ماموران سرکوبگر انتظامی دراویش را داعش و منافق معرفی می‌کنند

بنا به گزارش دریافتی ماموران امنیتی در حالی که دراویش حاضر در خیابان‌های اطراف دادستانی را آماج ضربات پیاپی باتوم قرار می‌دهند، خطاب به رهگذران، دراویش را داعش و منافق معرفی می‌کنند.

به رغم اینکه دراویش اعلام کرده بودند حاضرند با پای خودشان و بدون درگیری به زندان بروند و در این راه حتی چشم و دست‌هاشان را هم می‌بندند که صلح جویی ایشان محرز شود، ماموران نیروی انتظامی آن‌ها را مورد ضربات پیاپی باتوم قرار داده و به رهگذرانی که شاهد این صحنه‌ها هستند می‌گویند: این‌ها داعشی هستند.
یکی از فرماندهان نیروی سرکوبگرانتظامی در پاسخ به خانم درویشی که گلی را به نشانه صلح و دوستی دراویش به وی تقدیم کرده بود، از لفظ موهن «خفه شو» استفاده کرده و آن زن و عده‌ای از خانم‌های درویش دیگر را با ضرب و شتم سوار ون نظامی کرد.
شماری از دراویش گنابادی با اعلام قبلی اظهار کرده بودند ساعت ۱۱ ظهر روز شنبه ۲۹ شهریور مقابل دادستانی حاضر خواهند شد تا اعتراضشان را نسبت به تضییع حقوق اهل عرفان و تصوف به گوش مسوولان قضایی ایران برسانند اما این تجمع با دخالت شدید نیروهای امنیتی به تشنج کشیده شده و به بازداشت صد‌ها درویش و انتقال آنان به کلانتری‌های مختلف انجامید.