«آخوند مدرسه»، گامی تازه در گسترش سرکوب در مدارس

خبرگزاری های حکومتی روز جمعه 30 مهر از طرح موسوم به «روحانی مدرسه» خبر دادند که بر اساس آن، قرار است، علاوه بر «امام جماعت» و «بسیج مدرسه» و «امور تربیتی»، آخوندی هم برای «مدیریت» و توجه به «نوع تربیت دانش آموزان» راهی مدرسه شود.
آخوندی به نام ذوعلم که خبرگزاری حکومتی ایلنا او را به عنوان «مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه»، معرفی کرده است، با بیان این مطلب که متاسفانه در برخی مدارس نماز جماعت با حضور تعدادی انگشت شمار از دانش آموزان برپا می شود، گفت: کار ما سوری و زوری نیست و تلاش می کنیم که حضور حداقلی امام جماعت به حداکثر برسد.

ایلنا: مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه از اجرای طرح روحانی مدرسه در مدارس سطح کشور خبر داد و افزود: این طرح در صورت اعلام آمادگی ائمه جماعات مدارس اجرا می شود . در این طرح ”روحانی مدرسه” به نوع تربیت دانش آموزان توجه دارد و تربیت دینی دانش آموزان را در مدارس مدیریت می کند.
حجت الاسلام علی ذوعلم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به جزئیات جدید طرح این وزارتخانه برای حضور مستمر و دائمی روحانیون در مدارس اعلام کرد: در حال حاضر پس از بررسی های بسیار، به این نتیجه رسیده ایم که مشکلات تربیتی دانش آموزان با حضور روحانی مدارس رفع می شود، که در حال حاضر متاسفانه عدم هماهنگی عوامل مدرسه با یکدیگر مشکلاتی را ایجاد کرده است که امروزه نماز جماعت بریده‌هایی از این زنجیر است و حضور طلبه و روحانی در نماز جماعت مدارس یک حضور حداقلی است.
وی با بیان این مطلب که متاسفانه در برخی مدارس نماز جماعت با حضور تعدادی انگشت شمار از دانش آموزان برپا می شود، گفت: کار ما سوری و زوری نیست و تلاش می کنیم که حضور حداقلی امام جماعت به حداکثر برسد.
وی با تاکید بر اینکه در صورتی که ائمه جماعات مدارس آمادگی خود را اعلام کنند، طرح روحانی مدرسه به اجرا در می آید، به طوریکه مسئولیت روحانی مدرسه شخصی جدا از مسئولان، مدیر، معاون، مربی پرورشی، مداح و امام جماعت است به این معنا که این روحانی به نوع تربیت دانش آموزان توجه دارد و تربیت دینی دانش آموزان را مدیریت می کند.
وی مدیر مدرسه را راهبر آموزشی و پرورشی مدرسه دانست و اظهار کرد: متاسفانه تعدادی از مدیران مدارس از نظر ذوق و سلیقه با ما تفاوت دارند و ما نمی توانیم با بخشنامه خواسته های خود را به آنان تحمیل کنیم از این رو باید به دنبال راه کارهای جدید در قالبی کوتاه و بلند مدت باشیم و بتوانیم آنان را با خود همراه کنیم.
وی با تاکید بر اینکه وجود روحانی مدرسه به ما کمک می کند تا در مدارس تربیت دینی مستمر داشته باشیم و بتوانیم به فرهنگ غربی مدارس غلبه کنیم، اظهار کرد: در حال حاضر اشکالاتی در کار اعزام مبلغ به مدارس وجود دارد که دانش آموزان این برهه از زمان حسابگر هستند، نباید این باور در میان دانش آموزان تقویت شود که یک روحانی یا مبلغ برای اقامه نماز در مدارس هزینه دریافت می کند، در واقع آموزش و پرورش می بایست این هزینه را در اختیار مرکز اعزام کننده قرار دهد.
به عقیده کارشناسان آموزش و پروش، ترفند تازه کارگزارن حکومتی در مدارس، نشانه بن بست رژیم در مغزشویی و اعمال سانسور و سرکوب دانش آموزان است و اقدام تازه نیز گره ای از کارش نخواهد گشود، بلکه برعکس، انزجار دانش آموزان را از نظام جهل و جنایت و عزم آنان را در برکندن این نظام از ریشه، جزم تر خواهد کرد.