اعضای ارشد سنای آمریکا، خواهان تحریمهای بیشتری علیه رژیم ایران هستند

وندی شرمن معاون وزارت خارجهٴ آمریکا، در مصاحبه با تلویزیون سی.ان.ان تأکید کرد، لغو تحریمها علیه رژیم ایران باید توسط کنگره صورت بگیرد.

تلویزیون سی.ان.ان با اشاره به این‌که اعضای ارشد سنا در حال چرخش نامه‌یی هستند که در آن خواهان تحریمهای بیشتری هستند، پرسید با توجه به این وضعیت برداشتن تحریمها برای آمریکا تا چه حد دشوار است.
وندی شرمن در پاسخ گفت: در وحله اول، ما به ایران و سایرین گفتیم که تحریمها را معلق می‌کنیم نه این‌که لغو می‌کنیم زیرا ما باید طی یک دوره زمانی ببینیم که ایران، هر آن‌چه را که با آن موافقت کرده را در عمل پیاده می‌کند و از این توافقنامه‌ها تبعیت می‌کند. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم نقش مهمی در این میان ایفا می‌کند و این آژانس بایستی اقدامات ایران را راستی آزمایی کند... لذا قبل از این‌که ما به کنگره برویم و از آنها بخواهیم که تحریمها را بردارند، همه این گامها باید برداشته شده باشند... واضح است که لغو تحریمها باید توسط کنگره صورت بگیرد و تحریمهای ما و تحریمهای اروپا و نیز تحریمهای شورای امنیت ملل متحد، با هم مرتبط هستند. در نتیجه اگر آمریکا تحریمها را لغو نکند، برای اروپا هم امکانپذیر نخواهد بود که تحریمها را لغو کند
3مرداد93