دی ولت: افشاگری جدید مقاومت ایران درباره فریبکاری اتمی رژیم آخوندی

روزنامه آلمانی دی ولت در گزارشی درباره افشاگری جدید مجاهدین از برنامه مخفی اتمی رژیم می نویسد:دوشنبه شب بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی وارد تهران شدند تا در باره کنترل تاسیسات نظامی رژیم ایران مذاکره کنند. با اینحال بنظر میرسد که رژیم بخش های مرکزی برنامه نظامی هسته ای خود را از دست بازرسان (آژانس) مصون نگه داشته باشد. این چیزی است که گزارش گروه مقاومت ایرانی مجاهدین خلق از آن خبر میدهد.

این مخالفان رژیم ایران که منشاء افشای اولین اسناد در سال 2002 بودند که برنامه مخفی اتمی رژیم ایران را اثبات می کند، گفتند از طریق منابعی در داخل رژیم ایران مطلع شده است که تاسیسات مهم سازمان نوآوری و تحقیقات دفاعی (سپند) در ماههای اخیر مخفیانه به ساختمانهای دیگری منتقل شده اند. سازمان سپند که زیر مجموعه وزارت دفاع است، بعنوان ارگان مرکزی هدایت بخش نظامی برنامه هسته ای بشمار میرود.
طبق گزارش مجاهدین، رژیم نه تنها دفاتر روسای بمب ساز را جابجا کرده ، بلکه تاسیسات پوششی را نیز بجای آنها باقی گذاشته تا بازرسان را گمراه کند.
اصلی ترین قسمتهایی از این سازمان که  ظاهرا افشا شده است قسمتی است که مربوط به دفتر مردی است بنام محسن فخری زاده که بازرسان سازمان انرژی اتمی از سال 2004 خواهان صحبت با او هستند. این مهره سپاه پاسداران اداره کننده سازمان سپند است.  
سالهاست که سازمان ملل و آژانس اتمی  وابسته به آن خواهان این است که رژیم تهران را برای یک صحبت با فخری زاده راضی کند اما رژیم ایران در این رابطه حاضر نیست به خواسته آژانس تن بدهد. محسن فخری زاده  بر اساس اطلاعات مجاهدین  تحت نام مستعار حسن محسنی در نشستهای این مرکز برای نوآوری و هماهنگی تکنولوژی شرکت می کند. این سازمان مستقیما به رئیس جمهور وصل است حتی در زمان حسن روحانی که تظاهر به مدره بودن می کند.
مجاهدین می گویند رژیم ایران  برنامه  مخفی سازی تحقیقات هسته یی برای مصارف نظامی را از سال 2013 شروع کرده است. شاهین قبادی گفت این همان سالی است که مذاکرات اتمی غرب با روحانی شروع شده است. این” اطلاعات جدید  آشکارا نشان می دهد که رژیم  بخش نظامی برنامه اتمی خود را بدون وقفه  پیش می برد“.  ”رژیم ایران از بحرانهای موجود در خاور نزدیک استفاده می کند که زمان یک قرارداد همه جانبه اتمی را به تعویق بیندازد. رژیم تهران قصد خرید وقت برای گرفتن امتیازات بیشتر را دارد.   
روزنامه دی ولت در پایان نتیجه می گیرد: در زمان مذاکرات اتمی، رژیم ایران غنی سازی را متوقف کرد ولی سوخت اتمی برای راکتورهای اتمی و همچنین ساخت مواد انفجاری برای بمب می تواند ادامه داشته باشد. سازمان  انرژی اتمی تقریبا مطمئن است که رژیم ایران در اینجا به قولش عمل می کند. ولی تحقیقات نظامی را کسی نمی تواند نظارتی رویش داشته باشد. و به نظر می رسد که این رژیم قصد تغییر این روند را ندارد.
8 اکتبر 2014