بهرام مودّت ـ ویلپنت میعاد گاه عاشقان آزادی

به جرأت میتوان گردهمائی کهکشان امسال ویلپنت در 6 تیرماه 93 با حضور بیش از یکصد هزار از حامیان مقاومت را یک دستاورد بزرگ تاریخی و سرفصل جدیدی در راستای سرنگونی رژیم دیکتاتوری فاشیستی - مذهبی آخوندها دانست. جدا از تزئینات و دکوراسیون چشمگیر و با شکوه که در فضای سالن بخصوص با ماکت های شیر و خورشید در سقف سالن و برافراشته بودن پرچم سه رنگ در سراسر سکوها و بخصوص پشت صحنه محل سخنرانی که با تصاویر متحرک با رنگ آمیزی شاد و شعارهای مقاومت توجه هر شرکت کننده را به خود جلب میکرد، موارد بسیاری هستند که بایستی از زوایای مختلف و با چشمی متفاوت و صادقانه به طریق نوشتار و تصویر در ابعادی گسترده به تک تک ایرانیان آزادیخواه منتقل شوند.
نمونه بارز و قابل مطرح امّا، حضور بیش از 600 شخصیت سیاسی، پارلمانتری و حقوق بشری از 69 کشور جهان آنهم با افکار و عقاید کاملا متفاوت میباشد. شخصیت هایی که فرصت سخنرانی داشتند ضمن مطرح کردن موضوعات و نقطه نظرات خود که عموما حول محور های دموکراسی، حقوق بشر و صلح بود به سه موضوع اساسی، مهم و سرنوشت ساز ذیل تأکید و اشاره داشتند و قاطعانه مخاطبین مستقیم خود یعنی رژیم آخوندی و طرفهای بی وجدان حامی سیاست مماشات را هدف گرفتند.

1 - تضمین و تأمین امنیت و حفاظت اشرفیان ساکن در زندان لیبرتی و همچنین باز اسکان سریع آنها به کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا  بدون هیچ قید و شرطی.  
همه سخنرانان ضمن پا فشاری بر رعایت و شناخت حقوق اولیه ساکنین زندان لیبرتی بر تعهدات و مسئولیت دولت آمریکا در مقابل تک تک این افراد تأکید کردند و شخص اوباما را برای یک اقدام عملی به چالش کشاندند. آنها همچنین بان کی مون دبیرکل سازمان ملل و کلیه سازمان ها و ارگان های حقوق بشری را به یک اقدام جسورانه و انسانی در مقابل تعهدات خود فرا خواندند. شخص نوری مالکی را درباره کشتارهایی که توسط نیروهای تحت فرماندهی وی در اشرف و لیبرتی آنهم با نظارت و اوامر مستقیم خامنه ای جلاد صورت گرفتند شدیدا مورد انتقاد قرار دادند و وی را محکوم کردند.
                                                                                
2 - تهدید اتمی، تروریستی، نظامی و دخالت آشکار رژیم آخوندی در امور کشورهای عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و دیگر کشورها                                                                
اکثر سخنرانان ضمن محکوم کردن عمل دخالت گرانه رژیم آخوندها در این کشورها، توضیحات مبسوطی از اهداف شوم خامنه ای را برای حضار شرکت کننده در گردهمایی شرح دادند. آنچه در سخنان آنها قابل توجه بود شناخت و آگاهی از برنامه های تسلیحات اتمی، نظامی و طرحهای تروریستی و تحرکات دخالت گرانه در این کشور ها بود و بارها  تاکید داشتند که این رژیم نه تنها دشمن ایرانی ها و تهدیدی برای منطقه خاور میانه می باشد بلکه یک تهدید جدی جهانی است و یک جبهه متحد جهانی بایستی پیام و پاسخ روشن و قاطعی به آخوندها بدهد.

3  - مورد بسیار مهم که دقیقا همسویی با اهداف مقاومت دارد و بارها سخنرانان بر آن تأکید داشتند موضوع و یا هدف از سرنگونی این دیکتاتوری همراه با ولی فقیه جانی اش میباشد که در سوی دیگرش اعتقاد و باور آنان به توانمندی و دیدگاه های این مقامت است و در این  مورد بخصوص به نقش و مسئولیت خانم مریم رجوی و مدیریت ایشان در پیشبرد اهداف و برنامه های به غایت منطبق بر اصول انسانی و حقوق بشری اشاره داشتند. آنها به اتفاق آینده درخشان ایرانی آزاد و پیشرفته را در گرو سرنگونی رژیم و پیروزی این مقاومت با تجربه گرانبهای 35 سال مبارزه  مستمر میدانند.
 
 به چند نمونه از جملات کوتاه تعدادی از سخنرانان بطور مختصر اشاره میشود:         
اینگرید بتانکور کاندید ریاست جمهوری در کلمبیا:
تشکر از این رهبر که چنین شجاعتی دارد. از او قدردانی می کنم برای این که به ما این فرصت را دادید که بتوانیم روز پیروزی که برای همهٴ ایرانیان و برای همهٴ دوستان ایران نزدیک است را به اشتراک بگذاریم.
استیونسون رئیس هیأت رابطه با عراق در پارلمان اروپا:
پیام این گردهمایی برای روحانی و خامنه ای را توقف توطئه هایشان خواند و افزود بیش از صد هزار نفر در این سالن هستند. تا روحانی و خامنه ای پیامشان را بشنوند. پیامشان این است: اینها باید بروند.
سالی بریشا نخست وزیر پیشین آلبانی:
برایتان آرزوی پیروزی بسیار اساسی می کنم که نه فقط برای شما و کشور شما حیاتی است بلکه پیروزی بزرگی برای منطقه و کل جهان است.
رابرت جوزف- معاون پیشین وزارت خارجه آمریکا:
خانم رجوی، شما کاتالیزوری برای رسیدن به ایرانی آزاد هستید.
تدپو- رئیس زیرکمیته تروریسم در کنگره آمریکا:
روحانی یک روباه است. او منتخب نیست، او منتخب رژیم است. مردم ایران او را انتخاب نکرده اند. این رژیم باید سرنگون شود و شما برای اینکار رهبر شایسته ای مثل خانم مریم رجوی دارید.
جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد:
«تنها رویکرد درست این است که سیاست اعلام شده آمریکا، سرنگون شدن هر چه سریعتر رژیم ملاها باشد»
ارتشبد جرج کیسی فرمانده کل نیروهای آمریکا و ائتلاف در عراق:
رژیم ایران برای مردم منطقه و مردم ایران و مردم عراق خطرناک است. این رژیم باید برود.
فیلیپ کراولی سخنگو و معاون پیشین وزارت خارجه آمریکا:
«مقاومت ایران نمی ترسد و در راهش پیش می رود. این چیزیست که این مقاومت را، به تهران می رساند»
ارتشبد هیوشلتون - رئیس پیشین ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا:
تعهد من و تعهد همکارانم این است که سیاست اشتباه آمریکا را تغییر دهیم و سیاستی در پیش بگیریم که از خانم رجوی برای تغییر در ایران حمایت کنیم.
خوزه لوئیس زاپاترو- نخست وزیر پیشین اسپانیا:
در سخنان مریم رجوی صدای آزادیخواهی و کرامت آزادی و حقوق بشر را می شنویم
سناتور رابرت توریسلی:
به ملاها می گوییم ما به زودی در جمعیتی میلیونی به سوی ایران خواهیم آمد و بنای ستمگر شما را واژگون خواهیم کرد.

آری خانم رجوی بدرستی و روشنی آینده رژیم ولایت فقیه را بدین شکل ترسیم کرد:

«ما در لحظهٴ حساسی از تاریخ ایران و خاورمیانه هستیم؛ نقطه عطفی که از مهمتر ین واقعیت دوران کنونی تأثیر پذیرفته است. این واقعیت، فاز پایانی رژیم ولایت فقیه است.»