اعزام عوامل اطلاعات به اروپا برای نفوذ در مخالفان، جمع آوری اطلاعات و زمینه سازی تروریسم

  کمیسیون‌امنیت و ضدتروریسم:

وزارت اطلاعات فاشیسم دینی حاکم بر ایران به اعزام عوامل خود به اروپا تحت عنوان پناهنده برای نفوذ در مخالفان، جمع آوری اطلاعات از آن‌ها و زمینه سازی برای اقدامات تروریستی ادامه می‌دهد.
یکی از آخرین نمونه‌ها اعزام مزدوری به نام عیسی آزاده به فرانسه است که جزییات ارتباطات او با وزارت اطلاعات سال گذشته در اطلاعیه کمیسیون امنیت و ضد تروریسم به تاریخ 4 اسفند 1392 افشا شد. مزدور مزبور در دیماه 1391 از لیبرتی به هتل مهاجر در بغداد، که تحت کنترل وزارت اطلاعات است، رفت و از طریق یک پاسدار سرتیپ نیروی تروریستی قدس با نام مستعار سجاد که مسئولیت هتل مهاجر را به عهده دارد و دو دژخیم دیگر به نامهای موسوی و حسینی از مأموران سفارت رژیم در بغداد به خدمت وزارت اطلاعات درآمد و سپس به ایران برده شد تا تحت آموزش‌های مشابه «مسعود دلیلی» راهنمای قتل عام 10 شهریور در اشرف قرار گیرد.
در آبان 1389 دختر این مزدورکه با یک مأمور اطلاعات به نام محسن آستانی ازدواج کرده بود به اشرف رفته و با شرکت در نمایش‌ها و سنگ پراکنی های مزدوران به مجاهدان اشرفی خواستار بازگشت پدرش به ایران شده بود.
عیسی آزاده پس از قبول بردگی وزارت بد نام در هتل مهاجر بغداد به همراه سر دژخیمان سجاد و موسوی و حسینی به همکاری تمام عیار با رژیم از جمله تهدید و تطمیع افراد تازه وارد برای تن دادن به مزدوری اطلاعات آخوندی پرداخت. او با کمک دستیار افغانی مارتین کوبلر به نام دورانی به فرستادن پیغام‌های وزارت اطلاعات برای برخی از ساکنان لیبرتی مبادرت کرد که با افشاگری و شدیدترین اعتراض آن‌ها مواجه و در همان زمان علنی شد.
در همین خصوص نماینده ساکنان در روز 27 ژانویه 2013 به یونامی نوشت: مسعود دورانی یکی از افراد کوبلر به یکی از ساکنان مراجعه کرده و پیام «یک مأمور اطلاعات ملایان به نام عیسی آزاده» را به او داده است. «چیزی که خشم و سرخوردگی ساکنان را به شدت برانگیخته است». نایب رئیس پارلمان اروپا و رئیس کمیته بین المللی در جستجوی عدالت نیز در همان روز در نامه یی به دبیرکل ملل متحد از اینکه کارمند یونامی «پیام یکی از افرادی که قبلاً لیبرتی را ترک کرده و هم اکنون در خدمت وزارت اطلاعات رژیم ایران قرار دارد» را به یکی از ساکنان لیبرتی منتقل کرده به شدت اعتراض کرد.
سپس گشتاپوی آخوندی یک پاسپورت ایرانی به شماره 16359085 با تاریخ 24 بهمن 1391 برای این مزدور صادر و در آبان 1392 او را برای «توجیه و آموزش» در باره مأموریت‌های جدید به ایران برد. اما حضور وی در ایران را به طور کامل مخفی نگه داشت و حتی او را از بسیاری از بستگانش پنهان کرد تا در توطئه‌های بعدی در صورت لزوم مدعی شوند که به طور مستقیم از عراق به اروپا رفته است. این مزدور، اطلاعات اماکن مختلف لیبرتی را در اختیار دژخیمان قرار داده و به طور مشخص در طراحی حملات موشکی به لیبرتی شرکت داشته است.
وزارت اطلاعات پس از تکمیل توجیهات و آموزش‌ها، این مزدور را به طور مخفیانه به فرانسه فرستاد تا با کسب پناهندگی در این کشور مأموریت‌های محوله را انجام دهد. طبق دستورالعمل وزارت اطلاعات او تا اطلاع ثانوی و گرفتن پناهندگی از ارتباط و تماس با سایر مزدوران رژیم در خارج از کشور منع شده است.
همچنانکه در اطلاعیه 4 اسفند 1392 کمیسیون امنیت آمده است فرد بریده یی که به هتل مهاجر می‌رود، پس از طی مراحل اولیه به اتاق‌هایی در طبقات 2 و 3 و 4 فرستاده می‌شود، اما مواردی مانند مسعود دلیلی، که برای مقاصد جنایتکارانه کاندیدا می‌شوند به محلهای ویژه دیگری منتقل می‌شوند.
مزدور دلیلی در شبیخون 10 شهریور به اشرف راهنمای مهاجمان بود و به همین خاطر توانستند در فاصله زمانی کوتاه 52 تن از مجاهدان را به شهادت رسانده و 7 تن را به گروگان بگیرند. در پایان مهاجمان برای پاک کردن آثار جنایت، خود او را هم به قتل رسانده و صورتش را برای پنهان کردن هویتش سوزاندند.
فرستادن مأمورانی مانند عیسی آزاده به اروپا در حالی است که رژیم آخوندی نه تنها خوشحالی خود را از تراژدی 7 ژانویه پاریس پنهان نمی‌کند بلکه دولت فرانسه را تهدید می‌کند برای «حفظ امنیت، تغییر سیاست فرانسه در قبال سوریه ضروری است» (تسنیم، خبرگزاری نیروی قدس- 8 ژانویه 2015). انصار حزب الله، باند وابسته به خامنه ای در روز 14 ژانویه ضمن «هزاران تبریک» به مناسبت کشتار پاریس نوشت: اجرای این «کیفر مشروع» که «از ماه‌ها قبل طراحی» شده بود «ربطی به عمل تروریستی و داعش ندارد» و سؤال کرد آیا «عادلانه است حکم فلان محکمه پیزوری غرب لازم الاجرا باشد اما حکم (امام) جعفر صادق بر زمین بماند؟» (یا لثارات- 24 دی 1393).
فرستادن این قبیل مزدوران به فرانسه از جانب اطلاعات آخوندها و نیروی قدس سپاه پاسداران هیچ هدفی جز جاسوسی و زمینه سازی و تدارک تروریسم علیه پناهندگان ایرانی ندارد. در همین رابطه مقاومت ایران در اطلاعیه 26 دی 1391 اعزام یک مزدور دیگر به نام قربانعلی حسین نژاد به فرانسه را به اطلاع عموم رساند که در فروردین 1391 خود را به مأموران استخبارات عراق تسلیم کرده و به استخدام وزارت اطلاعات رژیم در آمد که عکس‌ها و فیلم‌های آن در همان زمان منتشر شد.
کمیسیون امنیت و ضد تروریسم شورای ملی مقاومت ایران با یادآوری ترور دکتر کاظم رجوی، محمد حسین نقدی و بسیاری دیگر از پناهندگان ایرانی ضمن هشدار نسبت به توطئه‌های رژیم آخوندی علیه مخالفان و طرح‌های جاسوسی و تروریستی این رژیم، قویاً از دولت‌های فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی می‌خواهد تا مصوبه شورای اتحادیه اروپا در آوریل 1997 درباره مأموران اطلاعاتی رژیم ایران را به اجرا گذاشته و مزدوران اعزامی نیروی قدس و گشتاپوی منفور دینی را از خاک خود اخراج کنند.

شورای ملی مقاومت ایران
کمیسیون امنیت و ضد تروریسم
26 دی 1393 (16 ژانویه 2015)