تحولات عراق - فراخوان شیوخ الانبار به محاکمه رژیم ایران

تلویزیون رافدین به نقل از شاهدان عینی گزارش داد هواپیماهای رژیم ایران اقدام به شلیک موشک و پرتاب بشکه های انفجاری در گرمه در الانبار کردند که منجر به ویران شدن کامل سه خانه مسکونی شد.

به دنبال این جنایت، تلویزیون الجزیره خبر داد شیوخ و شخصیتهای استان الانبار خواستار محاکمه رژیم ایران و هرکس که به دخالت رژیم ایران اجازه داده است، شدند و گفتند که دخالتهای رژیم ایران در الانبارمنجر به قتل شهروندان شده است. شیخ احمد دَرَعْ اَلْجُمیْلی سخنگوی شخصیتهای الانبار گفت: شورای شیوخ الانبار به عنوان سند؛ یک قطعه از یک موشک استفاده شده در بمباران مردم الانبار را در اختیار دارد که روی آن به فارسی نوشته شده است ساخت رژیم ایران است.

تلویزیون الجزیره درباره سفر ظریف وزیر خارجه رژیم به عراق گفت: اعتراض نیروهای ملی عراق و بخصوص اهل سنت، تردید بردار نیست چرا که آنها از نفوذ و دخالت و بلعیده شدن عراق توسط رژیم ایران بیمناک هستند.

دکتر یحیی الکبیسی کارشناس و مشاور مرکز بررسیهای استراتژیک عراق به تلویزیون الجزیره درباه علت سفر جواد ظریف وزیر خارجه رژیم آخوندی گفت: عراق از مدتها پیش هدف دخالتهای رژیم ایران قرار گرفته است، چه از جانب ارگانهای وابسته به ولی فقیه رژیم ایران و چه از طریق شبه نظامیان وابسته به نیروی قدس و ما مردم عراق به دلیل این دخالتهای رژیم ایران دچار مشکل هستیم.
6اسفند93