رسوایی تقلبهای نجومی در نمایش انتخابات آخوندها بالا می گیرد

در حالیکه آخوند روحانی در کنفرانس مطبوعاتی اول خرداد، دروغ نجومی قبلی وزارت کشورش را مبنی بر مشارکت ۴۱ میلیونی ۴ میلیون افزایش داد و مدعی شد ۴۵ میلیون نفر پای صندوقها رفته اند، نمونه های تقلب و رأی سازیهای نجومی و صحنه سازیهای مبتذل برای شلوغ نشان دادن حوزه های رأی گیری یکی پس از دیگری این نمایش را هر چه بیشتر مفتضح می کند.

در یک کلیپ ویدیویی یک جوان دانشجو در بیرون حوزه رأی گیری می گوید: «۱۰ بار رفتم و آمدم. جا نمی دهند (برویم توی حوزه)... ۲۰ تا ۳۰ اتوبوس را پر می کنند می اورند ... می برند تو، من هم به شخص نمی خواهم اینجا رأی بدهم فقط به خاطر دانشگاهم. گفته اند باید ( شناسنامه) مهر بخورد بیایم مدرکم را بگیرم. همین و بس! به شخص هم نمی خواهم رأی بدهم همه رفیقهایم اینجا (همینطور هستند)». آنگاه همه جوانانی که در صحنه هستند می گویند «همه ما اینجا فقط مهر می خواهیم».


در یک کلیپ ویدیویی دیگر از روستای شارقندج بیرجند چند تن از اهالی می گویند در حالیکه روستای ما ماکزیمم ۳۰ نفر جمعیت دارد ۳۹۹ رأی به حساب آن ریخته اند. یعنی شمار آرا ۱۳.۵ برابر بیشتر از جمعیت روستاست. یکی از اهالی می گوید: «ما به فرمانداری مراجعه کردیم گفتیم ۳۹۹ نفر از بیرون آوردند این تخلف است. گفت به شما مربوط نیست». یکی دیگر از اهالی می گوید: «آمار جعلی از روستا دادند از هر کس بپرسید می گوید ۷ خانوار در این روستا است چطور می شود با ۷ خانوار ۴۰۰ نفر رأی بدهند».

فضاحت این تقلبات و رأی خریدن به حدی است که وزیر کشور رژیم با وقاحت می گوید نهار و شام دادن برای انتخابات امری عادی است. وی به تلویزیون رژیم گفت: «کسی سخنرانی می کند دعوت می کند ۱۰۰ نفر می آیند توی ستادش بعد از ظهر شامی هم می دهند. آیا این به معنی خریدن رأی است همه می کنند رسم میزبانی است که نهاری هم به اینها بدهند».
دود و دم تبلیغات رژیم مبنی بر شرکت گسترده ایرانیان خارج از کشور در این نمایش هم یکی دیگر از بادکنکهای دجالانه رژیم بود که به سرعت ترکید و طبق آمار وزارت کشور رژیم با همه تقلبات و رأی سازیها تنها ۶.۵ درصد در رأی گیری شرکت کردند که البته عدد واقعی از این هم بسا کمتر است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۳ خرداد ۱۳۹۶ (۲۴ مه ۲۰۱۷)