پیام مریم رجوی به کنفرانس زنان پیشتاز مبارزه با بنیادگرایی در ایتالیا

پارلمانترهای محترم،
خانمها، آقایان!

به کنفرانس شما درود می فرستم و برایتان آرزوی موفقیت می کنم. جا دارد که یک بار دیگر از همبستگی ارزشمند منتخبین و مردم ایتالیا با مقاومت و مردم ایران تشکر کنم. و از تلاشهایی که برای دفاع از حقوق بشر ایران و تأکید بر تأمین حفاظت مجاهدان لیبرتی به عمل می آورید، سپاسگزاری کنم.

کمتر از یک ماه پیش، شهرهای ایران شاهد موج جنایت فجیع اسیدپاشی به چهرة زنان توسط باندهای وابسته به حکومت، به بهانة نداشتن حجاب مورد نظر ملاهای حاکم بر ایران بود؛  جنایت فجیعی که خشم مردم ایران را برانگیخت و به رغم سرکوب گسترده و جلوگیری از هر حرکت اعتراضی توسط رژیم، تظاهرات گسترده یی را در شهرهای ایران شکل داد. مردم ایران در این تظاهرات به دفاع از زنانی که قربانی اسیدپاشی شده بودند، فریاد می زدند: چشمهای دخترم کو؟ و خواستار مجازات عاملان این جنایت شدند.
این جنایت فجیع، از مدتها قبل با تصویب قانونی در مجلس ملاها و اظهارات شخص خامنه ای و نیز تهدیدات باندهای سرکوبگر رژیم، زمینه سازی شده بود. باندهای جنایتکار حتی با ارسال پیامهای تلفنی برای زنان در شهر اصفهان، آنها را به اسیدپاشی تهدید کرده بودند.
هدف، ایجاد ترس و وحشت در جامعه برای سرکوب هر چه بیشتر و فرونشاندن اعتراضات اجتماعی است. دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران با بحرانهای سنگین بین المللی و داخلی دست به گریبان است. از یک سو بر سر برنامه اتمی خود درگیر است؛ چون نمیخواهد از بمب سازی دست بردارد و از سوی دیگر برای حفظ موقعیت خود در عراق و در سوریه، با تمام قوا تلاش می کند. اما مهمترین جنگ رژیم درمقابل مردم ایران است که ازسرکوب، خفقان و گرسنگی، جانشان به لب رسیده و از هر موقعیتی برای نشان دادن مخالفتشان با رژیم و قیام و اعتراض علیه استبداد مذهبی، استفاده میکنند. و این چیزی است که منبع بی‌ثباتی دائمی حکومت ملاها شده است.

دوستان عزیز!
دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران،  رژیمی بنیادگرا با ماهیت قرون وسطایی است که در قرن بیستم ظاهر شده و به همین دلیل، برای ادامة حیاتش، قبل از هر چیز نیاز به سرکوب در داخل کشور و صدور تروریزم و بنیادگرایی به خارج از مرزهایش دارد. تیزترین وجه سرکوبگری این رژیم، ماهیت زن ستیز آن است. دیدگاهها و اظهارات سران این رژیم، و قوانین، نهادها و رفتارش با مردم ایران، مالامال از زن ستیزی است. زن ستیزی قلب ایدئولوژی بنیادگرایی و ارتجاعی است. از اولین روزهای شکل گیری این حکومت، باندهای مزدور آن، با شعار «یا روسری یا توسری»، به زنان حمله کردند و با حجاب اجباری، تحقیر و توهین به زنان، اخراج گستردة آنان از مشاغل دولتی، ممنوعیت از قضاوت، و تصویب قوانین تبعیض آمیز، تلاش کردند زنان ایران را عقب برانند و از طریق سرکوب و ارعاب زنان، کل جامعه را تحت کنترل قرار دهند و به تسلیم بکشانند.
در سالهای اخیر نیز قوانین زن‌ستیزانة‌ جدیدی را به کار گرفتند از جمله: طرح شنیع ازدواج مردان با دختر خوانده‌هایشان، سهمیه‌بندی و جداسازی جنسیتی در دانشگاهها، ممنوع کردن دختران از تحصیل در 77رشته دانشگاهی و بسیاری ممنوعیتهای دیگر.
اما زن ایرانی نه تنها به حذف شدن و پذیرش مرگ تاریخی و خانه نشینی، آنطور که آخوندها میخواستند، تن نداد، بلکه برعکس، تبدیل به پرچمدار مقاومت و الهام بخش ایستادگی و نبرد و مقاومت سایر اقشار و طبقات اجتماعی در ایران شد.
زن ایرانی در صف مقدم نبرد با رژیم زن ستیز آخوندی قرار گرفت. از جمله امروز در تظاهرات و حرکتهای اعتراضی علیه رژیم، زنان نقش ویژه و رهبری کننده دارند.
البته زنان مجاهد و مبارز که پیشتاز این مبارزه هستند، این راه را به سادگی طی نکرده اند. آنها هر مرحله از این نبرد را با پرداخت سنگین ترین بها طی کرده اند، از شرکت در مبارزات سیاسی در سالهای نخستین حکومت آخوندها تا مقاومت درخشان در زندانها و شکنجه گاههای رژیم و پس از آنان زنان اشرفی در همه صحنه های نبرد آزادیبخش، الگو و الهام دهنده زنان ایران بوده و هستند.
زنان دلیری که زیر سنگین‌ترین تهاجمها به اشرف و لیبرتی، از جمله 27 حمله درهشت سال گذشته، شامل شش قتل عام، مبارزه برای سرنگونی استبداد مذهبی حاکم بر ایران را هدایت کرده اند و اکنون با معرفی و انتخاب شورای مرکزی مجاهدین، مرکب از هزار زن قهرمان، الگوی زنان دلیر میهنمان در مبارزه با رژیم زن‌ستیز ولایت فقیه هستند.
آری این زنان، پیشگامان مبارزه با بنیادگرایی هستند و از این روست که حمایت از زنان مجاهد در لیبرتی، فراتر از جنبة انسانی آن، حمایت از چشم‌انداز پیروزی بر هیولای بنیادگرایی است که نه تنها بر سرنوشت مردم ایران، که بر سرنوشت مردم منطقه نیز مسلط شده است. و این کارزاری است که شما را به حمایت از آن فرا می‌خوانم.
اگر بنیادگرایی و ارتجاع، زنان ایران را در لبة تیز حملة خود قرار داده و می خواهد آنان را وادار به تسلیم کند، باید بداند که سر انجام، این زنان هستند که در صف مقدم نبرد، با هر چه ارتجاع و بنیادگرایی است، می جنگند و ریشة آن را از ایران و از منطقه برخواهند کند. ما خواهان نظم تازه یی هستیم و برآنیم که این نظم کهنه و ارتجاعی را از اساس واژگون کنیم و در این راه به یاری شما زنان و مردان آزادیخواه در تمام جهان پشتگرم هستیم.
از همه شما متشکرم.