اذعان آخوند روحانی به فقر و بیکاری گسترده در ایران

آخوند حسن روحانی امروز شنبه 5اردیبهشت در جمع سرکردگان نیروی انتظامی به افزایش بیش از 100درصدی بودجه نظامی و انتظامی اعتراف کرد.

وی همچنین اذعان کرد که منکر اول در حاکمیت ولایت فقیه فقر و بیکاری است.
وی گفت:‌ «یکی از برنامه هایی که دولت از آغاز بر ان اهمیت ویژه ای قائل بوده، مسأله امنیت در کنار مسأله سلامت بوده.
ما حتی در سال 92 در سال93 علیرغم همه مشکلات مالی که دولت داشت و شما میدانید ما هم در شرایط تحریمیم هنوز و هم قیمت نفت ما به نصف یا بیش از نصف تقلیل پیدا کرده.
علیرغم همه این مشکلات ما اگر بودجه برخی از دستگاههای اجرایی رو 90% , 92% , 95% , 87% , بودجه نیروهای مسلح رو 100% ما پرداخت کردیم هم 92 و هم 93 حالا نمگیم بیشتر از 100% البته بیشتر از 100% ما پرداخت کردیم هم برای نیروهای نظامی, هم برای نیروی انتظامی در 92 بالای 100% در 93 هم کمترین جایی که ما پول پرداخت کردیم 100% بوده در برخی بخشها بالای 100% پرداخت کردیم.
چرا برخی به ما ایراد میگیرند, میگن این دولت که بنا بود دولت حالا به تعبیر آنها دولت پلیسی نباشه, فضای امنیتی رو کم کنه, پس چرا بودجه نیروهای مسلح رو اضافه میکنه مخصوصاً در سال 94 که خوب یک رقم بسیار بالایی در بودجه نیروهای مسلح ما افزایش دادیم, علیرغم مشکلات سال 94.
شما چه جوری امنیت رو میآفرینید؟ اول باید به ریشه های مسأله امنیت ما توجه بکنیم, چه جوری ناامنی ایجاد میشه؟ اولین ناامنی فقره, فقر اولین عامله, اولین عامل ناامنی بیکاریه, آن نهی از منکری که ما میگیم, منکر اینهاست, منکر اصلی در جامعه فقره, منکر اصلی در جامعه بیکاریه, منکر اصلی در جامعه فساده, منکر اصلی در جامعه ریا است...».