قطعنامه پایانی تظاهرات، و اعتصاب غذای هواداران مقاومت ایران در کانادا

بیست و هشت سال پیش در تابستان 1988 در یک قتل عام و نسل کشی هولناک بیش از 30 هزار زندانی سیاسی که عموما دوران محکومیت خود را میگذراندند یا دوران محکومیتشان سپری شده بود، با فتوای خمینی رهبر وقت رژیم ملاها به جوخه‌های اعدام سپرده شدند.

1- انتشار نوار سخنان تکاندهنده منتظری جانشین وقت خمینی در ملاقات با اعضای «کمیته مرگ» در 28 سال پیش (24 مرداد 1367) ابعاد جدیدی از قتل عام زندانیان سیاسی در سال 1367 را فاش می کند.
2- در این نوار منتظری که به خاطر همین اظهارات از سوی خمینی عزل شد، خطاب به اعضای کمیته مرگ متشکل از حسینعلی نیری (قاضی شرع)، مرتضی اشراقی (دادستان)، ابراهیم رئیسی (معاون دادستان) و مصطفی پور محمدی (نماینده وزارت اطلاعات) می گوید: «بزرگترین جنایتی که در جمهوری اسلامی شده و تاریخ ما را محکوم می کند به دست شما انجام شده و [نام] شما را در آینده جزو جنایتکاران در تاریخ می نویسند». او تصریح می کند: «اینکه ما بیاییم بدون اینکه فعالیت تازه یی [از جانب زندانیان] باشد اینها را اعدام بکنیم معنیش این است که... همه دستگاه قضایی مان غلط کرداست».
3-منتظری در این ملاقات خطاب به مصطفی پورمحمدی نماینده وزارت اطلاعات تصریح می کند که از مدتها قبل برای این قتل عام برنامه ریزی شده بود و «اطلاعات رویش (قتل عام) نظر داشت و سرمایه گذاری کرد و شخص احمد آقا (پسر خمینی) هم از سه-چهار سال پیش می گفت که مجاهدین از روزنامه خوان، مجله خوان و اطلاعیه خوان، همه باید اعدام شوند». وی می افزاید: «مجاهدین اشخاص نیستند یک سنخ فکر و برداشت هستند یک منطق هستند و منطق غلط را باید با منطق صحیح جواب داد با کشتن حل نمی شود بلکه ترویج می شود».
4-وی خطاب به کمیته مرگ می افزاید: «آخه ماه محرمه، ماه خدا و پیغمبره، حداقل از امام حسین شرم بکنید. ملاقات رو قطع کنیم و همینطور بیاییم قصابی کنیم! ... هیچ جای دنیا همچین کاری هست؟ پنجاه سال دیگر برای آقا (خمینی) قضاوت نکنند، بگن آقا یک چهره خونریز، سفاک و فتاک بود... همیشه که ما سر قدرت نیستیم».
5-منتظری در مورد نقش رئیس قضاییه وقت خمینی می گوید: «آقای موسوی اردبیلی که من می دانم خودش از همه لیبرال تره تو نماز جمعه می گه همه اینها باید اعدام بشن بعد تو نماز جمعه میگن منافق زندانی اعدام باید بشه... وقتی هم می خواهد از امام سؤال کند به جای این که بگویند آقا به این وسعت مصلحت نیست، ضرر دارد، سؤال می کند می گوید آیا در استانها اعدام کنیم یا در شهرستانها اعدام کنیم؟».
6-در نوار این دیدار هیأت مرگ اعتراف می کنند بسیاری از کسانی که در صف اعدام قرار دارند اعضای دیگر خانواده شان اعدام شده اند و یا اینکه زمان دستگیری 15-16 ساله بوده اند.
7-هم اکنون مصطفی پور محمدی، وزیر دادگستری روحانی و حسینعلی نیری رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات است. ابراهیم رئیسی، عضو مجلس خبرگان و یکی از بالاترین آخوندهای حکومتی است که تا چند ماه پیش دادستان کل رژیم بود. وی به تازگی از سوی خامنه ای به عنوان رئیس آستان قدس رضوی منصوب شد که یکی از مهمترین مراکز قدرت سیاسی و اقتصادی در نظام آخوندی است.
۸. اکنون روز حسابرسی از مسؤلان این جنایت عظیم و همه همدستان آنها و کسانی که با سکوتشان عملا خدمتگزار رژیم آخوندی بوده اند فرا رسیده است. محاکمه عاملان این جنایت خواسته مردم ایران و ضرورت ممانعت از تکرار وقایع مشابه در هر کجای جهان است. جامعه بین المللی باید به سکوت در قبال این جنایت که مصداق بارز جنایت علیه بشریت است خاتمه دهد. سکوت و بی عملی مطلقا غیرقابل توجیه است.
با توجه به اینکه نوار سخنان منتظری یک سند جدید انکار ناپذیرمبنی بر ابعاد جنایات مقامات مسئول رژیم دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران است؛
ما از طرف خانواده های قربانیان این قتل عام و جوامع ایرانیان مقیم کشور از دولت کانادا می خواهیم:
الف. قتل عام ۱۹۸۸ را بعنوان جنایت علیه بشریت اعلام و آنرا قویا محکوم کند.
ب. نماینده دولت ما در اجلاس شورای حقوق بشر در ژنو. خواستار تحقیق در قبال این جنایت شود.
ج. دولت ما مبتکر محکوم کردن این جنایت در قطعنامه امسال مجمع عمومی سازمان ملل شود.
د. همه اقدامات لازم برای محاکمه مسئولان این جنایت توسط دادگاه بین المللی جنایی و یا تشکیل یک تریبیونال بین المللی از جمله طرح موضوع در شورای امنیت ملل متحد، برای این منظور را بعمل بیاورد.