ایران: 55اعدام در کمتر از دو هفته

رئیس حقوق بشر قضاییه آخوندها: اعدامها جزیی از مبارزه با مواد مخدر است و باید از ما متشکر باشند

همزمان با جنایت ضد بشری اسیدپاشی بر زنان بیدفاع، موج اعدام نیز در شهرهای مختلف کشور بالا گرفته است. اعدامهای ثبت شده در فاصله 26مهرماه تا 7 آبان (12روز) به شرح زیر است:  
در تایباد (شمال شرق ایران) 17زندانی به طور مخفیانه اعدام شدند. 9تن از آنان به طور جمعی در روز دوشنبه 5 آبان و 8 زندانی دیگر در هفته آخر مهرماه به دار آویخته شدند. دست کم 47 زندانی دیگر در این زندان در انتظار اجرای حکم اعدام به سر می برند
در ارومیه 10 زندانی مخفیانه اعدام شدند. در روز 7 آبان ابراهیم چوپانی، یک زندانی مبتلا به بیماری روانی حاد در زندان مرکزی ارومیه به دار آویخته شد. در اولین ساعات روز 5 آبان نیز 4 زندانی دیگر در همین زندان اعدام شده بودند. در هفته آخر مهرماه نیز 5 زندانی در زندان موسوم به دریا در ارومیه اعدام شدند.
در روز 3آبان ریحانه جباری، دانشجو و طراح 26ساله به اصرار مقامات رژیم بعد از تحمل 7.5 سال حبس در زندان گوهردشت کرج اعدام شد. یک مرد زندانی به نام محمد قربان زاده نیز همراه با ریحانه اعدام شد.
در رشت به گزارش سایت «دادگستری» گیلان، 9نفر در روزهای 26مهر و 3 آبان اعدام شدند. یکی از اعدام شدگان در روز 26مهر از اتباع افغانستان بود.
در روز اول آبان 6 زندانی در زندان عادل آباد شیراز و دو زندانی دیگر از جمله دادخدا نارویی در زندان شهاب کرمان به طور مخفیانه اعدام شدند.
در روز 27مهر، فردین جعفریان 18ساله در زندان تبریز به دار آویخته شد. او در هنگام دستگیری و ارتکاب جرم انتسابی 14ساله بود. این اعدام جنایتکارانه بسیاری از کنوانسیونهای بین المللی از جمله در مورد کودکان را به شدت نقض می کند.
در همان روز 8 زندانی به طور جمعی در زندان قزلحصار کرج اعدام شدند. در روز 29مهر نیز 8 زندانی دیگر برای اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی منتقل شدند.
رژیم آخوندی که در بین مردم به «پدرخوانده داعش» معروف است، در واکنش به ابراز خشم و انزجار مردم ایران از جنایت اسیدپاشی بر زنان و دختران جوان ایرانی و سرکوب فزاینده تنها چاره را در شدت بخشیدن به جو ارعاب در جامعه و اعدام هرچه بیشتر یافته است.
این اعدامها با تأیید و اصرار بالاترین مقامهای رژیم صورت می گیرد. آخوند لاریجانی، رئیس قضاییه آخوندها، در واکنش به گزارش ارگانهای بین المللی درباره نقض حقوق بشر در ایران گفت: «هر چه هجمه‌های حقوق‌بشری بیشتر شود ما را در مسیر اجرای احکام مصمم‌تر می‌کند» (سایت باشگاه خبرنگاران وابسته به سپاه پاسداران رژیم- 23مهر).
جواد لاریجانی رییس ستاد حقوق بشر قضاییه رژیم در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان وقیحانه گفت: گزارش احمد شهید «نه معتبر و نه مستدل است. بله ما در ایران اعدام داریم، اما بخش اعظم آن مربوط به جرایم مربوط به مواد مخدر است و تمام جهان از جمله ایالات متحده و دیگر جوامع غربی از مبارزه ایران با مواد مخدر نفع می‌برند. به همین جهت جهان غرب باید از ایران به‌دلیل مبارزه یکجانبه و قاطعانه با جرایم مربوط به مواد مخدر، متشکر باشد» ( سایت حکومتی تابناک- 8 آبان).
مقاومت ایران بار دیگر تأکید می کند چشم فروبستن جامعه جهانی بر وضعیت فاجعه بار حقوق بشر در ایران نتیجه یی جز هارتر کردن جانیان حاکم بر ایران ندارد. تنها راه مقابله با این توحش اتخاذ یک سیاست قاطع در قبال فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
8آبان1393 (30اکتبر2014)