بیانیه متحد دو حزبی هیات آمریکایی شرکت کننده در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس

بیانیه ۲۹  شخصیت برجسته آمریکایی هیأت شرکت کنندگان در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران

-نیوت گینگریچ-کاندیدای ریاست‌جمهوری و رئیس پیشین کنگرة آمریکا
-رودی جولیانی، کاندیدای ریاست‌جمهوری و شهردار پیشین نیویورک
-سناتور جوزف لیبرمن، کاندیدای پیشین معاون رئیس‌جمهور
-ژنرال جیمز جونز، مشاور امنیت ملی پرزیدنت اوباما و فرمانده سابق ناتو
-ادوارد رندل، رئیس سابق حزب دموکرات و فرماندار پنسیلوانیا
-تام ریج، وزیر سابق امنیت ملی و فرماندار پنسیلوانیا
-جان بولتون، سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل
-مایکل موکیزی، وزیر سابق دادگستری
-ارتشبد جورج کیسی ،ر‌ئیس سابق ستاد ارتش امریکا و فرمانده نیروهای ائتلاف در عراق
-لیندا چاوز، دستیار پیشین رئیس‌جمهور
-لوئیس فری، مدیر سابق اداره تحقیقات فدرال
-ژنرال جیمز کانوی، فرمانده سابق تفنگداران دریایی آمریکا
-ژنرال دیوید دپتولا، فرمانده سابق حراست و اطلاعات نیروی هوایی
-سفیر رابرت جوزف
-سفیر کنت بلکول
-سفیر مارک گینزبرگ
-سفیر لینکلن بلومفیلد
-سفیر میچل ریس
- سناتور رابرت توریسلی
- پاتریک کندی
-آلن درشویتز، برجسته‌ترین حقوقدان و وکیل جنایی بین‌المللی
-جان سانو، از مدیران پیشین اطلاعات مرکزی
-یوجین سولیوان، قاضی سابق فدرال
-پروفسور ریموند تنتر،عضو پیشین شورای امنیت ملی کاخ سفید
-بروس مک‌کولم رئیس سابق بنیاد «خانة آزادی»  
-ژنرال دیوید فیلیپس، فرمانده حفاظت اشرف
-توماس کنتول، فرمانده نیروهای آمریکایی در اشرف
-دکتر گری مورش افسر ارشد هیأت پزشکی آمریکا در اشرف
- وسلی مارتین، فرمانده حفاظت اشرف و افسر ارشد ضد تروریسم در عراق

متن بیانیه ۲۹  شخصیت برجسته آمریکایی هیأت شرکت کنندگان در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران بدین قرار است:
 با یک سابقه طولانی فراحزبی در خدمت به مردم آمریکا،  ما امروز در کنار هم می ایستیم تا نظراتمان را در قبال سیاست ایالات متحده در قبال ایران و خاورمیانه ابراز کنیم.
ما این کار را در همبستگی با هزاران ایرانی که روز اول ژوئیه در پاریس برای گردهمایی سالانه اپوزیسیون ایران جمع می شوند، انجام می دهیم.
رژیم ایران امروز یک مسئولیت تاریخی بخاطر بی ثباتی و بحران در منطقه بر عهده دارد. این رژیم ۳۸ سال با سرکوب و بی توجهی کامل به حقوق بشردر ایران و صدور افراطی گری و تروریسم به خارج، خود را در قدرت نگهداشته است.
امید برخی دولت های غربی این بود که گذشت زمان، منجر به مدره شدن آخوندها یا ظهور یک جناح رفرمیست خواهد شد که می تواند نفوذ رژیم آخوندی را مورد چالش قراردهد. اما واقعیت بسیار متفاوت است.
 
رژیم حاکم در تهران مسئول یک سری حملات مرگبار تروریستی علیه آمریکا بوده است.
این موارد شامل بمب گذاری مقر تفنگداران دریایی در بیروت در سال ۱۹۸۳ می شود که ۲۴۱ نفر کشته شدند
رژیم ایران همچنین بمب گذاری سفارت آمریکا و متعاقبا قسمت ضمیمه سفارت، و بمب گذاری برج خُبَر در عربستان سعودی در سال ۱۹۹۶  است که منجر به کشته شدن ۱۹ سرباز آمریکایی شد.
 و همین اخیرتر تر نیز، این رژیم مسئول، یاری و همکاری در مرگ صد ها سرباز آمریکایی در عراق بوده است.
 
تقسیم فرقه گرایانه عراق که سوخت آن توسط رژیم  ایران تامین شده بود، مبانی ایجاد داعش را بنا نهاد.
دخالت مستقیم نظامی رژیم ایران در سوریه عامل اصلی بلوکه کردن پروسه سیاسی انتقال سازمان ملل است که ممکن بود کشتار سوریه توسط متحد رژیم ایران بشار اسد را متوقف کند.
رژیم ایران، امروز بیش از ۱۵۰ هزار نیروی سپاه پاسداران، میلیشاهای شیعه و جنگجویان مسلح مزدور در عراق و سوریه را فرماندهی و تامین مالی می کند و بدین ترتیب مانع از آن می شود که هردو کشور به ثبات بر پایه یک دولت مشروع قانونی برسند که به حقوق شهروندان احترام می گذارد.

ما با آنچه که بنظر میرسد سیاست جدید آمریکا برای خاتمه دادن به امتیاز های قبلی ایالات متحده به رژیم ایران و در عین حال مسئول شناختن رژیم ایران در قبال تعهدات هسته ای آن است، موافقیم و معتقدیم یک برخورد براساس تجربه تاریخی و واقعیات منطقه نیاز است.
به عنوان بخشی از یک رویکرد جدید، همه گونه تلاش باید برای خاتمه دادن به دخالت های رژیم ایران در سوریه، عراق، یمن و لبنان و دیگر کشور های منطقه صورت گیرد.
اولین قدم، این است که سپاه پاسداران، ارسال سلاح، مواد منفجره وپول به شبه نظامیان افراطی را قطع کند و به قاچاق غیرقانونی مواد مخدر، دختران نوجوان و دیگر فعالیت های جنایتکارانه و غیراخلاقی خاتمه دهد. نهادهای تجارتی سپاه که درآمد آنها، صَرف مداخلات بی ثبات کننده و فعالیت های غیرقانونی آن می شود باید بهمراه نفرات کلیدی مورد تحریم قرار گیرند.

ما معتقدیم که برآمد درست و اجتناب ناپذیر بحران در منطقه، برقراری حاکمیت مردمی توسط مردم ایران است به نحوی که مردم ایران بتوانند رهبری جدید مشروع و مورد احترام خود را آزادانه انتخاب کنند.
چهارسال تجربه با حسن روحانی به اثبات رسانده است که این رژیم قادر به تغییرات بنیادین و یا مدراسیون نیست.
او به قولهای انتخاباتی اش در سال ۲۰۱۳ وفادار نماند و بر اعدام 3 هزار نفر طی چهار سال ریاست کرده است.
وزیر دادگستری او بخاطر جنایت علیه بشریت یعنی دستور مستقیم اعدام های دسته جمعی 30 هزار زندانی سیاسی در اوت و سپتامبر ۱۹۸۸ مجرم است.
 وزیر دفاع او بر ایجاد حزب الله در لبنان نظارت داشت و بمب گذاری مقر تفنگداران آمریکا در فرودگاه بیروت را هدایت کرد.
 همکاران ما در واشنگتن و مطبوعات آمریکا باید از استناد به چنین افرادی بعنوان اصلاح طلب یا میانه رو خودداری کنند.

مردم ایران همه گونه حقی دارند که خواستار پایان دادن به دیکتاتوری آخوندها شوند و مسئولیت اداره کشور خودشان را بعهده بگیرند. رژیم تهران کاملا ضربه پذیر است.
ساختار اقتصادی برای ده ها سال مورد بی توجهی قرار گرفته است و اغلب بخش خصوصی توسط نهادهای مذهبی و کمپانی های نیروی نظامی قبضه شده است. یک جنگ قدرت شدید در داخل رژیم وجود دارد که از شکست در پاسخ دادن به بنیادی ترین مشکلاتی نشأت میگیرد که کشور با آنها مواجه است.
نارضایتی فزاینده مردمی، بطور فزاینده ای در ملاء عمومی قابل مشاهده شده است و منعکس کننده فشارهای اجتماعی و سیاسی برای آزادی های بیشتر، آزادی اقتصادی، و پاسخگو بودن برای اعدام های دسته جمعی زندانیان سیاسی مخالف از جمله قتل عام 30 هزار زندانی سیاسی است که اغلب آنها از مجاهدین خلق بودند.

بیانیه های داخلی رژیم آخوندی روشن می سازد که این نشانه های علنی از نارضایتی مایه نگرانی فراوان شده است.  ما معتقدیم که تغییر در ایران در دسترس است، نه فقط به این خاطر  است که رژیم غرق در بحران است، بلکه همچنین به این دلیل  است که یک جنبش بزرگ و گسترش یابنده در حال سازمان دادن یک تغییر مثبت است. یک سازمان معتبر که قادر است به کابوس دیکتاتوری مذهبی از طریق برقراری آزاری و دمکراسی، بردباری، و برابری جنسی، خاتمه دهد، بتدریج قابل رویت شده، حمایت مردمی بدست آورده و بلحاظ بین المللی برسمیت شناخته شده است.
تحت رهبری مریم رجوی، یک زن مسلمان معتقد به برابری زن و مرد، آنتی تز بنیادگرایی اسلامی و افراطی گری است، و هر روز برای ایجاد یک جمهوری ایران بردبار و غیر اتمی مبتنی بر جدایی دین و دولت که به حقوق مردم احترام می گذارد، تلاش می کند.

شورای ملی مقاومت ایران، در امتداد سفر طولانی اعضای خود که بیش از نیم قرن قبل شروع شده است، دارای آینده نگری، رهبری و شهامت برای پیشتازی این راه، جهت ایجاد یک ایران جدید است.  
وظیفه ایستادن در مقابل این رژیم فاسد و نامشروع و اعلام این که: « بیشتر نه»! تنها به عهده مردم ایران است اما جامعه بین المللی باید با محکوم کردن استبداد آخوندها و حمایت از آمال مردم ایران برای یک ایران آزاد و سعادتمند که در اکناف جهان پذیرفته و مورد احترام باشد، مسئولیتش را ایفا کند. امروز ما به مردم ایران و همکارانمان از بسیاری کشورهای دیگر می پیوندیم تا تعهد خودمان به حمایت از این هدف عالی را اعلام کنیم.