پیام تسلیت رئیس جمهور برگزیده مقاومت به مناسبت شهادت مجاهد خلق محمد بابایی

عصر روز دوشنبه 8 اردیبهشت، مجاهد خلق محمد بابایی فرزند قهرمان مردم شهر قوچان، در لیبرتی در اثر ایست قلبی و به خاطر محاصره پزشکی و دسترسی نداشتن به بیمارستان به شهادت رسید.

این مجاهد صدیق نوزدهمین شهید محاصره پزشکی در اشرف و لیبرتی است که ماموران عراقی بردن او را به بیمارستان برای معالجه عمدا به تاخیر می انداختند.
مقاومت ایران به طور مستمر به محاصره پزشکی ضد انسانی علیه مجاهدان اشرفی که پس از انتقال اجباری آنها به زندان لیبرتی وممانعت از انتقال تجهیزات پزشکی ابعاد وخیمتری پیدا کرده، اعتراض کرده و به دنبال شهادت مجاهدخلق محمد بابایی، بار دیگر دولت آمریکا و ملل متحد را به اقدام فوری برای پایان دادن به محاصره ضد انسانی پزشکی، انتقال تجهیزات پزشکی از اشرف و دسترسی آزادانه ساکنان به خدمات پزشکی در عراق به هزینه خودشان، فرا می‌خواند و تاکید کرد: ممانعت از دسترسی یک جمعیت به خدمات پزشکی از مصادیق بارز جنایت علیه بشریت است و مسئولان و تسهیل کنندگان آن باید مورد تعقیب و مجازات قرار گیرند.

پیام تسلیت رئیس جمهور برگزیده مقاومت به مناسبت شهادت مجاهد خلق محمد بابایی
مجاهد والامقام، محمد بابایی، در اثر ایست قلبی و به خاطر محاصره پزشکی و دسترسی نداشتن به بیمارستان، روز گذشته در لیبرتی به شهادت رسید. او نوزدهمین شهید محاصره ضدانسانی در اشرف و لیبرتی است که به رغم اورژانس بودن وضعیتش، نیروهای عراقی اجازه انتقال او را به بیمارستان ندادند و معالجه را به عمد به تاخیر انداختند که منجر به شهادت وی شد.
شهادت جانگداز این مجاهد اشرفی، یک بار دیگر رویکرد غیرمسئولانه ملل متحد و آمریکا را نسبت به فشارهای ضدبشری به مجاهدین در زندان لیبرتی و سکوت و بی عملی در برابر محاصره ظالمانه پزشکی توسط نیروهای وابسته به رژیم آخوندی در عراق افشا می‌کند.
ننگ و نفرین بر جنایتکارانی که در حکومت عراق همزمان با جنایات اربابانشان در زندان اوین و ضرب و شتم و مجروح کردن زندانیان سیاسی و ممانعت از مداوای آنان، مجاهدان در زندان لیبرتی را تحت محاصره درمانی قرار می دهند
استمرار این محاصره ضد انسانی هم چنین داغ ننگی بر پیشانی همه طرفهایی است که در مقابل این محاصره، ناامنی و فقدان حداقل تجهیزات ایمنی در لیبرتی سکوت می کنند.
مجاهد خلق محمد بابایی با 28 سال سابقه مبارزاتی و عبور سرفرازانه از میدانهای رزم و پایداری، این چنین به عهد خود با خدا و خلق وفا کرد و تا لحظه آخر استوار و سرفراز ماند.
زندگی و رزم او همچنان که شهادت مظلومانهاش پیام جوشان پایداری است و این پیامی است که پیروز خواهد شد.
شهادت این مجاهد قهرمان را به خانواده او و همچنین همشهریانش در قوچان تسلیت می گویم و برای آنان صبر و پایداری آرزو می کنم.
سلام بر او روزی که زاده شد، روزی که پای در راه مجاهدت  برای رهایی خلق محبوبش گذاشت و روزی که در اوج افتخار و شرف به سوی جاودانه فروغها پرکشید.
 
مجاهد خلق محمد بابایی، فرزند قهرمان مردم قوچان که از سه دهه پیش در صفوف سازمان مجاهدین خلق ایران به مبارزه علیه فاشیسم دینی حاکم بر ایران مشغول بود، در سال 1336 متولد شد.
در نوجوانی که دانش آموز دبیرستان بود، از طریق معلم انقلابی خود مجاهد شهید حسن مهدوی با آرمان مجاهدین آشنا شد.
در قیام مردمی علیه دیکتاتوری شاه فعالانه شرکت کرد و پس از پیروزی انقلاب، در ستاد مجاهدین در قوچان  به مجاهدت علیه ارتجاع خمینی ادامه داد.
پس از 30 خرداد به تهران آمد و در هسته های مقاومت انقلابی به نبرد با دیکتاتوری خون آشام آخوندی برخاست. در خرداد 1365 به خارج کشور رفت و نهایتاً به نوار مرزی و قرارگاههای ارتش آزادیبخش انتقال یافت.
در مسئولیتهایش در یکانهای رزمی ارتش آزادیبخش و در میدان نبرد رو در رو با دشمن، شایستگی و جوهرة انقلابی خود را بیش از پیش بارز کرد.
در سالهای پایداری در اشرف و سپس در لیبرتی، با اشراف و آگاهی عمیق نسبت به اهمیت و جایگاه این دوران از مجاهدت رهاییبخش، با اخلاص و پاکبازی و صبر و استقامتی ستایش انگیز، از همة فشارها و محدودیتهای این با رویی گشاده استقبال کرد.
 
مجاهد صدیق محمد بابایی در شب قدر، در سال 92، در نقشه مسیرش نوشت: «خدایا در این شب قدر خواستهام از تو این است هر آنچه را از ابتلا و آزمایش و سختی و محدودیت و محاصره و تهدید که دشمن ضدبشری آن را بهعنوان تنها سلاح خودش در منتهای ضعف و ذلت و زبونی علیه ما بهکار میبرد، از من دریغ نکن.
بار الها این نقشة مسیر من برای سرنگونی رژیم پلید آخوندی دشمنان خودت و دین خودت و خلق خودت است که با سرفرازی تمام در بهترین شبهای تو که همانا شب قدر است ترسیم کردم … باشد که از من بپذیری که برای تو و در راه تو و برای رهایی خلق تو از چنگال رژیم دجال خمینی نوشتم. آمین رب العالمین!»
در عاشورای 92 نیز در نوشته یی بهمثابه وصیتنامه، نوشت:
«اینجانب محمد بابایی... با پیروی از راه سرخ حسین (ع) پیامبر جاودان آزادی و تجدید عهد بر ادامة راهش و پایداری و استقامت در برابر توطئهها و فشارهای دشمن ضدبشری (رژیم خمینی) تا آخرین نفس و آخرین قطرة خونم در راه آزادی میهن و خلق اسیرم در چنگال پلید خمینی دین فروش تا به آخر میایستم و همچون مولایم حسین (ع) در این راه از هیچ چیز دریغ نخواهم کرد.
در برابر روانهای پاک 52 شهید قهرمان فدایی اشرف زانو میزنم و از خدا میخواهم که مرا به واسطة سعادت و جانفشانی آنها و خونهای پاک ریختهشدهشان در سرزمین اشرف، بیامرزد و ثابتقدم و استوار بگرداند.
خدایا گواه باش که مسعود ادامه دهندة راه حسین (ع) و از بهترین بندگان تو است…
خدایا بر من منت نهادی پس از تو سپاسگزارم و با هدیة تمام لحظاتم به تو و راه تو و فداکردن جانم برای احیای راه تو در رکاب مسعود شکرگذاریم را بپذیر. »
بر مجاهد شهید و صدیق محمد بابایی و بر پایداری و مجاهدت پرشور او برای آزادی، درود.