۱۰ سال زندان، حکم نرگس محمدی

دستگاه قضایی رژیم آخوندی زندانی سیاسی نرگس محمدی را به ۱۰ سال زندان محکوم کردند.

این حکم روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت توسط شعبه ۱۵ بیدادگاه رژیم در تهران که به ریاست دژخیم قاضی صلواتی، برگزار شده بود،اعلام شد.
بنا به این حکم ده سال به بهانه راه‌اندازی و مدیریت کمپین (کارزار لغو گام به گام اعدام) صادر شده است درحالی که نرکس محمدی تنها عضو این کمپین بوده و در بیانیه هیئت موسس نامی از او نیامده است، یک سال به زندان به اتهام "اقدام علیه امنیت رژیم" و ۵ سال زندان به اتهام "اجتماع و تبانی به قصد تبلیغ علیه نظام آخوندی " صادر شده است
بیشتر بخوانید
بیدادگاه آخوندها روز اول اردیبهشت ماه ۹۵ به ریاست دژخیم صلواتی، به شکل غیرعلنی پرونده زندانی سیاسی نرگس محمدی را مورد بررسی قرار داد.

با وجود طی شدن بخشی از محکومیت نرگس محمدی و همچنین بیماری‌اش که شامل آزادی مشروط او می‌شود، این زندانی سیاسی هم‌چنان محبوس است.

نرگس محمدی دچار بیماری شدید ریه و فلج عضلانی است و پزشکان می‌گویند بیماریهای وی در فضای زندان و محیط‌های تنش‌زا تشدید می‌شود و می‌تواند جان بیمار را به خطر بیندازد.

نرگس محمدی، در تاریخ ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴ بدون اطلاع قبلی، توسط مأموران امنیتی قضایی در منزلش بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

به گفته خانواده وی، وزارت بدنام اطلاعات اتهام همکاری با داعش را نیز متوجه او کرده است. خانواده نرگس محمدی این اتهام را به علت مخالفت وی با اعدام چند هموطن سنی مطرح کرده‌اند.
فراخوان عفو بین‌الملل به آزادی فوری زندانی سیاسی نرگس محمدی
عفو بین‌الملل طی بیانیه‌یی خواهان آزادی بدون قید و شرط زندانی سیاسی نرگس محمدی شد.
در این بیانیه آمده است: ’ این زندانی سیاسی بیش از ۸ ماه است که هیچ تماسی با کودکانش نداشته و شدیداً بیمار است’.

عفو بین‌الملل در بیانیه دیگری ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت جسمی زندانی سیاسی حسین رونقی، خواستار آزادی فوری وی شد.
اوین - تهدید زندانی سیاسی نرگس محمدی به اعتصاب‌غذا به‌دلیل بلاتکلیفی در زندان
زندانی سیاسی نرگس محمدی، که به‌دلیل وضعیت وخیم جسمانی روزانه ۲۳ نوع دارو استفاده می‌کند، پرونده‌اش در شعبه ۱۵، بلاتکلیف است. دژخیمان قضایی در پرونده کارشکنی می‌کنند. آنان اعلام کرده‌اند که به‌دلیل بلاتکلیفی در پرونده دیگر، وی نمی‌تواند از زندان خارج شود. زندانی سیاسی نرگس محمدی به بیماریهای آمبولی ریه و فلج عضلانی مبتلا است و وضعیت جسمی وی وخیم است... مسئولان زندان به‌دلیل بی‌دقتی و عدم وجود پزشک متخصص در زندان داروهای وی رااشتباهاً تزریق کرده‌اند که این می‌تواند موجب تشنج دوباره این زندانی در زندان شود.
نرگس محمدی اعلام کرده است: اگر این روند ادامه پیدا کند دست به اعتصاب‌غذا خواهم زد. نرگس محمدی، در تاریخ ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴ بدون اطلاع قبلی، توسط دژخیمان امنیتی قضایی در منزلش بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.
سازمان گزارشگران بدون مرز : با روزنامه‌نگاران بیمار در زندانهای رژیم ایران بدرفتاری می‌شود
سازمان گزارشگران بدون مرز رفتار رژیم ایران با روزنامه‌نگاران و وب نگاران زندانی در ایران را محکوم کرد. در بیانیه‌این سازمان که روز پنجشنبه ۱ بهمن ۹۴ صادر شده است، به ممانعت رژیم ایران از مداوا و رسیدگیهای پزشکی به این زندانیان اشاره شده است.

زندانی سیاسی نرگس محمدی از جمله زندانیان سیاسی است که سازمان گزارشگران بدون مرز فشارهای ضدانسانی بر وی را محکوم کرده است.
رفتار ضدانسانی دژخیمان خامنه‌ای با زندانی سیاسی نرگس محمدی
دژخیمانی خامنه‌ای از رساندن دارو به زندانی سیاسی نرگس محمدی ممانعت به‌عمل می‌آورند.

زندانی سیاسی نرگس محمدی به بیماری ریه و فلج عضلانی مبتلاست و نیاز به داروهای خاص دارد، اما دژخیمان با ممانعت از رسیدن این داروها قصد زجرکش کردن وی را دارند.

نرسیدن دارو به این زندانی می‌تواند به معلول شدن وی منجر شود.

دژخیمان خامنه‌ای نرگس محمدی را از برقراری تماس تلفنی با فرزندان خردسالش که در فرانسه ساکن هستند محروم کردند.

نرگس محمدی صبح روز شنبه ۱۹ دی ۹۴ به بیدادگاه رژیم اعزام شد اما برای سومین بار محاکمه وی به تعویق افتاد.