واشینگتن تایمز: نقش گروه مزدور نیاک

به گزارش واشینگتن تایمز، رژیم آخوندی ارزی را که به خاطر استثنای تحریمها به منظور تأمین داور، دریافت می کند، به جای مصرف آن برای تأمین داروهای مورد نیاز مردم، صرف واردات خودروهای لوکس می کند و درهمین حال، عوامل مزدور رژیم در آمریکا به نام نیاک با تبلیغات دروغ در مورد دارو، به جمع آوری پول می پردازند.

واشینگتن تایمز نوشت: تحقیقات اخیر مجلس رژیم ایران در مورد طرح وارد کردن خودروهای لوکس به جای دارو، به افشای گروه های مزدور رژیم ایران که مدتها مدعی بودند، تحریمهای اقتصادی موجب کمبود دارو در ایران شده است، منجرشده است.   
بر اساس گزارشهای منتشر شده، تحقیقات اخیر توسط اعضای مجلس رژیم ایران فاش کرد که نزدیک به دو میلیارد دلار که به واردات دارو به ایران اختصاص داده شده بود، برای خرید خودروهای لوکس خرج شده است.
در حالی که مدتها شک و تردید بر این بود که رژیم ایران پولهای خرید دارو را برباد می دهد، عوامل رژیم ایران در آمریکا موسوم به نیاک از کمبود دارو به عنوان پوششی برای این ادعا که تحریمها موجب این کمبود شده است، استفاده می کرد.
نیاک به ریاست تریتا پارسی که از رژیم ایران حمایت می کند، به این دعاوی ادامه داده و از این بابت پول جمع آوری کرده است. این امر موجب انتقاداتی از جانب کسانی شده است که می گویند ”ماشین تبلیغاتی“ این گروه، با فریبکاری،  قانونگذاران و رسانه های آمریکایی را گمراه می کند.
ادعاهای مکرر نیاک مبنی بر اینکه تحریمهای امریکا منجر به کمبود دارو در ایران شده در رسانه های غربی نیز منعکس شده و حتی این موضوع در جلسه ای در کاخ سفید با مقامات دولت امریکا نیز در میان گذاشته شد.
این تبلیغات حتی به کنگره هم رسید و از یکی از نمایندگان کنگره یک نامه در این رابطه دریافت کردند و آنرا در تبلیغاتشان مورد استفاده قرار دادند
نیاک همچنین نماینده هایش را به مناسبت های مختلف به کنگره فرستاد تا سر این موضوع نمایندگان را توجیه کنند. در سال گذشته در یکی از همین برخوردها، اد رویس، رئیس کمیته خارجی کنگره امریکا، نماینده نیاک را بخاطر تبلیغات غیر واقعی درمورد کمبود دارو درایران توبیخ کرد.
واشنگتن تایمز می نویسد: خبرهای مربوط به وارد کردن خودروهای لوکس توسط رژیم ایران سوالاتی را در مورد واقعیت داستانسرائیهای نیاک حول کمبود دارو در ایران که یکسال تماام ادامه داشت برمی انگیزد
یکی از مسئولین ارشد در دولت امریکا گفت که نیاک برای کمک به آخوندها در راستای  تضعیف تحریمها، تلاش زیادی کرده است.
وی افزود که ادعاهای این گروه بر اساس دروغ بنا شده است. و تعجب آور نیست که اعضای کنگره آنها را متهم به تبلیغات به نفع رژیم ایران می کنند
واشنگتن تایمز افزود: یک گزارش دیگر میگوید که شرکتهای داروسازی ووابسته به رژیم ایران عمدا داستان کمبود دارو را ساخته اندکه قیمت ها را بالاترببرند.
واشنگتن تایمز 21 مارس 2014