هراس سرکردگان رژیم آخوندی از پیامدهای راه اندازی «گشت نامحسوس» در تهران

کمتر از دو هفته بعد از راه‌اندازی هزاران «گشت نامحسوس» سرکوبگر در تهران، هراس سرکردگان نظام از ادامه اجرای آن به حدی است که به گفته وزیر کشور دولت آخوند روحانی این طرح قرار است در شورای امنیت رژیم مورد بررسی قراربگیرد. این طرح سرکوبگرانه به موضوعی دیگر از بحران حاد باندهای حکومتی تبدیل شده است.

وزیر کشور رژیم در مورد طرح گشت محسوس گفت: این طرح در شورای امنیت و شورای اجتماعی بررسی می شود و نظرات همه دستگاه ها گرفته می شود و با هماهنگی اجرا خواهیم کرد.
وی با نگرانی از عواقب اجرای این طرح گفت: این نوع طرح ها اگر مشارکت مردم نباشد یقینا شکست خواهد خورد... اگر خدای ناکرده همه برداشت سوئی بکنند ؛ یک موضعی بگیرند که باید در مقابل این طرح مقاومت کنند، خوب ما موفق نخواهیم بود و معکوس جواب خواهد داد.
این در حالیست که باند خامنه‌ای بر حمایت تمام عیار خود گشت نامحسوس ادامه می‌دهند. علاوه بر امام جمعه‌ها و رئیس دستگاه قضایی رژیم، پاسدار جعفری سرکرده سپاه پاسداران و آخوند سعیدی، نماینده خامنه‌ای در سپاه با صدور بیانیه مشترکی اعلام کردند: ما پاسداران باید برای اقامه فریضه عظیم امر به معروف و نهی از منکر قیام نماییم و در این راه از سرزنش احدی نهراسیم.
سرکردگان سپاه پاسداران هم‌چنین خواهان اجرای دوره‌های سرکوب تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر برای مزدوران رژیم شدند.
یک رسانه دیگر باند خامنه‌ای نیز نوشت: در حالی که هنوز ابهامات زیادی درباره برجام و چگونگی اجرای آن ۱۰۰ روز بعد از تفاهم نامه وجود دارد، هدایت افکار عمومی به سوی مساله این چنین دربرگیرنده چیزی جز فرار از پاسخگویی به برجام نمی تواند باشد.
از سوی دیگر، مرعشی از گردانندگان باند کارگزاران وابسته به رفسنجانی، گفت: گشت نامحسوس نوعی ایستادگی مقابل سیاست‌های اجتماعی روحانی است. وزیر کشور با حساسیت این موضوع را پیگیری کند، چراکه پلیس وظیفه کار مخفی ندارند؛ چنین تصوری هم اشتباه است. امیدوارم سریع‌تر این اقدام متوقف شود چون مسائل اجتماعی نباید امنیتی شود.
احمد توکلی، عضو مجلس رژیم نیز، مخالفت خود را با اجرای این طرح نمایان کرد و گفت: اگر گشت نامحسوس مبارزه با فساد اقتصادی را جدی گرفته بودیم امروز گشت‌های نامحسوس اجتماعی رونق کمتری داشت.
یک آخوند حوزه قم به نام فاضل میبدی با ابراز وحشت را از پیامدهای اجرای این طرح گفت: گذاشتن گشت نامحسوس، علاوه بر اینکه نتیجه‌ای نمی‌دهد بلکه نتیجه بدتری هم به خود می‌گیرد. هر سال تابستان که می‌شود مامورین به خیابان‌ها میریزند ولی هیچ سالی نتیجه مطلوب نیز نگرفتند و بدتر از قبل هم شده است.
آسوشیتدپرس در مورد طرح سرکوبگرانه گشت نامحسوس رژیم گزارش داد: اکنون این طرح باعث رویارویی روحانی و طرفداران وی با جناح مقابل شده است. یک تحلیلگر (از طرفداران روحانی) گفت طرح جدید نیروی انتظامی را می توان واکنشی به شکست قابل توجه نامزدهای محافظه کاران در انتخابات اخیر تهران دانست. این اقدام پلیس نوعی اعلام نارضایتی سیاسی و هم چنین استفاده از اهرم های فشار بر روحانی است".
آسوشیتدپرس افزود: این تحلیلگر با اشاره طرح های شکست خورده قبلی پیش بینی کرد که این طرح نیز همانند دیگر طرح های ناموفق مشابه کوتاه مدت باشد.