فریدون عباسی: بتن‌ریزی راکتور اراک تحقیر ملت ایران بود

فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی رژیم نسبت به زهر خوران اتمی و تعطیل فعالیتهای هسته یی و بتن ریزی راکتور اراک سوز و گداز کرد و در یک دیگری باندی، گفت: «مردم شعار می‌دهند که هسته‌ای لازم داریم اما نظر معکوسی مبنی بر این می‌دهند که اگر چرخ سانتریفیوژ چرخیده، چرخ زندگی مردم نچرخیده است… با این همه شعار و حرف‌های بدون نظرات کارشناسی خواسته‌ایم جامعه را اداره کنیم».

به گزارش خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به فارس از همدان وی که روز سه شنبه 5مرداد در جمع عوامل رژیم در دانشگاه سخنرانی می کرد تأکید کرد، «دستاورد برجام این بود که جیبوتی هم که کشوری بسیار کوچک و ضعیف است، با ایران قطع رابطه کند».
رئیس سابق سازمان انرژی اتمی رژیم در ادامه اعتراف کرد: «توافق ژنو و برنامه اقدام مشترک حدود سه صفحه بود که در آن توافق شده راکتور اراک تعطیل و تولید سوخت 3.5 درصد تعلیق شود که در همان زمان همه چیز تعطیل شد».
عباسی تیم مذاکره کننده، آخوند روحانی را زیر ضرب برد افزود: “دولت نهم و دهم پای میز مذاکرات رفت اما قبول نکرد که دولت‌های پیشین تخلف کرده‌اند و جلیلی نپذیرفت که دولت چهارم تا دولت هشتم از NPT خروجی داشته‌اند اما دولت یازدهم در مذاکرات پذیرفت که دولت‌های چهارم تا هشتم تخلف کرده‌اند».
وی افزود: “فکر می‌کنم در مذاکرات پشت پرده تیم دومی در کار بود، همان تیمی که جمهوری اسلامی سال 82 تا سال 84 برخی از آنها را دستگیر و روانه زندان کرد».
به گزارش خبرگزاری حکومتی فارس عباسی با اشاره به این که تیم دوم مذاکرات پشت پرده‌ای داشته و خط‌هایی مبنی بر این موضوع داده شد که بپذیرید و در ظاهر به نتیجه رسیدیم و برجام را امضا کردیم، گفت: «مسائلی دیگری که با برجام باز می‌شود مثل مسائل موشکی، زندانیان، اعدام و ... است به نحوی که اخیرا گفته شده استفاده از اینترنت، آزادی حقوق بشر است و حتی اگر کشوری فیلتر داشته باشد، با حقوق بشر نیست».
عباسی افزود: «متاسفانه بعد از انتخابات 92 تفکری آمد که نیاز مذاکرات را درک نکرد و 180 درجه به عقب برگشت؛ در این شرایط مذاکرات را جز خسارت برای کشور چیزی نمی‎دانم».
وی با اشاره به اینکه بخشی از تحریم‌ها روی کاغذ برداشته شده است، افزود: «با وجود اینکه متخصص زبان انگلیسی در تیم مذاکره‎کننده داشتیم اما سر آن‌ها کلاه رفت »..
وی با تأکید بر اینکه بتن‌ریزی راکتور اراک تحقیر ملت ایران بود، افزود: «خرد کردن و خارج کردن راکتور اراک تحقیر ملت ایران بود؛ برخی می‌گویند صادرکننده آب سنگین شده‌ایم در حالی که مجبور به خارج کردن آب سنگین اراک شده‌ایم و صادراتی در کار نیست».
عباسی افزود: «می‌گویند ما صادرکننده آب سنگین شده‌ایم و خجالت هم نمی‌کشند؛ نمی‌گویند ما مجبور شدیم آب سنگین را از کشور خارج کنیم».
وی خواستار حذف باند رفسنجانی – روحانی از قدرت شد و گفت: “ساخت راکتور اراک در کشور بومی شده و می‌توان در مدت چهارماه به مرحله قبل برگرداند اما باید اصل را درست کرد و این جریان فکری از صحنه سیاسی کشور حذف شود و گفتمان انقلاب حاکم شود».
عباسی به تعطیلی فعالیتهای هسته یی و تصفیه کارکنان آن اعتراف کرد و با اشاره به اینکه کنار گذاشتن عده‌ای از سازمان انرژی اتمی تاکنون استمرار داشته است، گفت: دوستان شهید احمدی‎روشن در آخر سال 93 به صورت خزنده از انرژی اتمی کنار گذاشته شدند و حقوق آنها نیز صفر شد».
رئیس سابق سازمان انرژی اتمی رژیم با بیان اینکه اکنون جنگ با شکل دیگری… علیه ایران آغاز شده است، گفت: «جنگ علیه ایران وجود دارد و برجام نتوانست مشکلی را از کشور به اندازه‌ای که گفته شد حل کند.».