افشای اسناد فروش سلاح به دیکتاتوری مالکی برای سرکوب مردم عراق از سوی رژیم آخوندی

رویتر - گزارش اختصاصی از بغداد - عراق قرارداد خرید سلاح از رژیم ایران امضا کرد.

بنا‌به سندی که به دست رویتر رسیده است؛ رژیم ایران قرارداد فروش سلاح و مهمات به عراق، به‌مبلغ 195میلیون دلار را امضا کرده است. این حرکتی است که تحریم سازمان ملل علیه فروش سلاح را ازسوی رژیم تهران نقض می‌کند. این توافق در پایان نوامبر امضا شد و اسناد به‌دست آمده نشان می‌دهند که درست چند هفته بعد از این‌که نوری مالکی نخست‌وزیر عراق از واشینگتن برگشت امضا شده است.
مالکی در واشینگتن از دولت اوباما خواستار دریافت سلاح بیشتر شده بود... برخی در واشینگتن از تأمین تجهیزات نظامی حساس آمریکا برای  حکومتی که بسیار به رژیم ایران نزدیک شده است، نگرانند.
چند قانونگذار عراقی گفتند مالکی این توافق را امضا کرده زیرا حوصله او از تأخیر در تحویل گرفتن  تسلیحات آمریکا سر رفته است .
 یک سخنگوی نخست‌وزیر عراق این فروش را نه تأیید و نه تکذیب کرد اما گفت چنین توافقی با توجه به شرایط امنیتی عراق قابل درک خواهد بود.
علی موسوی گفت هیچ چیز ما را از از خرید سلاح و مهمات از هیچ طرفی منع نکرده است ...
 یک مقام آمریکا راجع به این خبر به رویتر گفت چنین توافقی ممکن است بیش از پیش سیاست مذاکرات واشینگتن با رژیم ایران را در خصوص کاهش تحریمهای مر بوط به برنامه اتمی، پیچیده کند…
یک مقام آمریکا که نخواست معرفی شود گفت اگر خبر این قرارداد درست باشد، نگرانیهایی جدی را برمی‌انگیزد. وی گفت هرگونه انتقال سلاح از ایران به کشور ثالث نقض آشکار التزامات رژیم ایران طبق قطعنامه 1747 شورای امنیت سازمان ملل است . ممنوعیت صادرات و واردات سلاحهای سنگین به ایران از جمله موارد درج شده در این قطعنامه است
بنابراین گزارش، قراردادهای تسلیحاتی منعقد شده میان رژیم ایران و حکومت عراق، ازجمله عبارتند از:
 «مهمات اسلحه سبک و نیمه سنگین به قیمت ۷۵میلیون دلار»، «مهمات تانک، توپخانه و خمپاره‌انداز به قیمت ۷۵ میلیون و ۱۷۸هزار دلار»، «اسلحه سبک و نیمه سنگین به قیمت ۲۵ میلیون و ۴۳۶هزار دلار»، «مهمات توپخانه ۱۵۵ میلیمتری به قیمت ۱۶ میلیون و ۳۷۵هزار دلار» و «دوربین‌های دید در شب و تجهیزات هدایت‌کننده خمپاره به قیمت، ۷میلیون و ۳۲۰ هزار دلار»....
یک منبع دیپلوماتیک سازمان ملل نزدیک به  کمیته  تحریمهای شورای امنیت علیه رژیم ایران گفت از قرارداد تسلیحاتی بین رژیم ایران و عراق آگاه است و نسبت به آن ابراز نگرانی کرد. وی در عین‌حال وی از افشای جزئیات راجع به این نگرانیها اکراه نشان داد.
این اسناد رسمی نشان داده است که شش قرارداد از 8قرار داد توسط صنایع دفاع رژیم ایران امضا شده است تا به حکومت عراق سلاحهای سبک و متوسط و خمپاره‌انداز و مهمات تانک علاوه بر توپخانه و خمپاره  بدهد.
دو قرارداد نهایی با صنایع الکترونیک ایران امضا شدند که به موجب آن حکومت عراق عینکهای دید در شب و تجهیزات ارتباطی و تجهیزات هدایت سلاحهای خمپاره‌یی از رژیم ایران خریداری می کند.....
بنا‌به این اسناد، مقاماتی از وزرات دفاع حکومتهای عراق و ایران این توافقها را امضا کردند. آنها جدول زمانی برای تحویل این سلاحها به عراق را ندادند و تأیید این‌که این توافقها عملی شده باشند، امکان پذیر نبوده است.
یک مقام امنیتی غرب گفت کارشناسان دولت آمریکا بر این اعتقادند که قرارداد تسلیحاتی بین رژیم ایران و حکومت عراق مدتهاست که در جریان است. نزدکی فزاینده بین این دو حکومت برای آمریکا آزاردهنده بوده است چرا که آمریکا پیشاپیش رژیم ایران را متهم کرده است که برای حکومت سوریه از طریق عراق تسلیحات ارسال می‌کند.
تسلیحات خریداری شده از رژیم ایران توسط حکومت عراق که سلاحهای خود را از آمریکا دریافت می‌کند، ماننده یک قطره در قبال دریاست. حکومت عراق از روسیه نیز هلی کوپترها و تسلیحات تهیه می‌کند.
24 فوریه 2014