درماندگی و فضیحت آخوند روحانی در واکنش به تحریمهای جدید امریکا

هراس آخوند روحانی از کارزار هموطنان برای طرد وی از مقر ملل متحد درنیویورک
آخوند روحانی : درباره سفر به نیویورک تصمیم قطعی نگرفته ام!

آخوند روحانی در کنفرانس مطبوعاتی خود در تهران، درعکس العملی که فضیحت و شکست مانورهای شیادانه وی را برملا می کرد، نسبت به تحریمهای جدید امریکا و لیست گذاری نهادها و اشخاص وابسته به رژیم واکنش نشان داد و با درماندگی و بلاهت گفت که به دور زدن تحریمهای بین المللی افتخار میکند.
آخوند روحانی افزود: ما باید با همه توان و قدرت در برابر این تجاوز ایستادگی کنیم. البته آنها بهانه شان این است که میگویند آنها تحریم را دور زدند. ما برای جلوگیری از دور زدن تحریم مجدد انجام میدهیم.
البته که ما تحریم را دور می زنیم و با افتخار هم دور می زنیم... کار آمریکایی ها برای تحریم، کار زشتی بوده و با روح توافقات سازگار نیست. در حالی که مذاکره می کنیم برای توافق نهایی، اینگونه اعمال نه با سیاست حل معضلات جهانی از طریق مذاکره سازگار است و نه با مسیر اعتماد سازی. مردم ما نسبت به آمریکا هیچگونه اعتمادی ندارند، خوب بود آمریکایی ها با اعمالشان زمینه را تاحدی فراهم میکردند که این اعتماد تا حدی درست شود. ولی این کاری که کردند، بی اعتمادی را عمیق تر می کند.
آنها همیشه مدعی هستند تحریم جدید نکردیم. همانطور که گفتم بر فرض که حرفشان درست باشد باز هم منافات دارد با روح توافق ژنو. ضمن اینکه اصل آن تحریم غیرقانونی بوده و شکل جدیدش هم ناصحیح و غیرسازنده و غیرقانونی است.

آخوند روحانی در عین حال یکبار دیگر به نیاز رژیم برای برداشتن تحریمها و ادامه مذاکرات با کشورهای 1+5 تاکید کرد و گفت: مذاکرات، سختی است و مذاکرات آسانی نیست. حداقل سه تا چهار مساله پیچیده وجود دارد که ساعتها رویش مذاکره شده و باز هم خواهد شد. همین هفته باز هم پایان هفته مذاکراتی با آنها خواهد بود. ما مذاکره را ادامه میدهیم تا اینکه به نتیجه برسیم.
امیدوارم اگر حسن نیت در طرف مقابل باشد در زمان باقی مانده امیدواریم به توافق برسیم. تحریم های دیروز که به تعبیر آنها جدید نیست، که به نظر ما کار درستی نبوده، به اصل مذاکرات لطمه نمی زند.البته در مذاکره یکی از پایه ها، اعتماد و صداقت است. اینجور کارها به مسیر اعتماد و صداقت لطمه می زند. اما مذاکره را ادامه می دهیم.

رئیس جمهور ارتجاع در واکنش به کارزار گسترده ایرانیان علیه سفر وی به نیویورک و اقدامات افشاگرانه هموطنان در نیویورک، برغم اعلام قبلی گفت که برای سفر به نیویورک هنوز تصمیم قطعی نگرفته است.

آخوند روحانی در مورد سفرش به نیویوک گفت: درباره سفر به نیویورک هم تصمیم نهایی برای این سفر نگرفتم. برنامه ای برای ملاقات با اوباما ندارم.