عدم تایید آمانو به صلح آمیز بودن برنامه اتمی رژیم ایران

یوکیو آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد، این آژانس نمی‌تواند تأیید کند که همه فعالیتهای اتمی رژیم صلح‌آمیز است.

آمانو که در دانشگاه اندونزی سخنرانی می‌کرد، تأکید کرد: ما در موقعیتی نیستیم که اطمینان دهیم مواد و فعالیتهای اتمی اعلام نشده در ایران، وجود ندارد و در نتیجه نمی‌توانیم اعلام کنیم که تمام مواد اتمی رژیم ایران دارای کاربرد صلح‌آمیز است.
اظهارنظر جدید آمانو در شرایطی صورت می‌گیرد که روز شنبه دومین روز گفتگوهای اتمی بین معاونان وزیر خارجه رژیم و معاون وزیر خارجه آمریکا در زوریخ برگزار شد. هم‌چنین روز جمعه جان کری، وزیر خارجه آمریکا با ظریف وزیر خارجه رژیم آخوندی در حاشیه اجلاس داووس دیدار کرد. ظریف پس از این دیدار با ابراز وحشت از اعمال تحریمهای جدید توسط کنگره آمریکا گفت: تحریمهای جدید دستاوَرد مذاکرات را از بین خواهد برد. پاسدار علی لاریجانی نیز نگرانیش را از چشم‌انداز عدم توافق مذاکرات اتمی ابراز داشت و با التماس و درخواست از اوباما برای مقابله با تحریمهای جدید کنگره گفت: مسائل دولت و کنگره و مشکلات داخلی آمریکا به ما مربوط نمی‌شود، در صورت به نتیجه نرسیدن مذکرات، اوباما مسئول خواهد بود.
کاخ سفید هم اعلام کرد که شانس توافق اتمی با رژیم ایران پنجاه به پنجاه است.
سایت آژانس - 4 بهمن93