هشدار خامنه ای نسبت به منهزم شدن درونی نظام، خطر نقوذ و تحریم بین المللی

خامنه‌ای در دیدار با خبرگان رژیم، ضمن نگرانی از پیشروی رفسنجانی برای سهیم شدن در هژمونی ولایت‌فقیه، چند بار نسبت به خطراتی نظام آخوندی را تهدید می‌کند، هشدار داد. وی گفت: گاهی دشمن با هدف خاصی، کارهایی با ظاهر مثبت انجام می دهد که در داخل با استقبال روبرو می شود... مراقب ترس و انهزام درونی خود باشید، زیرا در این صورت در صحنه عمل هم شکست خواهید خورد.

ولی فقیه درهم شکسته ارتجاع، با اعلام 3 مرحله از تهاجم و تهدید دشمنان، از جمله گفت: «تحریم مستمر اقتصادی، حملات پیوسته سیاسی، تبلیغات اغواگر و زدن عقبه‌های جمهوری اسلامی در دیگر کشورها از روشهای مرحله دوم تهاجم دشمنان است» .خامنه‌ای «تهاجم دشمنان» یعنی «نفوذ» را «ادامه جنگ نرم» دشمن، بسیار خطرناک و مرحله سوم حمله دشمنان معرفی کرد.
ولی‌فقیه ارتجاع «تأثیرگذاری در مراکز تصمیم ساز و تصمیم‌گیر»، «تغییر باورهای مردم» و «تغییر محاسبات و مواضع مسئولان» را 3 تهدید مهم برای رژیم ولایت دانست و گفت: «حمله به مبانی و نهادهای نظام از جمله سپاه پاسداران، شورای نگهبان، جوانان حزب‌اللهی و روحانیان انقلابی از جمله روشهای جاری» دشمن و «زمینه سازی برای تهی شدن نظام از عناصر درونی قدرت است».
ولی فقیه ارتجاع انزوای رژیم در کشورهای منطقه و اسلامی را تلویحاٌ پیامد برجام توصیف کرد و با اشاره تلویحی به قطع ارتباط مالدیو با رژیم گفت: اگر مسئولان و دستگاهها به وظایفشان عمل نکنند، حتی دولتهای ضعیف هم طلبکار (نظام) میشوند. دوستان ما میگویند در مذاکرات هسته ای امتیاز گرفتیم و طرف مقابل صنعت هسته ای (نظام) را پذیرفت. این مسئله بعد از غنی سازی ۲۰درصد حاصل شد.
خامنه‌ای بار دیگر از نفوذ و از دست دادن اهرمهای اتمی و موشکی و مداخلات منطقه‌ای که از آن به عنوان تهی شدن نظام از عناصر قدرت نام می‌برد، ابراز نگرانی کرد:

وی گفت:‌ «در یک کلمه تلاش برای این جنگ نرم، برای زمینه سازی برای تهی شدن نظام از عناصر قدرته. میخواهند کاری بکنند که نظام اسلامی از عناصری که در درون اوست و مایه اقتدار اوست این تهی بشه و خالی بشه. وقتی ضعیف شد، وقتی عناصر قدرت در او نبود، اقتدار وقتی نبود، از بین بردنش، کشوندنش به این سمت به اون سمت کار مشکلی برای ابرقدرتها دیگه نخواهد بود. میخواهند او را وادار کنند به تبعیت.

آن‌چه که در مرحله سوم انجام دارد ، جنگ نرم از نوع دیگر است. اینه که خیلی خطرناکه. این آن چیزی است که بنده مکرر در مکررتذکر میدم به مسئولان مختلف به جهات مختلف و اون عبارت است از نفوذ در مراکز تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری. اون عبارت است از نفوذ برای تغییر باورها. باورهای مردم. اون عبارت است از نفوذ برای تغییر محاسبات. ما که مسئول هستیم نشسته‌ایم این‌جا، محاسبه‌ای داریم برای کارهای خومان. یه محاسبه‌ای می‌کنیم. این محاسبه نتیجه‌اش این می‌شود که این جور موضع بگیریم. اگر محاسبه ما را توانستند تغییر بدهند موضعگیری ما تغییر پیدا میکنه».