سلسله تهاجمات ارتش آزادی سوریه در حلب، دمشق، ادلب

به گزارش شبکه حقوق بشر سوریه، گردانهای اپوزیسیون سوریه در حلب در تهاجم به پادگان هَنانو یکی از مهمترین پادگانهای نظامی رژیم اسد در سوریه، 27 تن از نظامیان اسد را به هلاکت رساندند.

از سوی دیگر رزمندگان ارتش آزادی در یک عملیات ویژه در حومه دمشق، یکی از پایگاههای نظامیان بشاراسد وابسته به اداره حمل و نقل نظامی در شهرک حَرَسْتا را منهدم کردند و حداقل 20 تن از نظامیان اسد را به هلاکت رساندند.
در استان ادْلبْ نیز گردانهای اپوزیسیون سوریه به پادگان نظامی ابوظهور در این استان تهاجم کردند و 2 تانک دشمن را منهدم کردند.
الجزیره -29 فروردین 93
نظامیان جنایتکار بشار اسد، محله های قدیمی حُمص را با کاتیوشا و توپخانه سنگین هدف قرار دادند تا بتوانند دست به حمله زمینی به مناطق تحت محاصره این شهر بزنند. به گزارش تلویزیون الجزیره، نبردهای سنگینی میان رزمندگان ارتش آزادی سوریه و نظامیان اسد در مناطق تحت محاصره حمص ادامه دارد و انقلابیون سوری در چندین محور با نظامیان اسد درگیر شدند و حمله آنها به این شهر را سد کردند. رزمندگان سوری در حال زدن خاکریز و آماده شدن برای مقابله با نظامیان اسد هستند.
الجزیره - 28 فروردین 93
شورای امنیت سازمان ملل از وضعیت وخامت بار انسانی در حمص بدلیل استمرار محاصره و کشتار ابزار نگرانی کرد.
در جلسه شب گذشته این شورا به منظور بررسی وضعیت انسانی در حمص، والری آموس رئیس سازمان کمک رسانی انساندوستانه سازمان ملل گزارشی در باره و ضعیت مناطق تحت محاصره در حمص تقدیم این شورا کرد، در پایان این جلسه، رئیس دوره ای شورای امنیت اعلام کرد: اعضاء این شورا خواستار اجرای فوری قطعنامه مصوب ماه فوریه برای بهبود و افزایش دسترسی به کمک های انساندوستانه به شهرها و مناطق تحت محاصره در سوریه شدند.
الجزیره - 29فروردین 93