اتحادیه عرب رژیم ایران را به دلیل دخالت در کشورهای عربی محکوم کرد

الشرق الاوسط روز سه شنبه پنجم مرداد نوشت: «بیست و هفتمین دوره اجلاس سران اتحادیه عرب روز دوشنبه چهارم مرداد در پایتخت موریتانی به کار خود پایان داد. در بیانیه پایانی نواکشوت بر تقویت همبستگی عربی و مقابله با تمامی تهدیدهایی که امنیت ملی عربی را به خطر می اندازد، و توقف دخالت های خارجی به خصوص رژیم ایران، در امور داخلی کشورهای عربی تأکید شد. بیانیه پایانی اجلاس که «اجلاس امید» نامگذاری شد… دخالت های رژیم ایران در امور داخلی کشورهای عربی را محکوم کرد، و از رژیم ایران خواسته شد به اصل حسن همجواری احترام بگذارد و از استفاده از تهدید و یا زور خودداری کند».

رادیو بین المللی فرانسه نیز با عنوان ”اتحادیه عرب، جمهوری اسلامی را به دلیل "مداخله در کشورهای عربی" محکوم کرد“. گزارش داد: «وزرای امورخارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب، قطعنامه‌ای را به تصویب رساندند که در آن با اشاره به اختلافات میان تهران و ریاض، «مداخلات رژیم ایران در جهان عرب» محکوم شده است».
العربیه نیز گزارش داد عصر دوشنبه در بیانیه پایانی کنفرانس سران در نواکشوت موریتانی که وزرای خارجه کشورهای عربی در آن شرکت داشتند محکومیت دخالتهای رژیم ایران در منطقه درخواست شد.
این کنفرانس در بیانیه پایانی خود بر التزام رهبران کشورهای عربی، مبنی بر درپیش گرفتن راه کارهایی در زمینه برخورد با تهدیداتی که متوجه امنیت منطقه ای و عربی است تاکید کرد و بر ضرورت مواجهه با دخالتهای رژیم ایران و مبارزه با تروریسم و تقویت امنیت و صلح عربی با گسترش ارزشهای صلح و اعتدال و گفتگو و دفع فرهنگ بنیادگرایی تاکید کرد