اعدام ۷ زندانی در کرج و انتقال سه زندانی برای اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی

دژخیمان خامنه ای صبح روز چهارشنبه ۸ اردیبهشت ، ۶ زندانی را در زندان گوهر دشت کرج اعدام کردند. اسامی ۴ تن از این زندانیان عبارتند از: کاظم سلیمی، محمد نظری، جمشید نوری پور و میلاد مستخدمی.

دژخیمان خامنه ای همچنین صبح روز چهارشنبه یک زندانی را، در زندان مرکزی کرج اعدام کردند.
مأموران خامنه ای در زندان مرکزی کرج همچنین روز چهارشنبه ۸ اردیبهشت سه زندانی را به اتهام مواد مخدر، برای اجرای حکم ضدانسانی اعدام به سلول انفرادی منتقل کردند. گفته می شود اعدام آنها قریب الوقوع است.
محمد طنابی، مهدی باقرزاده و حسن باقرزاده سه زندانی هستند که روز سه شنبه به سلولهای انفرادی منتقل شده اند و امروز چهارشنبه موفق شدند برای آخرین بار با خانواده های خود ملافات کنند.
به این زندانیان گفته شده است اجرای حکم آنها سحرگاه روز پنجشنبه ۹ اردیبهشت اجرا خواهد شد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت روز چهارشنبه 8اردیبهشت طی اطلاعیه یی با عنوان ” ۱۷اعدام در چهار روز شامل دست کم سه جوان زندانی“ اعلام کرد:
رژیم ضدبشری آخوندی ۱۷زندانی را در فاصله روزهای ۴ تا ۸ اردیبهشت (۲۳ تا ۲۷ آوریل) به دار آویخت. در روز چهارشنبه ۸ اردیبهشت(۲۷ آوریل) 6زندانی به طور جمعی در زندان قزلحصار به دار آویخته شدند. یکی از این زندانیان بنام میلاد مستخدم برای هفتمین بار به پای چوبه دار برده شده بود. این یک شیوه شناخته شده دژخیمان برای شکنجه روانی زندانیان است.
روز ۷ اردیبهشت سه جوان ۲۲ تا ۳۰ساله در زندان مرکزی زاهدان و یک زندانی در زندان قزوین اعدام شدند.
دو زندانی دیگر در ۵ اردیبهشت در زندان ساری به دار آویخته شدند. پنج زندانی نیز در ۴ اردیبهشت بصورت جمعی در زندان مرکزی زاهدان حلق آویز شدند.
بدین ترتیب شمار اعدامها از ابتدای آوریل به ۵۲ تن می رسد. هدف از این اعدامهای خودسرانه و جمعی تشدید فضای رعب و وحشت و جلوگیری از بروز انفجاری نارضایتی و انزجار مردم به ویژه جوانان از رژیم آخوندی است.
این اعدامها که همزمان و بعد از سفر نخست وزیر ایتالیا و نماینده عالی اتحادیه اروپا به تهران صورت گرفته نشان میدهد دیدار مقامات اروپایی از تهران نه تنها باعث بهبود حقوق بشر نشده بلکه این رژیم را در نقض وحشیانه و سیستماتیک حقوق بشر تشجیع کرده است. مراودات اقتصادی و سیاسی با این رژیم هیچ مشروعیتی ندارد و باید به بهبود حقوق بشر و بخصوص توقف اعدامها مشروط شود.
مقاومت ایران از عموم مردم به ویژه جوانان دلیر ایران می خواهد در مقابل جنایات و اعدام های جمعی و روزمره این رژیم بپاخاسته و به همبستگی و همدردی با خانواده اعدام شدگان و زندانیان بپردازند.