فراخوان سازمان مجاهدین خلق ایران، به‌مناسبت جشن ملی چهارشنبه‌سوری

در ایران‌زمین شعله‌ورخلافت ارتجاعی خاکستر باید گردد

اعتراض و تظاهرات سراسری معلمان آزاده میهنمان روز یکشنبه در 29 استان علیه اجحاف، ستم و تبعیض رژیم آخوندی برگزار شد، معلمان فراخوان دادند که روز چهارشنبه بار دیگر برای رسیدن به خواسته‌هایشان در تهران و شهرستانها تجمع می کنند.

روز یکشنبه معلمان آزاده کشورمان با برپایی یک حرکت گسترده و سراسری، که از پیش برروی شبکه های مجازی اطلاع رسانی شده بود  تقریباً در همه استانهای کشور به خیابانها آمدند و خواستار پایان دادن به تبعیض، تأمین حداقلهای معیشتی و آزادی زندانیان شدند. این تجمعات اعتراضی و هماهنگ حتی در شهرستانهای کوچک و کم جمعیت هم با  استقبال معلمان روبرو شد.
شهرهای تهران، کرج، اراک، قزوین، سمنان، قائمشهر، رشت، همدان، اصفهان، تبریز، مشهد، اهواز، آبادان، دیر، و هچنین شهرهای شیراز، فسا، زاهدان زنجان، خرم‌آباد، بروجرد، یاسوج، ایلام، ایوان، کرمانشاه، پاوه، روانسر، جوانرود، سرپل ذهاب، ارومیه، پیرانشهر، اردبیل، سنندج، سقز، مریوان، کامیاران، سروآباد، بانه، بوشهر، ، بندرعباس، گناوه، کرمان و یزد از جمله شهرهایی بودند که در آنها تجمعات اعتراضی معلمان برگزار شد.
در تهران بیش از شش هزار تن از معلمان آزاده از جمله شعار می‌دادند:
زندانی سیاسی آزاد باید گردد / فعالین معلم را آزاد کنید / رسول بداغی آزاد باید گردد / نه زندان، نه تهدید نه اخراج نه تبعید / آینده معلم تأمین باید گردد.
معلمان آزاده هم‌چنین پلاکاردهایی با خود حمل می‌کردند که بر روی آنها نوشته بود: «ما خواهان رفع تبعیض و نابرابری هستیم»، «خط فقر سه میلیون حقوق ما یک میلیون»، «خشونت، شکنجه و اعدام ممنوع باید گردد»، «تبعیض و نابرابری ممنوع بایدگردد»، «هم از فقر می‌نالیم هم از فرق بیزاریم»، «ما خواستار تأمین حقوق و مزایایی مکفی و شایسته زندگی انسان امروز برای معلمان هستیم»، «سکوت ما بلندتر از فریاد ماست».
در قطعنامه‌یی که در پایان تظاهرات در سقز قرائت شد، معلمان خواهان «امنیت شغلی» و لغو احکام قضایی اعم از منع تدریس، تبعید ، اخراج و زندانی کردن معلمان »، «فعالیت آزادانه» و رفع تبعیض از زنان در آموزش و پرورش شدند و هشدار دادند که اگر به خواسته‌های آنها ترتیب اثر داده نشود به اعتصاب و تجمعات اعتراضی ادامه خواهند داد.
در قطعنامه معلمان معترض در تهران، آنان خواستار آزادی معلم زندانی رسول بداغی و سایر معلمان زندانی شدند. معلمان هم‌چنین خواهان افزایش دست کم 30 درصدی حقوق و فوق العاده شغل معلمان شدند.
گستردگی اعتراضات معلمان به حدی بود که اعضای مجلس ارتجاع به اعتراضات معلمان علیه تبعیض و چپاولگری رژیم آخوندی اعتراف کردند.