اطلاعیه مطبوعاتی بنیاد اروپایی آزادی عراق: قتل رهبر عشیره توسط شبه نظامیان شیعه

اطلاعیه مطبوعاتی بنیاد اروپایی آزادی عراق: قتل بیرحمانه رهبر عشیره، شیخ قاسم سویدان الجنابی، پسر او و 9 محافظ توسط شبه نظامیان شیعه وابسته به رژیم ایران.

بنیاد اروپایی آزادی عراق قتل بیرحمانه رهبر برجسته عشیره، شیخ قاسم سویدان الجنابی که جسدش همراه با پسرش و 9 محافظشان در نزدیکی یک پل در بغداد پیدا شد را قویا محکوم می کند. آنها توسط افراد مسلح بعد ازا ینکه کاروان آنها در بغداد به کمین افتاد به قتل رسیدند.
جنابی که یک سنی مدره بود، به ضرب گلوله در سر درحالتی که دستانش از پشت بسته شده بود پیدا شد. پسر او با یک گلوله به قفسه سینه به قتل رسید، در حالی که اکثر محافظانشان با ضرب گلوله به سر  تیرباران شدند.
شیخ جنابی در مناطق مخلوط مذهبی جنوب بغداد بعنوان یک شخصیت برجسته شناخته می شد که نقش بارزی در تلاش برای مبارزه با فرقه گرایی داشت. پسر او، دکتر محمد الجنابی، 29 ساله، به تازگی دکترای خود در رشته حقوق را از دانشگاه گلاسکو دریافت کرده بود.
نماینده مجلس زید الجنابی، برادرزاده رهبر عشیره، همراه با سایر نفرات بود که به کمین افتادند. ولی وی بعد از شکنجه های شدید و تحقیر آزاد گردید.
این کشتار چند روز پس از اظهارات هادی العامری، فرمانده سازمان تروریستی بدر، یک مامور شناخته شده رژیم ایران و دوست نزدیک ژنرال ایرانی قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی تروریستی قدس صورت گرفت. العامری عرب های سنی را به خونریزی بیشتر در روز های آینده تهدید کرده بود.
ما از شورای امنیت سازمان ملل میخواهیم تا جلوی این جنایات فرقه ای علیه اهل سنت عراق را بگیرد. این جنایات توسط شبه نظامیان شیعه که توسط رژیم ایران پشتیبانی می شوند، به طور جدی مبارزه ما علیه داعش را تضعیف می کند. تا وقتی عوامل رژیم ایران ریشه کن نشده و از عراق اخراج نشده باشند، جنگ علیه داعش پیروز نخواهد شد.
استرون استیونسون
رئیس بنیاد اروپایی آزادی عراق-17 بهمن 1393

استرون استیونسون از 1999 تا 2014 نماینده پارلمان اروپا و از 2009 تا 2014 رئیس هیئت رابطه با عراق در پارلمان اروپا بود.