پاریس- کنفرانس «دیکتاتوری دینی در ایران کانون جنگهای فرقه گرایانه در خاورمیانه»

مریم رجوی: لازمه صلح و دموکراسی در منطقه، خلع ید از رژیم ایران، به مثابه کانون افراطی‌‌گری و تروریسم است

•    ما بمباران مردم فلسطین را محکوم می کنیم. کشتار غیرنظامیان در غزه توجهات را از عراق و سوریه منحرف، به رژیم ایران سود میرساند و باید فورا متوقف شود
•    ارسال سلاح به عراق و سوریه توسط رژیم ایران نقض قطعنامه‌های شورای امنیت است. جامعه جهانی باید آخوندها را وادار به توقف سلاح کند.
•    همکاری آمریکا با رژیم ایران در عراق یک اشتباه بزرگ است تنها راه خروج از بحران عراق، برکناری مالکی، خلع ید از رژیم ایران و استقرار یک دولت فراگیر ملی است.


سخنرانان تصریح کردند کشورهای غربی با حمایت از مالکی و چشم پوشیدن بر جنایات او و با عدم حمایت فعال از اپوزیسیون دمکراتیک سوریه، بیشترین نقش را در رشد افراطی گری و تروریسم داشته اند.

روز شنبه 4مرداد (26ژوییه) خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران، در کنفرانس «دیکتاتوری دینی در ایران کانون جنگهای فرقه گرایانه در خاورمیانه» در پاریس نظام ولایت فقیه در ایران را بدعت گذار افراطی گری تحت نام اسلامخواند و آن را عامل اصلی فجایع و بحرانهای تحمیل شده به جهان اسلام از جمله در عراق، سوریه، فلسطین، لبنان و سایر کشورهای منطقه دانست.
در این کنفرانس که با حضور شخصیتهای سیاسی و مذهبی از کشورهای مختلف ازچهار قاره جهان برگزار شد، رجوی راه حل عملی برای برقراری صلح، بردباری و دموکراسی در منطقه را خلع ید از رژیم ایران توصیف کرد. خانم رجوی در ارتباط با تحولات منطقه بر نکات زیر تأکید کرد :
1-    ما بمباران مردم بیدفاع فلسطین توسط اسرائیلرا محکوم کرده و خواستار اقدام فوری جهانی برای توقف کشتار و حملات علیه غیرنظامیان می‌باشیم و از تلاشهای پرزیدنت محمود عباس برای رسیدن به آتش‌بس فوری حمایت می‌کنیم. این حملات که توجه جهانی را از بحران عراق و سوریه منحرف می‌کند، بیش از همه به رژیم ایران سود می‌رساند و پروژة پایان دادن به تقسیم فلسطین و مشخصاً تشکیل دولت وحدت ملی را که رژیم ایران از آن عمیقاً ناراضی است، با اخلال مواجه می‌کند.
2-    ارسال سلاح و تجهیزات و هواپیمای جنگی به عراق و سوریه برای حفظ دیکتاتوری مالکی و اسد، نقض قطعنامه‌های شورای امنیت است. جامعه جهانی باید به سکوت خود در این زمینه خاتمه دهد و آخوندها را وادار به توقف ارسال سلاح‌ کند.
3-     دولت آمریکا نباید در عراق در ورطة همسویی و همکاری با رژیم ایران و کمک رسانی به حکومت مطلوب این رژیم فرو برود. این یک اشتباه بزرگ دیگر در عراق است و نتیجه‌یی جز فرو بردن عراق در جنگ داخلی ندارد.
4-    دروغ‌پردازیهای رژیم ایران در مورد حمایت مجاهدین از داعش و ارتباط با آن، کذب محض است و هدفش زمینه‌سازی برای کشتار مجاهدین و تکرار فجایع انسانی نیست.
5-    ما ضمن ابراز انزجار از ستم و سرکوب و تعدی علیه مسیحیان در موصل از مواضع هیأت علمای مسلمین وعشایر عراق در محکومیت کوچاندن اجباری مسیحیان تقدیر میکنیم. هیأت علما به‌درستی سرکوب مسیحیان توسط داعش را ”جنایت علیه بیگناهان و خروج از مسیری که پیغمبر اسلام در رفتار با مسیحیان و سایر اهل کتاب توصیه کرده” دانسته و خواستار بازگشت مسیحیان به خانه‌هایشان شده است.
6-    ما کشورهای عرب و مسلمان منطقه را فرا می‌خوانیم که در اعتراض به صدور تروریسم و بنیادگرایی و نسل کشی در سوریه و عراق و به راه انداختن جنگها و درگیریهای فرقه یی در تمام دنیای عرب از بحرین و یمن تا لبنان، مناسبات سیاسی خود با رژیم ولایت فقیه را قطع کنند
7-    مماشات گروه 5+1 با رژیم ایران و تمدید و تمدید مذاکرات بی انتهای اتمی نتیجه‌یی جز فرصت دادن به این رژیم برای فریبکاری بیشتر ندارد. جامعة بین‌المللی باید اجرای بی‌کم و کاست قطعنامه‌های شورای امنیت و مشخصاً توقف کامل غنی‌سازی را در دستور بگذارد. مذاکره اتمی باید با حسابرسی از فاشیسم دینی در مورد نقض وحشیانة حقوق بشر در ایران و نسل‌کشی در سوریه و عراق همراه شود. پنهان‌کاری اتمی، لگدمال کردن حقوق بشر و صدور ارتجاع و تروریسم سه وجه تجزیه ناپذیر از تمامیت ولایت فقیه است.

رجوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رژیم ایران و دست نشاندگان عراقیش تلاش میکنند تا با بهره برداری از شرایط کنونی عراق برای اقدامات سرکوبگرانه و جنایتکارانه علیه مجاهدان لیبرتی زمینه‌سازی و بهانه جویی کنند. در چنین شرایطی ملل متحد و ایالات متحده، باید برطبق تعهدات خود و مطابق قوانین بین‌المللی به انتقال فوری همه آنها به اروپا یا آمریکا مبادرت کنند و تا آن زمان اقدامهای فوری برای حفاظت آنها در لیبرتی به عمل بیاورند و ناظران ملل متحد و یک واحد کلاه آبی را بطور دائمی در لیبرتی مستقر کنند.
در این کنفرانس سید احمد غزالی، نخست وزیر سابق الجزایر،بدر جاموس، نایب رئیس ائتلاف ملی سوریه، دکتر نذیر حکیم المرفق، دبیر این ائتلاف؛ محمد العریبی، وزیرخارجه سابق مصر، خلیل مرون، امام مسجد شهر اوری از فرانسه؛ نعایم العجارمه، رئیس کمیسیون زنان و مدالله طراوانه پارلمانترورئیس حزب الامه اردن؛ نجیمه طایطای وزیرپیشین، نعیمه بوشارب پارلمانتر از مراکش؛ برنارد کوشنر،وزیرخارجه سابق فرانسه؛ راما یاد وزیر حقوق بشر سابق فرانسه؛ ولید فارس، کارشناس امورخاورمیانه و سفیر کینزبرگ از آمریکا، صباح المختار، وکیل از عراق؛ زاهد اروج، پارلمانتر از آذربایجان؛ آمال الدوبعی از یمن؛ استاد جلال گنجه ای، مسئول کمیسیون آزادی ادیان در شورای ملی مقاومت ایران و هیأتهایی از امامان مساجد و کمیته های مسلمانان فرانسه و نمایندگان برخی از انجمنها و جوامع ایرانی سخنرانی کردند.

 

سخنرانان تصریح کردند خلاصه کردن مشکل عراق در داعش یک اشتباه خطرناک است که تنها به سود داعش و رژیم ایران است.آنها گفتند تنها راه جلوگیری از شعله ورتر شدن این جنگبرکناری مالکی و حمایت از مردم و عشایر و گروههای عراقی است که عامل اصلی این خیزش بزرگ هستند و خود بهترین پاسخ افراطی گری هستند. آنها تاکید کردند آمریکا و کشورهای غربی با حمایت از مالکی در عراق و چشم پوشیدن بر جنایات او علیه مردم عراق بویژه اهل تسنن، کما اینکه با بی عملی در قبال جنایات ضد بشری بشار اسد و عدم حمایت فعال از اپوزیسیون دمکراتیک در این کشور، بیشترین نقش را در رشد افراطی گری و تروریسم داشته اند.
در این کنفرانس پیامهای حمایت دکتر طارق هاشمی نایب رئیس جمهور سابق عراق، سرهنگ ریاض الاسعد از بنیانگذاران ارتش آزاد سوریه و پیامهای دهها تن از ژنرالها و افسران ارشد ارتش آزاد سوریه و بسیاری از قانونگذاران و فعالان سیاسی از کشورهای عربی و مسلمان در حمایت از اهداف این کنفرانس قرائت شد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
4مرداد 1393 (26ژوییه 2014)