کارشکنی مأموران عراقی در رفت و آمد بیماران لیبرتی به بیمارستان


کارشکنی مأموران عراقی در رفت و آمد بیماران به بیمارستان و جلوگیری از همراهی پرستاران و مترجمان آنها


نیروهای عراقی تحت امر نخست وزیری در هفته های گذشته به بهانه های مختلف، مانع انتقال بسیاری از بیماران به بیمارستان در بغداد می شوند. بسیاری از این بیماران در وضعیت بحرانی قرار دارند یا مبتلا به سرطان هستند که نیاز فوری به قرارهای درمانی یا عمل جراحی دارند.
1. روز سه شنبه 24 تیر ماه (15 ژوییه) از همراهی کردن پرستار و مترجم یکی از بیماران وخیم به نام رضا جلالی به بیمارستان جلوگیری کردند. بیمار که به خاطر وخامت حالش نمی توانست به تنهایی به بیمارستان برود ناگزیر به لغو قرار پزشکی خود شد.
2. مأموران عراقی روز چهار شنبه 25 تیر ماه  در یک اقدام ایذایی دیگر از همراهی پرستاران و مترجمان دو بیمار سرطانی به نامهای محمود وحیدی و عبدالعلی قنبری با این بیماران جلوگیری کردند و خواستار تعویض مترجمان و پرستاران شدند. این در حالیست که این افراد بر اثر وخامت حالشان پرستار دائمی دارند که با امور فردی و پزشکی آنها آشنا هستند. با این حال ساکنان افراد جدیدی را برای همراهی این دو بیمار معرفی کردند که  ماموران عراقی بار دیگر این نفرات را رد کردند، پس از سومین تعویض این بیماران اجازه یافتند که کمپ را با تأخیر زیاد به سمت بیمارستان ترک کنند.
3. قبل از این نیز در روز 19 تیر ماه، مأموران عراقی از همراهی پرستار یکی دیگر از بیماران در انتقال به بیمارستان جلوگیری کردند. بیمار مزبور که قادر به حل و فصل امور فردی خود نتوانست به بیمارستان برود.
4. در همین روز نیروهای عراقی در ورودی کمپ لیبرتی تجهیزات تنفسی یکی از بیماران را از وی گرفته و پس ندادند. این امر  مشکلات زیادی را برای بیمار ایجاد کرده است. این موضوع به یونامی نیز اطلاع داده شد.  
دولت عراق نزدیک شش  سال است که محاصره پزشکی را بر ساکنان اشرف و لیبرتی تحمیل کرده که تا کنون باعث از دست رفتن جان 20 تن از بیماران در لیبرتی و اشرف شده است، این یک شکنجه فیزیکی علیه بیماران و یک شکنجه روانی برای عموم ساکنان کمپ است و مسئولان آن باید محاکمه و مجازات شوند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران 27 تیر ماه 93 ( 18 ژوییه 2014 )