سخنرانی رئیس جمهور برگزیده مقاومت در اجلاس مشترک کمیسیونهای خارجه نروژ

به دعوت رسمی کمیسیون امور خارجه و دفاع پارلمان نروژ، خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت روز چهارشنبه 7 اسفند، در اجلاس مشترک کمیسیونهای خارجه و دفاع و اداری و دولتهای محلی شرکت و سخنرانی کرد. آقای نورهایم که ریاست این اجلاس را برعهده داشت، در هنگام ورود خانم رجوی به پارلمان، از ایشان استقبال کرد.

در این اجلاس، خانم ماریت نیباک نایب اول رئیس پارلمان نروژ، آقای هالراکر معاون اول کمیسیون خارجی، خانم گرانده رهبر حزب لیبرال و خانم جنی فولینگ جانشین خانم ناوارسته رهبر حزب سنتر و شمار زیادی از اعضای کمیسیونها شرکت داشتند.
خانم رجوی در سخنان خود با تشریح اوضاع ایران، بحرانهای بی علاج رژیم و ضرورت تغییر بنیادین، گفت: تحولات 6 ماه گذشته و بیلان ریاست جمهوری روحانی در زمینه اعدام و سرکوب و تبعیض و همچنین مشارکت فعال در نسل‌کشی در سوریه و عراق، بار دیگر ثابت کرد که انتظار هر گونه رفرم در این رژیم بیهوده است. حکومت مطلقه ولایت فقیه در تضاد عمیق و ماهوی با دموکراسی و ارزشهای دموکراتیک است و هرگونه انعطاف دراین زمینه به معنای پایان این رژیم است.  
تنها راه حل برای ایران، تغییر بنیادین توسط مردم و مقاومت ایران است و این تغییر در دسترس است.  
خانم رجوی در باره هراس بی پایان وتوطئه ها وجنایات رژیم آخوندی علیه مجاهدان اشرفی، یاد آوری کرد که ملل متحد باید این پرونده را برای تحقیقات به دادگاه بین المللی جنایی ارجاع دهد و آمریکا و سازمان ملل براساس تعهدات قانونی خود باید به اقدامات عاجل برای تامین الزامات حداقل امنیتی در لیبرتی و استقرار دائمی ناظران بین المللی به همراه یک تیم کلاه آبی، تازمانی که ساکنان در آنجا هستند، مبادرت کنند.
در این اجلاس نایب اول رئیس پارلمان، خانم ماریت نیباک، ضمن تشکر از خانم رجوی گفت ما در مورد موضوع اشرفیها و لیبرتی، در پارلمان نروژ ما با یک اتفاق نظر کم نظیر در میان همه احزاب سیاسی مواجهیم، همه معتقدند که باید برای حفاظت لیبرتی و جلوگیری از تکرار جنایات صورت گرفته، اقدامات سریع به عمل آید.  
آقای هالراکر معاون اول کمیسیون خارجه نیز ضمن تایید ارزیابی خانم نیباک از موضع پارلمان نروژ گفت وزیر خارجه نیز از این وضعیت مطلع و نسبت به آن حساس است.
دراین اجلاس، رئیس جمهور برگزیده مقاومت به سوالات نمایندگان پاسخ گفت و درپایان یک نشان اشرف و مقاومت ایران را به کمیسیون خارجه پارلمان نروژ اهدا کرد.
اسلو-26 فوریه 2014