کابوس ولی فقیه ارتجاع از تحولات عراق

ولی فقیه ارتجاع در دیدار با سران سه قوه نظام آخوندی، طی سخنانی، وحشت خود را از تحولات پر شتاب عراق و چشم انداز برکناری مالکی و برباد رفتن سرمایه گذاری استراتژیک رژیم را برملا کرد. وی گفت: در قضیه عراق قدرت‌های سلطه‌گر غربی و بطور مشخص رژیم ایالات متحده آمریکا، درصدد سوء استفاده از جهالت ها و تعصب های تعدادی عوامل بی‌اختیار هستند.

هدف اصلی از قضایای اخیر در عراق، محروم کردن مردم این کشور از دستاوردهایی است که علیرغم حضور و دخالت آمریکا بدست آورده اند، که مهمترین آن، حاکمیت نظام مردم‌سالاری است.
آمریکا از روال کنونی در عراق یعنی برگزاری انتخاباتی با مشارکت خوب مردم و تعیین گزینه‌های مورد اعتماد مردم، راضی نیست زیرا آمریکا به دنبال آن است که عراق تحت سلطه قرار گیرد و افراد گوش به فرمان آمریکا، حاکم باشند.
ما با دخالت آمریکایی‌ها و دیگران در مسائل داخلی عراق به شدت مخالفیم و آن را تأیید نمی‌کنیم زیرا معتقدیم دولت و ملت عراق و مرجعیت دینی این کشور توانایی تمام کردن این فتنه را دارند و ان شاء الله آن را تمام خواهند کرد.
 
ولی فقیه ارتجاع در این سخنرانی یکبار دیگر خطر تشدید اختلافات در بالاترین سطح نظام آخوندی را به سران سه قوه گوشزد کرد و گفت: «در مجموعه نظام اسلامی باید در مسائل گوناگون، «هم‌صدایی» از رؤسای قوا شنیده شود.
کسانی که حاضر نیستند برخورد خصمانه جبهه دشمن را ببینند، همانند کسانی هستند که چشم خود را به روی دشمن می‌بندند».
سایت خامنه‌ای  - 1تیر93

در ارتباط با سخنان ولی فقیه ارتجاع، خبرگزاری رویتر گزارش داد: سخنان خامنه‌ای، صریح‌ترین موضع‌گیری در مخالفت با طرح آمریکا برای اعزام 300 مشاور نظامی در پاسخ به درخواست دولت عراق بود و بر خلاف شایعاتی است که دو دشمن دیرینه واشینگتن و تهران، ممکن است برای دفاع از متحد مشترکشان در بغداد، با هم همکاری کنند.
رویتر - 1 تیر 93
 
آخوند روحانی نیز وحشت زده از تحولات عراق، با دجالبازی دست به دامن کشورهای منطقه شد و گفت: «از همه کشورهای اسلامی و همه آنهایی که متاسفانه با پول و دلار نفتی شان امروز به تروریست ها کمک می کنند باید بگوییم، توصیه و تاکید کنیم؛ بدانید فردا نوبت شماست، فکر نکنید این وحشیان تروریست را به جان دیگران انداخته اند فردا نوبت شما خواهد رسید، از خونریزی، آدمکشی و مسلمان کشی دست بکشید».
خبرگزاری حکومتی ایرنا - 1 خرداد 93