عراق - جنگ الانبار

تلویزیون الجزیره گزارش داد جنگ الانبار و هدف قرار دادن پلها در آن آرام نگرفته است. … انفجار پلها علامت برجسته‌ای در این جنگ است که وارد چهارمین ماه خود شده است. دو پل جدید به لیست انهدام پلها اضافه شده است و اکنون به 12پل رسیده است. در ابوغریب بعد از انفجار پل شُکُور در این شهر؛ درگیریهای خونینی رخ داد و منجر به کشته شدن دهها تن از نظامیان مالکی شد و نیروهای عشایر توانستند به بخشهای وسیعی از این شهر تسلط پیدا کنند.

به گزارش تلویزیون التغییر نیروهای عشایر به قرارگاه گردان اول در منطقه الدوالیب در جنوب و شرق فلوجه حمله کردند و آن را به تصرف خود در آوردند. آنها یک ستون نظامی متشکل از 8 خودرو هاموی در روستاهای الزوبع را منهدم کردند. نیروهای عشایر منطقه الزیدان در جنوب شرق فلوجه را به‌طور کامل تحت کنترل خود درآوردند و چهار زرهی وسه تانک و سه خودرو هاموی را مصادره کردند. شاهدان گفتند نیروهای عشایری میزان زیادی موشک و گلوله خمپاره و توپ و مهمات سنگین به‌دست آوردهاند.10فروردین 93


تلویزیون الجزیره به نقل از منابع بیمارستانی گزارش داد در توپ باران کور نیروهای مالکی علیه فلوجه که مناطق بسیاری را شامل میشد، 8 تن کشته و 7 تن مجروح شدند. این منابع گفتند آتشباری شامل مناطق مسکونی نزال، اندلس و شهدا بود
10فروردین 93

تلویزیون التغییر گفت: اسامه النجیفی رئیس پارلمان عراق با رابرت بیکرافت سفیر آمریکا در عراق تحولات سیاسی و امنیتی در این کشور را مورد بحث قرار داد. در بیانیه دفتر نجیفی آمده است که وی در دفترش در بغداد سفیر آمریکا را بحضور پذیرفت و روابط میان بغداد و اربیل و آخرین تحولات مربوط به وضعیت در الانبار و دیالی به‌خصوص جنایتهایی که درحق مردم بُهُرز انجام می شود، مورد بحث قرار دادند.
10فروردین 93

تلویزیون التغییر با برگزاری برنامه ویژه یی به بررسی کشتار شهر بهرز پرداخت.  شرکت کنندگان بر نقش رژیم آخوندی در این کشتار تأکید کردند.
شیخ فاروق الظُفیْری از رهبران جنبش مردمی عراق  در باره جنایات بهرز گفت:... آن‌چه که در بهرز می گذرد تکمیل توطئه علیه استان دیالی از جانب رژیم ایران است زیرا که این استان با بافت عرب سنی نشین همسایه و هم‌مرز با رژیم ایران شرور است. این استان موقعیتی دارد که برای رژیم ایران ارزش استراتژیک دارد.
شیخ احمد سعید سخنگوی جنبش در دیالی نیز گفت: دیالی هدف است زیرا که خط اول درگیری در مقابل رژیم ایران است  و نزدیکترین نقطه برای این رژیم  نسبت به بغداد، دیالی است.  
سرمد عبدالکریم مدیر خبرگزاری عراق نیز در باره کشتار مردم بهرز توسط شبه نظامیان به تلویزیون التغییر گفت: دولت مالکی با این شبه نظامیان هم پیمان است. این دولت به گروهی باند و ائتلاف های جنایت کار تبدیل شده است … دلیل این کار نیز روشن و هم‌مرز بودن با دشمن عراق یعنی رژیم ایران است.
9فروردین 93

به گزارش تلویزیون الجزیره، نمایندگان جنبش مردمی عراق در شهر سامرا طی بیانیه یی اقدامات دولت مالکی علیه استانهای به پاخاسته را جنگ اعلام شده علیه اهالی این استانها اعلام کرد. آنها طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفتند: آنچه امروز در دیالی، بغداد و الانبار رخ میدهد لکه ننگی بر پیشانی بشریت است و خطرناک بودن جنگ اعلام شده علیه ترکیب اهل سنت در عراق را نشان میدهد.    
10فروردین 93