سناتور منندز: کاهش تحریم ها می تواند به رژیم ایران در دنبال کردن تسلیحات اتمی کمک کند

سناتور منندز: درحالیکه تحریمهایی که رژیم ایران را پای میز مذاکره کشید در حال کاهش است، تمامی این اقدامات تنها می‌تواند به رژیم ایران در دنبال کردن تسلیحات اتمی کمک کند.

اظهارات منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنا در صحن این مجلس در رابطه با قانون حمایت از استقلال، تمامیت ارضی، دموکراسی و ثبات اوکراین در سال 2014:
سناتور منندز: ”در سوریه پرزیدنت پوتین به‌طور فعال از بشار اسد حمایت می‌کند و به بدترین فاجعه انسانی جهان تداوم می‌بخشد“. ”در مورد رژیم ایران، جوهر توافق مشترک امضاء شده در ژنو در ماه نوامبر گذشته هنوز خشک نشده بود که گزارشاتی رسید که تهران و مسکو در حال مذاکره بر سر معامله پایاپای نفت در برابر غذا به ارزش یک و نیم میلیارد دلار ماهانه هستند و این‌که آنها قصد ساختن یک تاسیسات جدید اتمی را دارند، حالیکه تحریمهایی که این کشور را پای میز مذاکره کشید در حال کاهش است، تمامی این اقدامات تنها می‌تواند به رژیم ایران در دنبال کردن تسلیحات اتمی کمک کند“. ”هیچ جای تعجبی ندارد که پوتین و رفقای صمیمی او هم اکنون تهدید کرده‌اند که در صورتی‌که کشورها از مجازات روسیه به‌خاطر ضمیمه کردن اوکراین دست نکشند، گفتگوهای سوریه و رژیم ایران را از مسیر خود خارج خواهند کرد“. ”در ژنو، در حالی‌که گفتگوهای 5+1 با رژیم ایران ادامه دارد، ما می‌توانیم تنها امیدوار باشیم که بحران اوکراین روی موضع روسیه یا شرکت آن در این موارد تأثیر نداشته باشد. به نظر من، پوتین اشتباه محاسبه داشته است».
سایت کمیته روابط خارجی سنای آمریکا - 5 فروردین 93