تحولات سوریه - پیشرفتهای ارتش آزادی

گردانهای اپوزیسیون سوریه اعلام کردند دهها تن از نظامیان جنایتکار اسد را در شرق حلب و در سلسله نبردهایی در ناحیه قلمون در حومه دمشق از پای در آوردند.
هیئت عمومی انقلاب سوریه اعلام کرد: صبح امروز به چندین پایگاه و مرکز تجمع نظامیان اسد و شبه نظامیان حزب الشیطان و سپاه پاسداران در ناحیه قلمون تهاجم کردند و دهها تن از آنها را کشته و چند تانک و زرهی آنها را منهدم کردند.
الجزیره - 7 اسفند 92

تلویزیون العربیه گزارش داد: درحالیکه ارتش آزادی سوریه در انتظار اجرای وعده های دریافت تسلیحات ویژه است فیلمهایی منتشر شده که نشان می دهد این ارتش نوع جدیدی از موشک را با نام پیکان سرخ در اختیار دارد. خبرهای دیگری در مورد تسلیح اپوزیسیون سوریه به موشک های ساخت پاکستان وجود دارد. این موشک های زمین به هوا بر روی دوش حمل می شوند و نامشان انزا anza است. این موشک مشابه موشک چینی ضد هوایی و موشک سام 7 است.
العربیه - 6 اسفند 92

ناوی پیلای کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد نسبت به نسل کشی در سوریه هشدار داد و خواهان ارجاع پرونده سوریه به دادگاه جنایی بین المللی شد. وی تاکید کرد: اسناد بسیار زیادی وجود دارد که نشانده ارتکاب جنایت علیه بشریت و جنایات جنگی در سوریه است و مرتکبین این جنایات باید به پای میز عدالت کشیده شوند ناوی پیلای همچنین خواهان اجرای قطعنامه اخیر شورای امنیت شد که در آن به برداشته شدن محاصره  و رسیدن کمک های انسانی به مناطق تحت محاصره  دستور داده است.
العربیه - 7 اسفند 92

از سوی دیگر عبدالله المعلمی سفیر عربستان سعودی در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل برای بررسی وضعیت انسانی در سوریه گفت: رژیم دیکتاتور بشاراسد جنایت در حق مردم سوریه را از حد گذارنده  است و باید جلوی این کشتار را گرفت
سامانتا پاور سفیر امریکا در سازمان ملل نیز از کشورهای عضو خواست تا از تمام نفوذ خود برای فشار گذاشتن به رژیم سوریه استفاده کنند تا جلوی هدف قرار گرفتن شهروندان سوری توسط رژیم اسد را بگیرند.
العربیه - 6 اسفند 92