پیام مریم رجوی به کمیسیون حقوق بشر سنای ایتالیا

اعضای محترم کمیسیون حقوق بشر سنای ایتالیا،

دوستان عزیز!
از توجه شما به فاجعة نقض حقوق بشر ایران، از صمیم قلب تقدیر می‌کنم.
امروز حقوق بشر مبرم‌ترین مسألة ایران و همچنین هستة اصلی همة سیاست‌ها و کارزارهایی است که با آن، رژیم ولایت فقیه، منطقه و جهان را در کام یک بحران خطرناک فرو برده است؛ از برنامة ساخت تسلیحات هسته‌یی تا تروریسم، جنگ‌افروزی و اشغالگری در عراق و سوریه و یمن و لبنان.
18 ماه پس از روی کار آمدن آخوند حسن روحانی با شعار فریبکارانة اعتدال، همگان به چشم می‌بینند که نتیجه این است که سرکوب و اختناق، آشکارا بیشتر شده است.

1200اعدام در دوران آخوند روحانی و اسید پاشیدن و چاقو زدن به زنان در خیابان‌ها، معیار تردید ناپذیری است. او از اجرای احکام اعدام‌ها به عنوان حکم قانون حمایت کرده است.
مردم ایران از حق انتخاب حکومت‌کنندگان محروم‌اند و مناصب حکومتی در کاستی از آخوندها و  اوباش حامی آن‌ها دست به دست می‌شود، فرصت‌های اقتصادی در اساس در قبضة انحصاری سپاه پاسداران است و سهم مردم ایران فقر وحشتناکی است که به گفتة مقام‌های ارشد دولتی، شمار گرسنگان را به 12 میلیون نفر رسانده است.
زنان به خاطر سیاست زن‌ستیزی آخوندهای حاکم، به میزان فاحشی از فرصت‌های شغلی محروم‌اند. به موجب یک قانون جدید، شبه‌نظامیانی که زنان و جوانان را در خیابان‌ها مورد حمله قرار می‌دهند، تحت حمایت قرار می‌گیرند.
همزمان، اقلیت‌های مذهبی و ملیت‌های گوناگون ایران، به شدت تحت سرکوب‌اند. هم‌اکنون ده‌ها نفر به خاطر این که مسلمان سنی هستند، تحت حکم اعدام قرار دارند. در ماه سپتامبر یک نفر به خاطر ارائة تفسیر متفاوت از قرآن اعدام شد.
ایران یکی از بزرگترین زندان‌های خبرنگاران در جهان است. عده‌یی از دستگیر شدگان، اتهام‌شان صرفاً فعالیت در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی است و برخی مانند ستار بهشتی به خاطر وبلاگ نویسی در زیر شکنجه به شهادت می‌رسند.


در عراق، مالکی نخست وزیر دست نشاندة خامنه ای، در 6 حمله، 116 تن از پناهندگان ایرانی عضو سازمان مجاهدین را به قتل رساند، 7 تن شامل 6 زن را به گروگان گرفت و 1400 تن را مجروح کرد. این پناهندگان در اشرف و لیبرتی 6 سال است تحت محاصره قرار دارند: ممنوعیت رفت و آمد، ممنوعیت دیدار با خانواده و وکیل، محاصرة لجستیکی، از سرگیری شکنجة روانی با پخش اصوات گوشخراش و یک محاصرة پزشکی ضد بشری که تا کنون باعث شهادت 22  نفر شده است.
چرا رژیم ولایت با این همه سبعیت، ابتدایی‌ترین حقوق انسانی مردم ایران را مورد حمله قرار  می‌دهد؟ زیرا خود را در برابر نارضایتی انفجاری و مقاومت مردم ایران در خطر می‌بیند. نقض حقوق بشر با این گستردگی، در واقع جنگ آخوندها با مردم ایران است.
در این میان، متأسفانه دولت‌های غرب یا نسبت به نقض حقوق بشر ایران سکوت می‌کنند یا از آن بدتر، به‌خاطر دستیابی به امتیازات اقتصادی یا سیاسی و یا به‌خاطر مذاکرات اتمی، در طرف حاکمان می‌ایستند و بر این همه جنایت چشم می پوشند.
اما قربانی کردن حقوق بشر ایران، یعنی بزرگترین باج به ملاها، خود منشأ تشدید سیاست‌های بنیادگرایانه آن‌هاست.
سرکوب و نقض حقوق بشر، همراه با پروژة سلاح اتمی و سیاست تجاوزکارانه در منطقه سه جزء لاینفک استراتژی حفظ حکومت برای ملاهاست که در آن سرکوب، نقش محوری دارد.
ماد‌ام که آخوندها وادار به توقف اعدام و شکنجه نشده‌اند، از سلاح هسته‌یی دست برنمی‌دارند.
‌ مادام که آخوندها به خاطر نقض حقوق بشر مؤاخذه نمی‌شوند، از سلطه‌جویی و تروریسم در خاورمیانه، دست نمی‌کشند.
بر این اساس مردم ایران از ایتالیا انتظار دارند که رهبری ابتکاری تازه‌یی برای دفاع از حقوق بشر ایران را در سطح  اتحادیة اروپا به دست بگیرد؛ به نحوی که:
ـ روابط سیاسی و تجاری با رژیم ایران، منوط به بهبود وضعیت حقوق بشر، به‌ویژه توقف اعدام‌ و شکنجه شود.
ـ مسئولان این جنایت‌ها، یعنی سران این رژیم، در برابر عدالت قرار گیرند.
ـ رژیم آخوندی به اجرای کامل قطعنامه‌های شورای امنیت، توقف غنی سازی اورانیوم و پذیرش بازرسی‌های بین‌المللی در تمام سایت‌ها و مراکز مشکوک، وادار شود.
 ـ و محاصرة کمپ لیبرتی، به‌ویژه محاصرة پزشکی، لغو و مسئولیت کمپ لیبرتی به نهادها و افراد غیر وابسته به رژیم ایران در عراق ارجاع شود.
دوستان عزیز!
چند روز دیگر میلاد فرخنده عیسی بن مریم(ع) است که پیام‌آور رحمت و آزادی است. این روز بزرگ را به همة شما تبریک می‌گویم و از شما و همة منتخبان ایتالیا تقاضا می‌کنم که با الهام از دستور مسیح برای دوست داشتن همنوعان، به یاری مردم ایران برخیزید.
از همة شما متشکرم.