عراق: پیشرویهای انقلابیون عشایر - استقرار 5000پاسدار

تلویزیون التغییر گزارش داد یکی از جنگنده‌های سوخو در شهرستان حویجه هنگام بمباران این شهر با بشکه های انفجاری؛ توسط انقلابیون، هدف قرار گرفت. بنا به این گزارش هواپیماهای مالکی سلیمان بک را بمباران کردند. در اثر این بمباران 5تن کشته و25 تن مجروح شدند. تلویزیون التغییر به نقل از شاهدان افزود: هواپیماهای رژیم ایران روزانه منطقه سلیمان بک را موشک باران می‌کنند.

تلویزیون الرافدین گزارش داد: انقلابیون عشایر توانستند روستاهای بیبه و داوود و پروژه شرقی ضلوعیه در شمال بغداد را به کنترل خود درآورند.
بنا به این گزارش  انقلابیون تهاجم نظامیان مالکی و شبه نظامیان خزعلی را در منطقه البوخلیفه و حلب سد تاجی از سه محور سد کردند. … به گفته منابع این نبردها که 9ساعت طول کشید منجر به کشته شدن 73نفر از نظامیان و شبه نظامیان و مجروح شدن دهها نفر گردید. انقلابیون همچنین مقادیر زیادی سلاح و مهمات به غنیمت گرفتند.
شورای نظامی عراق اعلام کرد: انقلابیون گرمه توانستند تهاجم نظامیان مالکی در گرمه از سه محور را خنثی کنند.
انقلابیون بغداد نیز خودروهای نظامی مربوط به استخبارات داخلی را در منطقه الشرطه منهدم کردند.
الرافدین افزود: دهها کشته از نظامیان و شبه نظامیان مالکی حاصل درگیریهای مربوط به گرمه، رمادی، بابل و بغداد طی 24ساعت گذشته می‌باشد.
تلویزیون الرافدین هم‌چنین خبر داد: در جریان آتشباری فلوجه توسط نظامیان مالکی 35نفر شهید و مجروح شدند.
تلویزیون التغییر گزارش داد تصاویری به دست آورده است که نشاندهنده جنازه های شبه نظامیان مالکی است که قصد داشتند به شهرستان گرمه در شرق فلوجه یورش ببرند. این تصاویر مربوط به تلفات شبه نظامیان مالکی در درگیریهای سختی است که بین انقلابیون عشایرو شبه نظامیان مالکی در چهار محور به‌وقوع پیوست و شبه نظامیان در نهایت عقب نشینی کردند».
دکتر احمد الدباش، یکی از رهبران انقلابیون عشایر عراق در مصاحبه با تلویزیون الجزیره درباره انفجارهای روز شنبه در بغداد که حدود 30 کشته و دهها مجروح بر جای گذاشت گفت: بغداد تحت محاصره نظامیان و شبه نظامیان مالکی است. (آنها) در این مناطق چه سنی و چه شیعی انفجاراتی انجام می‌دهند که جنگ طائفه یی در بغداد را دامن بزنند.

به گزارش تلویزیون التغییر یک زندانی زندان عقرب در شهرحله مرکز استان بابل که از این زندان آزاد شده فاش کرد زندانیانی از مناطق لطیفیه، جُرْفْ اَلصَّخَرْ، اسکندریه، حَصْوه و مناطق دیگر از شمال بابل به‌دستور فرمانده پلیس و فرمانده عملیات به شبه نظامیان تحویل داده می‌شوند و شبه نظامیان هر روز صبح بعد از تحویل زندانیان، آنها را در میدان اعدام این زندان اعدام می کنند.

به گزارش تلویزیون التغییر ناجح المیزان از رهبران جنبش مردمی درعراق گفت: اگر کار عراق در دست مردم این کشور بود؛ مالکی باید به زندان می رفت نه این که در قدرت بماند. مالکی عراق را به سمت پرتگاه کشانده است و ما خواهان دولت نجات هستیم مانند آن‌چه که در زمان ایاد علاوی اتفاق افتاد.
ناجح المیزان گفت: از این روند سیاسی هیچ نتیجه ای به سود مردم عراق حاصل نمی شود، … امروز انقلاب فقط در استانهای شش گانه نیست. قبل از انتخابات هواداران آیت الله صرخی و هم‌چنین هواداران مقتدی صدر تظاهراتی برگزار کردند و در آن تصاویر مالکی را که بدار کشیده شده بود با خودشان حمل می کردند.

تلویزیون التغییر در گزارش دیگری گفت: شیخ زیدان الجابری رئیس دفتر اجرایی شورای سیاسی کل انقلابیون عراق گفت: اکنون بعد از ضربات کشنده ای که انقلابیون به مالکی زده‌اند مالکی علناً از رژیمهای فاسد ایران و سوریه درخواست کمک کرده و آنچه امروزه شاهد آن هستیم بزرگترین دلیل بر این است که انقلابیون با مالکی در جنگ نیستند بلکه آنها در حال جنگ با رژیم ایران هستند …

تلویزیون الرافدین گزارش داد: گزارشهای مقامهای آمریکا تأکید می کند که رژیم ایران حداقل 5000 نیرو را در عراق مستقر کرده است. بنا به این گزارش پاسداران بر گسترش این نیروها در عراق نظارت دارند و نیروی تروریستی قدس عملیاتی را که شبه نظامیان مورد حمایت رژیم ایران در شمال بغداد انجام می دهند؛ مدیریت می کند. به گفته این منابع نیروهای رژیم ایران در شهرهای بغداد، دیالی، کربلا ، نجف و سامرا گسترش یافته اند. بنا به این گزارش در جریان جنگ در ماه جاری در عراق دهها تن از نیروهای سپاه پاسداران رژیم ایران کشته شدند که اغلب آنها در جنگهایی به هلاکت رسیدند که در شمال سامرا به‌وقوع پیوست.