یورش وحشیانه به زندانیان اوین - شماره 15 وضعیت وخیم جسمی زندانیان سیاسی اوین

وضعیت وخیم جسمی زندانیان سیاسی مجروح و مصدوم اوین در دومین هفته اعتصاب غذا و فراخوان به اقدام فوری برای معالجه آنها

مقاومت ایران نسبت به وضعیت جسمی زندانیان سیاسی اوین که به سلولهای انفرادی منتقل شده اند، هشدار داده و بر ضرورتیک اقدام عاجل بین المللی برای نجات جان آنهاتأکید می کند. آنها به خاطر جراحتهای وارده در اثر ضرب و شتم وحشیانه پاسداران و اطلاعاتیها و پس از 10 روز اعتصاب غذا در شرایط وخیمی به سر می برند و دژخیمان از هرگونه رسیدگی درمانی به این زندانیان و اطلاع رسانی در مورد آنها سر باز می زنند.
غلامرضا خسروی سوادجانی در یورش 28 فروردین به شدت مضروب شد. عینک او را روی صورتش شکستند، از ناحیه سر آسیب دیده و خونریزی شدید داشته و گوش راست او دچار پارگی شده است و سراسر بدن او کبود است.
جواد فولادونداز ناحیه سر، پای چپ و چشم راست آسیب دیده و دچار خونریزی شده است. در تمام بدن وی آثار ضرب و جرح دیده می شود.
رضا اکبری منفرد، دچار شکستگی در ناحیه سر شده است.
محمد صدیق کبودوند، که از بیماری قلبی رنج می برد، ازناحیه دست و دنده آسیب دیده است.
سمکو خلقتی، دچار شکستگی دست شده و از ناحیه گردن آسیب دیده است.
سهیل بابادی دچار آسیب دیدگی در مچ دست و کبودی شدید بدن است.
بهنام ابراهیم‌زاده، سعید متین پور، محمد امین هادوی، بهزاد عرب گل، محمد شجاعی از دیگر زندانیان انتقالی به سلولهای انفرادیهستند که به خاطر مجروح و مصدوم بودن و همچنین اعتصاب غذا نیاز به رسیدگیهای پزشکی دارند.
این وضعیت به زندانیانی که در سلول انفرادی به سر می برند محدود نمی‌شود، شماری از مجروحان ومصدومان که در بند 350 به سر می برند نیز نیاز مبرم به معالجه و مداوا دارند. آنها نیز در دومین هفته اعتصاب غذای خود به سر می‌برند.
اسدالله هادی که به تازگی از عمل جراحی قلب، از بیمارستان به زندان منتقل شده بود پس از حمله و انتقال به انفرادی در وضعیت بحرانی قرار گرفت. به نحوی که به ناچار او را به بند عمومی بازگرداندند اما به رغم وخامت حال این زندانی سالمند، از انتقال او به بیمارستان خودداری می کنند.
حسین رونقی که بر اثر شکنجه دچار انواع بیماریها ازجمله عفونت کلیه است، در جریان حمله از ناحیه سر و دست آسیب دیده است. وضعیت کلیه وی پس از این یورش و شرایط سلول انفرادی رو به وخامت گذاشت و دچار تب شدید شد. اما او را صرفاً به بهداری زندان اوین منتقل کرده و از رسیدگیهای ضروری به وی خودداری می کنند.
از سرنوشت امید بهروزی، وکیل دراویش گنابادی که بر اثر پارگی رگ دست و خونریزی شدید در شرایط وخیمی قرار داشت، و اسماعیل برزگری که در این یورش وحشیانه دچار شکستگی دنده ها شده، اطلاعی در دست نیست.
خانم مریم رجوی رییس جمهور برگزیده مقاومت ایران آمریکا، اتحادیه اروپا و ملل متحد و عموم ارگانهای ذیربط را به اقدام فوری برای بازگرداندن همه زندانیان از سلولهای انفرادی و مداوای فوری آنها توسط پزشکان و در بیمارستانهای مورد قبول زندانیان و خانواده هایشان و تحقیقات مستقل بین المللی درباره یورش وحشیانه به زندان اوین فراخواند و خواستار بازدید منظم و مستمر کمیته بین المللی صلیب سرخ از زندانها، ارجاع پرونده نقض حقوق بشر بهشورای امنیت ملل متحد و مشروط کردن روابط سیاسی و اقتصادی با رژیم ایران به توقف اعدام و شکنجه و اجرای قطعنامه‌های ملل متحد درباره نقض حقوق بشر در ایران شد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
6 اردیبهشت 1393 (26 آوریل 2014)