پیشرویهای جدید ارتش آزادی سوریه

گردانهای اپوزیسیون سوریه در استان لاذقیه، تجمعات نظامیان اسد در فرودگاه حَمیمیم را با موشک های گراد هدف قرار دادند، نظامیان اسد این فرودگاه را به مرکز تجمع و انتقال سلاح و تجهیزات و نیرو از ساحل به داخل سوریه تبدیل کرده بودند.

از سوی دیگر کمیته های هماهنگی انقلاب سوریه اعلام کردند: تعدادی از گردانهای اپوزیسیون سوریه از استانهای حلب و ادْلبْ، جهت تقویت جبهه ساحل و شرکت در نبردهای جاری در استان لاذقیه به کمک انقلابیون سوری در این استان شتافتند و دو حمله نظامیان اسد برای باز پس گیری مناطق آزاد شده را در جَبَلْ تُرکمان در هم کوبیده و مقادیر زیادی تسلیحات و مهمات را به غنیمت گرفتند. در این نبرد 20 تن از نظامیان اسد به هلاکت رسیدند که در میان آنها  تعدادی از افسران اسد نیز دیده می شدند.
الجزیره - 11 فروردین 93

وزارت دفاع حکومت موقت اپوزیسیون سوریه اعلام کرد: تشکیلات ستاد فرماندهی ارتش آزادی سوریه را در مناطق مختلف سوریه بازسازی کرده و یک اتاق عملیات مرکزی به منظور فرماندهی تمامی عملیاتها و هماهنگی و همکاری با همه جبهه های نبرد در سراسر خاک سوریه  تشکیل داده است.
در سازمان کار جدید این ستاد، در هر استان، یک مجموعه عملیاتی وجود خواهد داشت که شاخه ای از اتاق عملیات مرکزی به شمار می رود که با سایر شوراهای نظامی و فرماندهان صحنه های نبرد در هر استان هماهنگی های لازم عملیاتی را انجام خواهد داد.

به گزارش تلویزیون اورینت، رزمندگان ارتش آزادی سوریه با گذاشتن کمین در جبهه قَلَمون، 25 تن از نظامیان اسد را به هلاکت رساندند. در میان نیروهای به هلاکت رسیده، یک سرهنگ از نیروهای گارد ریاست جمهوری اسد نیز وجود داشت. بعد از این کمین، دو منطقه استراتژیکی نیز به تصرف رزمندگان در آمد.
در استان حَما نیز رزمندگان ارتش آزادی در حومه شهر مورک به تجمعات نظامیان اسد در اطراف این شهر تهاجم کردند و با انهدام چند تانک و زرهی دشمن، خسارا ت سنگینی به آنها وارد کردند.

روزنامه واشینگتن پست فاش ساخت باراک اوباما طرحی برای کمک به یکانهای ارتش آزادی سوریه دارد. یکی از موضوعات این طرح، تحویلدهی موشکهای ضد هوایی به اپوزسیون سوریه به صورت محدود است به شرطی که موشکها به دست نیروهای بنیادگرا نیفتد. موضوعات دیگر از جمله شامل آموزش 600 رزمنده در هر ماه و همچنین پشتیبانی از برنامه  کمک رسانی به شوراهای محل در مناطقی است که  خارج از کنترل اسد است.
اورینت - 10 فروردین 93