محکومیت حملات سازمانیافته اسیدپاشی توسط رئیس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا

ایران: محکومیت قوی حملات سازمانیافته شده اسید پاشی بر زنان

در روز های اخیر دهها زن ایرانی در شهرهای اصفهان و کرمانشاه و تهران قربانی اسیدپاشیدن به دست باندهای تبهکار سازمانیافته وابسته به دولت شده اند. 
رژیم ایران خانواده های قربانیان و پرستاران و خدمه بیمارستانها را با تهدید، از انتشار هرگونه خبر در مورد این جنایتهای تکاندهنده باز می دارد و ورود خبرنگاران به بیمارستان برای پیگیری وضعیت قربانیان اسیدپاشی را ممنوع کرده است، چیزی که از نیت شوم رژیم برای ادامه این جنایت خبر می دهد. این حملات همزمان شده با  تصویب قانونی در مجلس در روز یکشنبه که به منظور حمایت از افرادی است که زنان را به خاطر رفتار ”غیر اسلامی“  میخواهند ”نهی از منکر“ بکنند.  
ما همدردی عمیق خود را با قربانیان این فاجعه ابراز میکنیم و از عموم ارگانهای مدافع حقوق بشر و زنان را به محکوم کردن این جنایت وحشیانه فرامیخوانیم. سکوت جامعه بین المللی در مقابل این فجایع به هر بهانه ای، در عمل به معنای تشویق و دست باز دادن به رژیم ملایان  برای ادامه این جنایتها در ایران است.
جنایات وحشیانه رژیم آخوندی علیه زنان در کنار اعدامهای فزاینده جمعی و خودسرانه با بیش از 1000 اعدام بعد از اینکه روحانی به ریاست جمهوری در سال گذشته رسید، ضرورت ارجاع پرونده نقض وحشیانه و سیستماتیک حقوق بشر در ایران به شورای امنیت سازمان ملل را مضاعف می کند. مسئولان این جنایات و از جمله اسیدپاشیدن بر روی زنان و دختران بیگناه و بیدفاع باید محاکمه و مجازات شوند.
ژرارد دپره
رئیس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا
استراسبورگ
23 اکتبر 2014