تحقیقات کمیسیون امنیت و ضد تروریسم و کمیسیون تحقیقات دفاعی و استراتژیک شورای ملی مقاومت و افشای سایت غنی سازی اورانیوم لویزان 3

بازتاب جهانی کنفرانس مطبوعاتی مقاومت در واشنگتن و خشم و سرخوردگی و بحران جدید فاشیسم دینی

تحقیقات کمیسیون امنیت و ضد تروریسم و کمیسیون تحقیقات دفاعی و استراتژیک شورای ملی مقاومت و افشای سایت غنی سازی اورانیوم لویزان 3 که بیش از یک دهه توسط رژیم ایران مخفی نگهداشته شده بود

کنفرانس مطبوعاتی شورای ملی مقاومت ایران در کلوپ ملی خبرنگاران در واشنگتن در روز سه شنبه 5 اسفند و افشای سایت لویزان 3 یک مرکز غنی سازی اورانیوم که از سوی این رژیم بشدت مخفی نگهداشته می‌شد، انعکاسات گسترده ای در سطح بین المللی پیداکرده و فاشیسم دینی حاکم بر ایران را با خشم و سرخوردگی و یک بحران جدید مواجه کرده است.
تحقیقات گسترده و چند ساله کمیسیون امنیت وضدتروریسم و کمیسیون تحقیقات دفاعی و استراتژیک شورای ملی مقاومت ایران به کمک سازمان مجاهدین خلق ایران و با 200 گزارش اطلاعاتی توانست سایت لویزان 3 را که رژیم ایران بیش از 10 سال مخفی نگاه داشته و سانتریفیوژهای پیشرفته را در آن راه اندازی کرده بود کشف کرده و به اطلاع عموم برساند.
برنامه‌های اتمی رژیم به طور خاص توسط سپاه پاسداران و مافیای اطلاعات آخوندی و دیگر ارگان‌های امنیتی نظام و تحت کنترل ولی فقیه ارتجاع صورت می‌گیرد و سایت به کلی سری و مخفی لویزان 3 نیز در پوشش یک مرکز وزارت اطلاعات، راه اندازی شده و با سانتریفیوژهای پیشرفته IR2M و IR3 و IR4 دست به تحقیقات و غنی‌سازی اورانیوم زده است.
آسوشیتدپرس در گزارش خود از این کنفرانس نوشت: اظهارات جان کری (درباره مذاکرات اتمی) با اتهامات یک گروه اپوزیسیون ایرانی که ایران مشغول تحقیقات مخفیانه و میزانی غنی‌سازی با بکارگیری ماشین‌های پیچیده در یک تأسیسات زیرزمینی در حومه شمالشرقی تهران است مصادف شد.
این گروه گفت این افشاگری نتیجه فعالیت‌های انجام شده درطی سالیان و براساس منابعش از داخل ایران و منجمله اظهارات کسانی است که از تونل‌های ضد تشعشع در زیر ساختمانی که وانمود می‌شود مربوط به وزارت اطلاعات است، دیدار کرده‌اند.
شورای ملی مقاومت ایران در گذشته سایت‌های مخفی اتمی ایران را افشاء کرده که برجسته‌ترین آن افشای تأسیسات مخفی اتمی در نطنز در سال 2002 بود.
در کنفرانس خبری واشینگتن، نمایندگی شورای ملی مقاومت یک سایت 62 هکتاری را توصیف کرد که اسم آن لویزان 3 است. آن‌ها گفتند این سایت شامل چهار تونل زیرزمینی در زیر یک ساختمان است که متعلق به آژانس اطلاعاتی ایران است. این تأسیسات با مخفیکاری زیاد بین سالهای 2004 و 2008 توسط کمپانی‌هایی که در رابطه با برنامه اتمی ایران بودند ساخته شد و نتیجه ادامه تحقیقات اتمی بر پایه بیش از 200 گزارش اطلاعاتی طی چندین سال است.
روزنامه واشنگتن پست در این رابطه نوشت یک گروه تبعیدی ایرانی روز سه شنبه دولت ایران را متهم به تحقیقات مخفی باهدف توسعه سلاح‌های هسته ای حتی در حالیکه مشغول مذاکره در مورد محدودیت‌های احتمالی در مورد توانایی‌هایش در این رابطه می‌باشد نمود.
این روزنامه با استناد به تحقیقات کمیسیون امنیت و ضد تروریسم و کمیسیون تحقیقات دفاعی و استراتژیک شورا نوشت ”آزمایشگاه‌های زیرزمینی در حومه تهران از سال 2008 برای غنی سازی اورانیوم مورد استفاده بوده است. این گروه گفت این محل، که بواسطه منطقه ای که درآن قرار دارد، جایی که بسیاری از افسران و خانواده‌های آن‌ها آنجا سکنی دارند، لویزان 3 نام گرفته است، از طریق مجموعه ای تونل از زیر یک ساختمان که ظاهراً برای پروسه‌های صدور پاسپورت و کارت‌های شناسایی می‌باشد، قابل دسترسی می‌باشد”.
واشنگتن پست نوشت گروه اپوزیسیون ایرانی گفت ایران در گذشته در مورد برنامه هسته ای خود دروغ گفته است و هیچ توافقی تا هنگامیکه ایران بپذیرد بازرسان از تاسیسات لویزان-3 بازدید کند نباید امضاء شود. شورای ملی مقاومت ایران گفت که منابع آخرین اطلاعاتش در داخل ایران می‌باشند، از جمله تعدادی از این منابع در داخل رژیم می‌باشند.
واشنگتن پست ادامه داد رابرت آینهورن، محقق ارشد کنترل تسلیحاتی و منع گسترش سلاح‌های کشتار جمعی در انستیتو بروکینگز گفت که این اتهامات باید توسط آژانس مورد تحقیق قرار گیرند، ارگانی که مسئول مانیتور کردن تاسیسات ایران است.
روزنامه دی ولت آلمان تحت عنوان «رژیم ایران می‌بایستی هنوز تاسیسات مخفی اتمی دراختیار داشته باشد»، نوشت: بنظر می‌رسد که گفتگوهای اتمی با رژیم ایران پیشرفت‌هایی داشته است، ولی الان مخالفان اطلاعاتی را در مورد تاسیسات مخفی افشا می‌کنند که وجود آن‌ها می‌تواند تمامی اعتمادها (به رژیم ایران) را از بین ببرد. اگر این اطلاعات درست باشد، فعالیت‌های رژیم ایران یک نقض شدید علیه پیمانهای بین المللی را نشان می‌دهد و اساس مذاکرات با حکومت تهران را شدیداً زیر سؤال می‌برد.
دی ولت با اشاره به تاریخچه افشاگری‌های مقاومت ایران می‌نویسد: «طبق گزارش جنبش مقاومت، که در گذشته اطلاعات تعیین کننده ای در رابطه با برنامه اتمی رژیم ایران منتشر کرده است، در لویزان (یک منطقه شمالی پایتخت) یک تاسیسات تحقیقاتی زیر زمینی در یک مجموعه نظامی که در آن رژیم با سانتریفوژهای بسیار مدرن مخفیانه اورانیوم غنی سازی می‌کند، و موادی تولید می‌کند که هم برای نیروگاه‌های اتمی و هم برای بمب اتمی می‌توانند بکار گرفته شوند. رژیم ایران میزانی که مشخص شده است را در دیگر تاسیسات اورانیوم مثل نطنز غنی سازی می‌کند. ولی بعنوان عضو قرارداد منع سلاح‌های اتمی باید کشور هم تاسیسات تحقیقاتی و هم تاسیسات غتی سازی را به مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش کند.
دی ولت می‌نویسد: اطلاعاتی که مجاهدین خلق در گذشته منتشر کرده‌اند، همیشه قابل تکیه بوده‌اند و بدین ترتیب بود که از طریق آنان در سال 2002 اولین اطلاعات در مورد برنامه مخفی اتمی ایران افشا شد. این اطلاعات شروع درگیری بین المللی با رژیم بودند که نهایتاً به یک تحریم سخت اقتصادی علیه رژیم ایران راه برد.
درگزارش دی ولت هم چنین آمده است: یکی از اصلی‌ترین مقاصد مذاکرات فعال پنج قدرت دارای حق وتو در شورای امنیت و آلمان با رژیم ایران این است که به میزانی از شفافیت در رابطه با برنامه‌های اتمی ایران برسند، که یک تولید مخفی سلاح هسته ای را منتفی می‌کند. در گذشته رژیم کنترل‌های تاسیسات اتمی را همیشه سخت می‌کرد. آژانس بین المللی انرژی اتمی مکرراً اعلام کرده است که نشانه‌های روشنی وجود دارد که این کشور روی سلاح اتمی کار می‌کند.
رژیم ضد بشری آخوندی که از افشای سایت مخفی غنی سازی اورانیوم توسط کمیسیون‌های امنیت و تحقیقات دفاعی و استراتژیک شورا سخت به وحشت افتاده است نماینده خود در نیویورک را شتابزده به صحنه فرستاد. او که خشم و کین حیوانی خود علیه مجاهدین را نمی‌توانست پنهان کند گفت ادعاهای مندرج در گزارش واشنگتن‌پست درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران جعلی و بی پایه است و جای تأسف است که این روزنامه ادعاهای دروغ و تکراری یک گروهک تروریستی که ماهیت ضدانسانی آن برای همگان آشکار بوده را منتشر کرده است. (خبرگزاری فارس سپاه پاسداران 6 اسفند 1393).