استقبال انگلستان از محکومیت رژیمهای ایران و سوریه و سوز و گداز سپاه پاسداران

انگلستان از قطعنامه محکومیت نقض حقوق بشر توسط سازمان ملل متحد استقبال کرد. بارونس آنلی وزیر دفتر خارجی انگلستان گفت:«من از تصویب قطعنامه ایران که … متذکر میشود وضعیت حقوق بشر کماکان خطیر است و اقدام فوری نیاز است استقبال میکنم».

وی افزود: «نگرانیهای قابل توجهی باقیست از بکارگیری فزاینده مجازات اعدام توسط رژیم ایران، ازجمله برای مجرمان زیر ۱۸ سال و برای جرائمی که جدی نیستند و ادامه سرکوب برخی از آزادیهای اساسی شهروندانش، از جمله آزادی مذهب و عقیده و آزادی بیان».
وی همچنین از محکومیت نقض حقوق بشر سوریه در سازمان ملل متحد استقبال کرد و گفت: سوریه بزرگترین بحران انسانی و امنیتی جهان است. من قویاً محکومیت وضعیت حقوق بشر در سوریه توسط کمیته سوم را مورد حمایت قرار میدهم.
این پیامی قوی از حمایت بین‌المللی به مردم سوریه میفرستد. پنج سال درگیری شاهد حجم بالایی از نقض حقوق بشر توسط رژیم اسد بوده است، از جمله بمباران بشکه‌ای عام و بکارگیری تسلیحات شیمیایی علیه شهروندان، و شرایطی را بوجود آورده است که به ظهور گروههای افراطی و وحشی مانند داعش منجر گشته است. جهان تمامی کسانیکه مسئول هستند را پاسخگو خواهد دانست. من کاملاً از کار «کمیسیون تحقیق» و تلاشهای آن برای آماده کردن زمینه برای آوردن جنایتکاران به نزد عدالت پشتیبانی میکنم. متأسفم که مقامات سوری به عدم همکاری خود با کمیسیون ادامه دادند. انگلستان نقض فاحش حقوق بشر صورت گرفته در سوریه و نیز انکار عمدی مساعدت انساندوستانه به شهروندان را محکوم میکند.

سوز و گداز سپاه پاسداران
سپاه پاسداران از استقبال انگلستان از قطعنامه محکومیت رژیم در کمیته سوم سازمان ملل متحد سوز و گداز کرد.
روز چهارشنبه بارونس آنیلای، مقام دوم وزارت خارجه انگلستان طی بیانیه‌یی اعلام کرد: «اوضاع حقوق بشر در در ایران، وخیم و نیازمند اقدام فوری است».
خبرگزاری سپاه پاسداران نوشت: «مقام دوم وزارت خارجه انگلیس به آنچه به گفته وی افزایش مجازات اعدام در ایران اشاره کرد و مدعی شد ایران به سرکوب آزادی‌های شهروندان می‌پردازد».
جواد لاریجانی: «ما سزاواراین هجمه تبلیغاتی نیستیم».
هم‌چنین جواد لاریجانی، تئوریسن اعدام و شکنجه در رژیم آخوندی با اشاره به منفوریت بین‌المللی رژیم به دلیل نقض حقوق گفت: «ما سزاوار این هجمه تبلیغاتی نیستیم». وی در دیدار با قائم مقام وزیرخارجه سوئیس هم‌چنین گفت: «آن‌چه درباره وضعیت حقوق بشر ایران در جهان منعکس می‌شود برگرفته از نگاه‌های مغرضانه سیاسی است. نظام قضایی ما بسیار شفاف و مبتنی بر مکانیزم‌های مختلف نظارتی است».