فراخوان دانشجویان انستیتوی نفت بغداد و تجمع جوانان دیالی - محاصره ظالمانه پزشکی علیه ساکنان لیبرتی

همزمان با افزایش محدودیتهایی که بر کمپ لیبرتی اعمال میشود که تا بحال منجر به شهادت 22تن از ساکنان لیبرتی شده ، دانشجویان انستیتوی نفت بغداد و تجمع جوانان دیالی با صدور بیانیه های جداگانه این محاصره غیر قانونی و ضد انسانی را محکوم کردند و از آمریکا و سازمان ملل خواستار مداخله و وادار کردن دولت عراق به تعهداتش درقبال ساکنان لیبرتی شدند.

بیانیه دانشجویان انستیتوی نفت بغداد
از5سال پیش تاکنون ساکنان لیبرتی اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران در عراق از محاصره ای همه جانبه در تمامی زمینه های زندگی رنج میبرند . محاصره ضد انسانی پزشکی تاکنون باعث جان باختن 22 تن از ساکنان شده است. آخرین نفر خانم فریدة ونائی بود که در روز 5 نوامبر2014 بدلیل ممانعت از رعایت های ضروری در معالجة از طرف کمیته سرکوب اشرف؛ جان خود را ازدست داد و علاوه بر این تعدادی از بیماران نیز در معرض خطر بصورت جدی هستند و متوقف نشدن محاصره، بی تردیدباعث آسیب های انسانی خواهد شد،
ساکنین لیبرتی سالهاست که بشکل قانونی در عراق مقیم هستند و براساس قوانین بین المللی افراد حفاظت شده محسوب میشوند وکمیساریای عالی پناهندگان آنها را افراد مورد نگرانی ارزیابی نموده است وممانعت از خدمات پزشکی آنان؛ نقض فاحش حقوق بشر وقوانین انسانی است.
ما بشدت این اعمال سرکوبگرانه را محکوم میکنیم و امریکا وسازمان ملل متحد را که هر دو مسئولیت قانونی در مورد سلامتی وامنیت ساکنین لیبرتی دارند فرا میخوانیم تا به این موضوع توجه خاص نشان دهند و امکان دسترسی ساکنان به خدمات پزشکی را مهیا کنند.


بیانیه تجمع جوانان دیالی
محاصره پزشکی لیبرتی و بهانه ها ومانع تراشیهای نیروهای عراقی درمورد رفتن به بیمارستانها ادامه دارد و بعنوان نمونه 11نوامبر از انتقال 3 بیمار زن به بیمارستان ممانعت بعمل آوردند. همچنین نیروهای عراقی از رفتن مترجمین دو بیمار مبتلا به سرطان ممانعت کردند وآنها بدون مترجم به بیمارستان رفتند.همچنین در روز 12 نوامبراز رفتن دونفر از زنان بیمار به ببیمارستان با بهانه اینکه یک نفر بیشتر نمیتواند برود ممانعت بعمل آوردند. این دو بیمار قرار جراحی برای چشم داشتند و یکی ازآنها برای بار دوم قرارش سوخت. در همین روز این نیروها مانع از همراهی3 نفر از همراهان بیماران شدند و بیماران بدون نفر همراه به بیمارستان رفتند. قبل از این در روزهای 3تا8 نوامبرنیز نیروهای عراقی مانع از اجرای دهها قرارپزشکی شدندکه با تلاشهای بسیار زیاد گرفته شده بودند. این بهانه تراشی ها درحالی است که 53 نفرازساکنان بدلیل مشکلات بینائی در معرض از دست دادن بینائی خود هستند.
ماتجمع جوانان عراقی در دیالی این اعمال جنایتکارانه را محکوم میکنیم وبه سازمان ملل وامریکا فراخوان میدهیم به اجرای تعهداتشان در قبال سلامت و امنیت ساکنان با دخالت فوری برای محدود کردن این اعمال سرکوبگرانه وبرداشتن محاصره جنایتکارانه ودسترسی آزادانه به خدمات پزشکی، اقدام کنند.
1آذر93