تلاش آخوند روحانی برای رفع و رجوع شکست مذاکرات هسته یی

در پی شکست مذاکرات فشرده و طولانی وین و به دنبال یکسال نشست و برخاست برای رسیدن به توافق جامع که به نتیجه نرسید، آخوند روحانی رئیس جمهور ارتجاع در نهایت استیصال در تلویزیون رژیم ظاهر شد و تلاش کرد شکست مذاکرات رژیم با 5+1 را که آنهمه برای آن کیسه دوخته بود با پیروزی نمایی کاذب رفع و رجوع کند.

آخوند روحانی بطرز مسخره ای و با بافتن آسمان به ریسمان در این باره گفت: ما یک پیروزی بزرگی داریم مهمتر از آن‌چه که در این مذاکرات به کجا رسیدیم تا حالا من میگم. اون پیروزی مهم اینه که امروز مثل سالهای قبل نیست، امروز در جایگاهی هستیم که هیچ‌کس در دنیا نمیگه برای این‌که ایران حرف 5+1 را قبول کنه، باید تحریمها افزایش پیدا کنه. هیچ‌کس نمیگه برای این‌که ما به توافق برسیم باید به ایران فشار بیشتری وارد بشه. همه دنیا میگن که ما باید یک زمان بیشتری بگذاریم، بحثهای بیشتری بکنیم برای دست‌یابی به توافق نهایی. خود این یک توفیق بزرگ و موفقیت بزرگ برای راهی است که ملت بزرگ ایران از 24خرداد پارسال شروع کرد، آغاز کرد و اون حماسه سیاسی را آفرید. امروز دنیا میدونه که با ایران تنها باید از راه گفتگو، منطق و مذاکره کار را پیشبرد و راهی وجود نداره، برای این‌که کسی بخواد از مسیر دیگر، یا از ابزار دیگر استفاده بکنه. ما دو هدف بزرگ از ابتدای مذاکره مد نظر داشتیم و اون دو هدف را دنبال می‌کنیم. اولی‌اش حفظ فن‌آوری هسته‌یی هست و ادامه این راه و دوم، برداشتن تحریمها. خوب در این مدت ما فن‌آوریها را ادامه دادیم، یعنی همواره سانتریفیوژ در حال چرخش بوده و من به ملت ایران قول می‌دهم که هیچ‌وقت حرکت سانترفیوژ متوقف نخواهد شد. اما از آن طرف چرخش زندگی مردم هم روز به روز باید بهتر بشه که در این مدت یک حرکت مثبت بسیار خوبی مردم ما، دولت ما در کنار هم انجام دادند و این راه را ادامه خواهند داد.
بنابراین هدف دوم این بوده که تحریمها قدم به قدم برداشته بشه. امروز خوب بخشی از تحریمها برداشته شده و بخش دیگرش باقی است. اما در این مذاکرات، طرف مذاکره‌ننده ما کاملاً قبول داشت که تحریم باید برداشته شود. اما این‌که حالا چه جوری، از چه زمانی آغاز بشه، تعلیق تحریم، لغو تحریم، از چه زمانی شروع بشه، چه زمانی خاتمه پیدا بکنه. هیچ‌کس امروز در دنیا تردید نداره که ایران باید فن‌آوری هسته‌یی از جمله غنی‌سازی در خاک ایران داشته باشد. هیچ‌کس هم تردید نداره که تحریم باید برداشته بشه. همه دنیا هم قبول دارند که راهی که انتخاب شده بوده، تحت عنوان تهدید و فشار، راه نادرستی بوده و این راه به نتیجه نرسیده. بنابراین ما مسیری که انتخاب کردیم که مسیر تعامل با دنیا هست، مسیر درستی بوده، این مسیر پاسخ داده و بعد هم پاسخ خواهد داد.
تلویزیون رژیم - 3آذر93