تحولات عراق - شعارهای مردم کربلا علیه نوری مالکی

تلویزیون الرافدین اقدام به پخش تصاویری کرد که در آن مردم کربلا در سفر نوری مالکی به کربلا در مراسم اربعین؛ شعارهایی علیه نوری مالکی و سیاست‌های فرقه‌گرایانه او سرمی دادند.
حیوان- حیوان - نوری مالکی
دروغگو- دروغگو - نوری مالکی
حیوان -حیوان -نوری مالکی
تلویزیون الرافدین - 25آذر93

به گزارش تلویزیون العربیه الحدث شعلان کریم نماینده پارلمان عراق درباره کنفرانس در اربیل گفت: شرکت‌کنندگان در این کنفرانس روسای 3 قوه، رئیس اقلیم کردستان، نماینده سازمان ملل، سفرای امریکا، انگلستان، اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا هستند. وی افزود: از اهداف این کنفرانس درخواست از دولت عبادی برای تسلیح عشایر است تا بتوانند مبارزه با تروریست‌ها را پیش ببرند. هم‌چنین دولت، شبه‌نظامیانی را که دست به آدم‌ربایی و آدمکشی می‌زنند جزو جنایتکاران به‌حساب آورد. خواست دیگر این کنفرانس، تصویب قانون گارد ملی و شروع اجرای ماده‌های سند ملی است که حکومت حیدر العبادی بر مبنای این سند تشکیل شده است.
تلویزیون الحره - 26آذر93

به گزارش تلویزیون الرافدین عامر المُجَمَعی استاندار دیالی بخشهای از استان دیالی را که نیروهای شبه‌نظامی، تخریب کرده‌اند به مناطقی تشبیه کرد که زلزله‌های ویرانگر آن را در هم کوبیده باشند.
عامر المُجَمَعی هشدار داد که حدود 250 هزار آواره در داخل و خارج دیالی وجود دارند که نیازمند اقدامات فوری سازمان ملل هستند».
25آذر93

نخست وزیر اردن و وزیر خارجه مصر در دیدارهای رسمی از عراق، با مقامات ارشد این کشور دیدار و گفتگو کردند.
سامح شُکْری وزیر خارجه مصر در سفر به بغداد ، با حیدر العبادی نخست وزیر عراق و اسامه نجیفی معاون رئیس جمهور، و تنی چند از مسئولین بلند پایه عراقی دیدار و گفتگو کرد، وزیر خارجه مصر اعلام کرد کشورش آماده پشتیبانی از دولت عراق به‌ویژه در مبارزه با تروریسم است.
عبدالله النسور نخست وزیر اردن نیز در یک دیدار رسمی از عراق، با مقامات این کشور دیدار و گفتگو کرد، نخست وزیر اردن در دیدار با حیدر العبادی نخست وزیر عراق در رابطه با وضعیت امنیتی و نظامی منطقه وهمکاری دو کشور در زمینه های امنیتی و اطلاعاتی  گفتگو کردند.
نخست وزیر اردن تاکید کرد: اردن در کنار العبادی برای اصلاحات عمیق در عراق می ایستد.
الیوم السابع -27آذر93