تجمع دومین روز دراویش در نزدیکی دادستانی رژیم - بازداشت بیش از 800 تن

تجمع دراویش و خانواده هایشان در نزدیکی دادستانی رژیم آخوندی برای دومین روز متوالی و بازداشت بیش از 800 تن از آنان

شمار دراویش گنابادی که روز گذشته و امروز 29 و 30شهریور به خاطر تجمع در مقابل دادستانی رژیم در تهران بازداشت شده اند، از 800تن تجاوز میکند. نیروهای سرکوبگر برای جلوگیری از شکل گیری تجمع اعتراضی دراویش آنها را با باتون الکتریکی مضروب و مصدوم و با تحقیر و توهین بازداشت کردند. تعدادی از بازداشت شدگان مادران سالخورده و کودکان خردسال هستند. شماری از بازداشت شدگان به زندان اوین منتقل شده اند.
به دنبال دستگیریهای روز گذشته، شمار زیادی از دراویش از شهرهای مختلف ایران برای همبستگی با بازداشت شدگان به تهران رفته و از صبح امروز یکشنبه 30شهریور در خیابان بهشت در نزدیکی دادستانی رژیم دست به تجمع زده اند.
عوامل اطلاعاتی و گارد ضدشورش به منظور جلوگیری از شکل گیری تجمع اعتراضی دراویش گنابادی برای دومین روز، صدها تن از آنان را در خیابان بهشت در نزدیکی دادستانی محاصره کرده اند. صدای فریاد معترضان که در میان آنها دهها زن نیز حضور دارند، از این منطقه به گوش می رسد.
این تجمع ها در اعتراض به سرکوب دراویش و به ویژه همبستگی با 9درویش زندانی است که در زندانهای اوین تهران و نظام شیراز دست به اعتصاب غذا زده اند. آنها خواستار ملاقات با فرزندان و بستگان زندانی خود هستند که بر اثر سه هفته اعتصاب حالشان به وخامت گراییده است.
جمعی از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج طی بیانیه یی از خواستهای دراویش زندانی و خانواده‌های آنها حمایت کردند. آنها ضمن ابراز نگرانی از بازداشت گسترده دراویش نوشته اند: «مگر آنها چه جرمی را مرتکب شده‌اند؟ ... آیا نرمش و اعتدال قهرمانانه تنها در مقابل زور قدرتهای خارجی است و نصیب مردم و شهروندان ایرانی و حتی مسلمانان شیعه ۱۲ امامی دراویش تنها دار و درفش و سرکوب و زندان است».
خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران، روز گذشته ضمن ابراز انزجار عمیق از اعمال ضدانسانی و ضداسلامی سران نظام ولایت فقیه علیه دراویش بیگناه، عموم مراجع بین المللی و ارگانهای حقوق بشری به ویژه کمیسر عالی حقوق بشر ملل متحد را به اقدام فوری برای آزادی سریع و بی قید و شرط دستگیرشدگان و همچنین آزادی دراویش زندانی و رسیدگی به خواسته هایشان فراخواند و خواستار ارجاع پرونده جنایات فاشیسم دینی حاکم بر ایران به شورای امنیت ملل متحد شد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
30 شهریور 1393(21سپتامبر2014)