زینت میرهاشمی: متوسل شدن روحانی به خمینی، دشمن درجه یک زنان

جدال همراه با طعنه و تمسخر باندهای حکومتی وقتی آنها به مرده ریگ خمینی متوسل می شوند، تماشایی می شود. حسن روحانی در رابطه با تبعیض جنسیتی بر زنان از کسی کُد آورد که در نظر و عمل دشمن درجه یک زنان بود.

با بیش از سه دهه از عمر دیکتاتوری مذهبی، پدیده زن و مطالبات آنها همچنان یکی از چالشهای اساسی برای رژیم ایران است. وجود زن بک تهدید برای جمهوری اسلامی است. هر ایدئولوژی، سیاست و هدف را با قانونمند کردن آن می توان پیش برد. بر همین منظر رژیم ولایت فقیه اجرایی کردن تفکرات قرون وسطایی خود در مورد زنان را قانونمند کرده و بنابرین تبعیض جنسیتی توسط قانون نهادینه شده است. ارتجاعی ترین اقشار ضد زن در جامعه رشد کرده و ستم جنسیتی را از قعر جامعه به سطح کشیده و تبدیل به نوعی فرهنگ کرده اند.
 
چگونگی تبعیض جنسیتی و فشار بر زنان با تکیه بر قوانین ضد زن در جمهوری اسلامی قصه ای طولانی دارد. این داستان تا روزی که رژیم ولایت فقیه و قوانین شرعی آن وجود دارد ادامه خواهد داشت. مشکل بنیادی زنان در این مرحله وجود دیکتاتوری ولایت فقیه است.
بر همین منظر هیچ یک از تدارکچیهای نظام، چه با خنده و چه با غضب، قادر به حل آن نخواهند بود. البته این مقاومت زنان است که همچنان رژیم را به چالش می کشاند و موضوع زنان را همیشه در اعماق به سطح جامعه می کشاند.
تفکیک جنسیتی از محیط کار تا دانشگاه هر روز ابعاد تازه ای به خود می گیرد. نمونه های اخیر آن حذف زنان در شهرداری و ممنوعیت کار زنان در کافی شاپ است. حسن روحانی روز یکشنبه 16 شهریور در برابر اعتراضهای صورت گرفته، شرایط وخیم تری که می تواند در انتظار زنان باشد را مطرح می کند و از کسانی صحبت می کند که مدافع دیوار کشیدن در خیابان و دانشگاه بین زنان و مردان هستند. روحانی در مخالفت با این هیولاهای ضد زن، از خمینی کُد می آورد. حسن روحانی می گوید که خمینی گفت:«اینها سخیف کردن موازین اسلامی است». حسن روحانی به سودش نیست تا روشن کند که همه توهینها و تخقیرهایی که در حق زنان بر اساس قوانین شریعت و به نام اسلام توسط مدعیان نمایندگی از طرف خدا اعمال شده، بر پایه همین قوانین ارتجاعی ضد زن است که خمینی بنیانگذار آن است.
برگرفته از ایران نبرد

17شهریور