فعالیتهای بنیادگرایانه رژیم آخوندی در روسیه سفید

رژیم آخوندی برای مقابله با انزوا و طرد شدگی بین المللی به هر دری می زند. روسیه سفید یکی از کشورهایی است که رژیم تلاش می کند به آن نزدیک شود و در ضمن  سیاستهای بنیادگرایانه خود را هم در آنجا   پیش ببرد. گوشهیی از  فعالیتهای پشت پرده رژیم در این کشور از طریق مرکزی با عنوان ”مرکز فرهنگی بیت الزهرا” انجام می شود تا  اهداف بنیادگرایانه رژیم را در روسیه سفید پیش  ببرد.

این مرکز  حدود70 پروژه را با هزینههای زیاد تحت عنوان پروژه های فرهنگی اجرا کرده. همچنین 17نمایشگاه برای تبلیغ سیاستهای ارتجاعی خود برگزار کرده است. اسامی تعدادی از عناصر علنی و غیرعلنی دست اندرکار این مرکز از این قرار است:
شفیعی مسئول فرهنگی سفارت رژیم  در روسیه سفید که مسئول پیشبرد این پروژه هاست. فردی به نام ”سعید میلانی”  تحت  پوشش  خبرنگار و نماینده خبرگزاری رژیم در این پروژه فعالیت می کند. فرد دیگری که  او را  میرزاخان می نامند به عنوان مسئول جامعه شیعیان روسیه سفید  ازعوامل رژیم آخوندی دراین کشور است ..”علی رای” یکی دیگر از عوامل رژیم است که   رئیس انجمن دانشجویان مسلمان روسیه سفید می باشد که در میان دانشجویان به تبلیغ سیاستهای ارتجاعی رژیم آخوندی می پردازد.
البته فعالیتهای رژیم آخوندی در روسیه سفید با مخالفت و انزجار مردم این کشور  روبرو شده است. در روز 4تیرماه  سال گذشته و در بحبوحه قیام مردم ایران اعضای جبهه جوانان روسیه سفید  در مقابل سفارت رژیم آخوندی  در مینسک تظاهرات  کردند و از قیام کنندگان ایرانی حمایت کردند. آنان پلاکاردهایی با خود حمل می کردند که روی آنها نوشته شده بود  «"آزادی برای ایران"!»