استرون استیونسون: ”اعدامهای عراق مشابه گوسفندانی که در کشتارگاه ذبح میشوند“

اطلاعیه مطبوعاتی برای ارسال فوری

یک نماینده ارشد اروپایی روند فعلی اعدامهای جمعی در عراق را مانند ”گوسفندانی که در کشتارگاه سلاخی میشوند“ خواند. استرون استیونسون نماینده محافظه کار پارلمان اروپا از اسکاتلند که رئیس هیأت مهم روابط با عراق پارلمان اروپا میباشد میگوید اعدام ها در ”ابعاد صنعتی“ صورت میگیرند.
استرون استیونسون که از پارلمان اروپا در بروکسل صحبت میکرد گفت:
”نخست وزیر نوری المالکی جنگی را علیه مردم خودش براه انداخته است. دولت شیعة تحت امر او، که از حمایت و پشتگرمی اربابان خود در کشور همسایه ایران برخوردار است، درگیر یک کارزار نسل کشی نظامی علیه جمعیت سنی که مالکی آنها را تروریست لقب داده است، میباشد.
”مردان، زنان، و کودکان در شهرهایی مانند فلوجه و رمادی توسط بمباران های بی امان، حملات موشکی و شلیک تانک ها قتل عام میشوند تحت این عنوان که این مردم همگی اعضاء و یا حامیان القاعده هستند. آمریکایی ها در این دام نیرنگ افتاده اند و دارند به سرعت با سلاح های اتوماتیک، تانک، نیروی هوایی و موشک به ماشین کشتار مالکی کمک میرسانند.
”زندانی های دستگیر شده در دسته های 10 یا 12 نفره به جوخه های اعدام سپرده میشوند، همانند گوسفندهایی که در کشتارگاه سلاخی میشوند. به نظر می آید که هیچ پروسه قضایی رسمی وجود ندارد. این افراد که به آنها برچسب تروریست زده میشود، نه وکیلی دارند و نه در دادگاه درست و حسابی مورد محاکمه قرار میگیرند. جنایات آنها چه بود؟ شهود کجا هستند؟ این اجراء حکم اعدام در ابعاد صنعتی است. مالکی یک تسمة نقاله مرگ به راه انداخته است تا مردم سنی را با ایجاد ترس به تسلیم بکشاند.
”سازمان ملل، آمریکا و اتحادیه اروپا نمیتوانند همینطور کناری بایستند و نظاره گر گسترش این کشتارها باشند. ما به روی کار آمدن و حکومت یک دولت دست نشانده ایران بر مردم عراق کمک کرده ایم. زمان آن رسیده است که ما به این کشتار وحشیانه توقف بزنیم و آزادی، دمکراسی و حقوق بشر را به مردم رنج دیده عراق برگردانیم.“
26 ژانویه 2014