حمایت بلک‌ول سفیر پیشین آمریکا در کمیسیون حقوق بشر از گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس

کن بلک ول، سفیر پیشین امریکا در کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد، طی مقاله یی در هافینگتون پست و تاون هال منتشر شده از گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس حمایت کرد.

وی ضمن حمایت از گردهمایی بزرگ مقاومت در دهم تیرماه، نوشت تغییر قابل توجه در چشم انداز سیاسی ایران, صعود ناگهانی فعالیتهای سازمان مجاهدین خلق در داخل کشور بوده است. و آویختن پوسترهایی دراتوبانها با خواست تغییر رژیم و حمایت از مریم رجوی. انتظار می رود گردهمایی مقاومت درپاریس در اول ژوییه را میلیونها نفر از طریق شبکه تلویزیونی مقاومت, تماشا کنند.

کن بلک ول در این مقابله با تاکید بر اینکه توافق اتمی اوباما با رژیم نه تنها تغییری در رفتار این رژیم ایجاد نکرده بلکه آنرا جری تر و مهاجم تر کرده است نوشت:
ترامپ در سخنرانی خود در اجلاس سران عرب تاکید کرد که تهران مسؤل بخش زیادی از بی ثباتی ها در منطقه است. از لبنان تا عراق و تا یمن, رژیم ایران گروههای افراطی و تروریستی که ویرانی و هرج و مرج را گسترش می دهند, تامین مالی و مسلح کرده و به آنها آموزش می دهد.
دهه ها است که رژیم ایران بر آتش درگیری فرقه ای دمیده است و همزمان بطور آشکار از کشتار جمعی جانبداری کرده,.
اما دیرینه ترین قربانیان رژیم ایران, مردم ایران هستند و این را پرزیدنت ترامپ بدرستی خاطرنشان کرده بود.
اکثریت قاطع ایرانیان نسبت به این رژیم سرخورده شده اند. جهان, این را در قیام توده ای سال ۲۰۰۹ مشاهده کرد اما دولت اوباما با در آغوش کشیدن مستبدین حاکم بر ایران, به آنها در سرکوب خشونت آمیز کمک کرد.

با این حال, هنوز گزارشات مستمری از اعتراضات بر سر حقوق های پرداخت نشده, حداقل رفاه اجتماعی, فساد بی حد و حصر در بالای رژیم و غیره وجود دارند. این گزارشات به حمایت مردمی از تغییر رژیم اشاره می کنند. اما سؤال بعدی این است که ایا این گرایش مردمی, سازمان لازم برای به بار نشستن را دارد یا نه.

تعداد روزافزونی از ناظران در حال ریختن پایه های این بحث هستند که یک آلترناتیو بادوام وجود دارد. آنها خاطر نشان می کنند که برخلاف سایر موارد در خاورمیانه, اپوزیسیون ایران در قالب شورای ملی مقاومت ایران, سازمانیافته است. مریم رجوی دارای یک طرح 10 ماده ای مترقی و دمکراتیک برای آینده ایران است.

حمایت از او در گردهمایی سالانه و بزرگ آن در پاریس (که برای اول ژوییه برنامه ریزی شده) مشهود است, گردهمایی که دهها هزار تن از تبعیدیان ایرانی و حامیان بین المللی آنها را به آنجا می کشاند. آنها از حمایت قوی دو حزبی در میان نمایندگان کنگره آمریکا و مقامات ارشد امنیت ملی از ۴ دولت قبلی ایالات متحده برخوردارند.

یک تغییر قابل توجه در چشم انداز سیاسی ایران, صعود ناگهانی فعالیتهای سازمان مجاهدین خلق در داخل کشور بوده است. فعالین آن در سراسر کشور با آویختن بنرها و پوسترها در اتوبانها و پیاده روها, ریسک دستگیری و شکنجه را پذیرفته اند, پوسترهایی که در آنها, خواستار تغییر رژیم و حمایت از مریم رجوی شده اند. انتظار می رود که گردهمایی اول ژوییه را میلیونها نفر از طریق یک شبکه ممنوعه تلویزیونی مقاومت, ببینند.

دولت ترامپ, سیاست ایران خود را در جهت درستی حرکت داده است اما هنوز باید از این فرصت منحصربه فرد برای برگرداندن صفحه علیه آخوندها و به نفع بهبود وضعیت مردم ایران و همه جهان, استفاده کند.