تجمع اعتراضی در شهرهای شیراز، مشهد و ارومیه در حمایت از زندانی سیاسی محمد علی طاهری

بنا به گزارشهای منتشر شده پس از خبر به اغما زندانی سیاسی محمدعلی طاهری پس از ۲۴ روز اعتصاب غذا و ضرب و شتم او شاگردان وی در شهرهای مختلف تجمع اعتراضی برگزار کردند.این تجمعات در شهرهای شیراز٫مشهد و ارومیه برگزارشده و تجمع کنندگان با در دست گرفتن عکسهای این زندانی سیاسی و دستنوشته هایی خواهان آزادی این زندانی سیاسی شدند.آنها در بیانیه های خود اعلام کردند که در مقابل آزار و نگهداری خودسرانه وی در زندان سکوت نخواهند کرد.

خاطرنشان می شود همزمان در تهران نیز عصر روز شنبه اول آبان، برای سومین روز متوالی شرکت کنندگان در مقابل بیمارستان بقیه الله تهران که برای ملاقات با زندانی سیاسی محمد علی طاهری تجمع کرده بودند، با مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی درگیر شدند.
مأموران جنایتکار نیروی انتظامی ضمن ضرب و شتم تجمع کنندگان 15 نفر را دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل کردند.
در بین بازداشت شدگان یک نوجوان ۱۶ ساله وجود دارد که مادر وی به دلیل تلاش برای جلوگیری از بازداشت پسرش مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته است.
شاگردان زندانی سیاسی محمد علی طاهری به دلیل به کما رفتن وی به دنبال اعتصاب غذا، از روز پنجشنبه 29مهر در مقابل بیمارستان بقیه الله ونک تجمع کرده و با گل و شیرینی خواهان ملاقات با وی شدند.
این تجمع نیز به مانند روز گذشته، با یورش یگان‌های ضدشورش پلیس امنیت تهران و هم‌چنین حضور ماموران لباس شخصی و پاسداران قرارگاه ضد ثارالله، مواجه شد. دست‌کم ۱۵ تن از این شهروندان شامل دو خانم و یک نوجوان ۱۶ ساله بازداشت شدند. حاضران شامل بانوان با خشونت توسط باتوم مورد ضرب و شتم قرار گرفته و عده‌ای از آنان نیز زخمی شدند.
اسامی برخی از بازداشت شدگان عبارتند از احسان لطیفی، اسماعیل حسینی، حمید افشار، جواد طیبی نیا، مهدی ولی نیا، پویا عسگر زاده، نوید موسوی، محمدسام غلام زاده و خانمی با نام ندا جلایی.
مادر محمدسام غلام زاده، نوجوان ۱۶ ساله بازداشت شده و آثار ضرب‌وشتم بر سر و صورت وی دیده می شود.
زندانی سیاسی محمدعلی طاهری ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۹۰ بازداشت و از سوی بیدادگاه رژیم به‌ اتهام “توهین به مقدسات”، “مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران”،، به ۵ سال حبس، پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.
محکومیت محمد علی طاهری از بابت پرونده اول به پایان رسیده و جریمه وی پرداخت شده، با این‌حال با دستگاه قضایی رژیم باایجاد پرونده ای جدید و تمدید قرار بازداشت از آزادی او تاکنون جلوگیری شده است.
شایان ذکر است، سازمان عفو بین الملل اخیرا با انتشار بیانیه ای با اعلام بی خبری از سرنوشت و محل نگهداری محمدعلی طاهری، که در اعتصاب غذا به سر می‌برد، از رژیم ایران خواست ضمن اطلاع رسانی در مورد وضعیت و محل نگهداری وی، فورا و بدون قید و شرط این زندانی عقیدتی را آزاد کنند.